BANNER

_

Az etanol szorongatja a dízelt?


Ma jött egy levél Puskás Lacitól az etanolos Nissan Almera tulajdonosától. Úgy érzem, közérdekű, és remélem nem sértem meg, hogy publikálom.

A legutóbbi etanolos cikk a Totalcaron (Volvo S40 1,8F Momentum - 2008)  'bepöccintett' annyira, hogy el fogom vinni teljesítménymérésre a Nissant, a cikkben szereplő helyre..

Na ez nem a napokban várható, de áprilisban valamikor meglesznek a dokumentált eredmények. Átküldöm majd. Elég biztos vagyok abban, hogy jelentős különbség lesz a görbék között. (Sejtem is, hogy miért, de várjuk ki a végét..)

Az etanolos önérzet is mondatja velem, de a cikk következtetése, hogy a dízel még mindig gazdaságosabb szerintem erős - és sajnos hétről-hétre erősödő -  kérdőjel. Egy képzeletbeli dízelfogyasztás összehasonlítása konkrét benzines/etanolos tesztüzemmel egyrészt merész, másrészt 1 liter dízel ma már nem 305, inkább 317 Ft.

1500 Ft-ból, amennyiből mostanában megteszek 100 kilométert,  4.7 liter dízelolaj jön ki. Annyival maximum egy 1.4-es dízel autó megy el (pl. a 307-es 1.4 HDI, ami 17 mp alatt van 100-on és 68 LE.. :)) Szóval adott teljesítményszint mellett az etanol a mai árak mellett már szorongatja a dízelt. Nehéz a több mint 100 Ft/liter különbséget leküzdeni.

Arról nem beszélve, hogy mennyivel kifinomultabban jár egy etanolos autó, mint egy dízel.. :))

3 megjegyzés:

MIKLÓS GYÖRGY ZOLTÁN írta...

Tisztelt 1begyültek!

Mivel a fent ábrázolt autót és annak tulajdonosát, P.László Úrat több, mint 30 éve ismerem, másrészt 1 Mazda 6 2.0 D SW boldog tulajdonosa is vagyok, így hadd szabadjon megjegyeznem, hogy 1 dízel autót 1 ethanollal üzemelővel összehasonlítani, az maga a VICC!!! Miért nem hasonlítunk össze 1 biodízellel üzemelő autót 1 ethanolossal, akár P.László sokat próbált Nissan Almerájával??? Persze,ez az összehasonlítás is csak akkor állja ki a próbát, ha az illető gépjármű hasonló kategóriáju és tömegű, mint a "derék" almera. De üsse kő, én beleegyeznék 1 Mazda 6 vs Nissan á'la Laci párbajhoz is, mert velem lehet beszélni.

ozon írta...

Üdv mindenkinek a tisztelt uriember felvetése nagyon nem álja meg a helyét.
Nekem skoda tipusú autóm van (újabb) diesel de az mindenevő a lesütött étolajtól kezdve a trafó olajig mindennel megy.
Amit hangsújozom INGYEN SZERZEK (örülnek ha elviszem)és nem csak én vagyok így.
Tehát szerintem az ethanolos autóba bele lehet sza..... .

Égő Ákos írta...

@ozon: Ez igaz, de sajnos a káros-anyag kibocsátás, pontosabban a korom tekintetében nagyon rosszul állsz. Engem elsősorban ez taszít a dízelekkel szemben.

Megjegyzés küldése