BANNER

_

A gyógyító E85


Az E85 üzem kapcsán sokszor szóba kerül az üzemanyag szűrő és annak cseréje. Ha lehetőség van rá mindig javaslom a cserét pár száz alkoholos kilométer után. Néhány típusnál ez egyszerű feladat, de van olyan autó ahol beérik a pumpa alján lévő durva szűrővel és ennek tisztítása van nem szükséges, vagy igen bonyolult. Az alkohol tisztító hatásából következő szűrőeldugulásokról már hallottam de hogy ez fordítva is előfordul, arra álljon itt Sebestyén furcsa története egy Picantoval.



"Minden probléma okozója egy országos kúthálózat benzinje volt. A debreceni kúton tankoltam belőle, de meg is bántam, ugyanis hazafelé Kerekharasztnál megállt az autó. Nagy nehezen kivánszorogtam a közeli pihenőhelyre, ekkor már folyamatosan világított a Check lámpa, az autó szó szerint pöfögött, és nagyon büdös kipufogógázt eregetett magából. Innen egy trailer szabadított ki 35ezer Ft-ért.

Nem tudtam mit kezdjek vele, mert a karácsony előtti szerviz nem esett volna jól, a szállítás is megviselt. Úgyhogy az autó egy darabig a ház előtt pihent, addig ameddig a munkám nem igényelte. Gyertyákat cseréltem, de semmi javulás.  Ahogy elindult az autó mint egy teherautó, rázkódott és amíg be nem melegedett a motor, addig el sem tudtam indulni, mert lefulladt, és kivillant a Check lámpa. Érezhetően egy henger nem ment a négy közül.

Már egy éve télen is hasonló helyzetbe kerültem ugyan ezzel a hálózat benzinével de akkor "csak" hidegindítási problémák voltak. Azt Shell V-Power 95-el kúráltam ki.  Most sokat túrtam az internetet, de végül egy ismerősöm mondta, hogy nem ártana egy tisztítókúra, de ne különböző adalékokkal, hanem tegyek bele E85-t.

Nagy nehezen eldöcögtem a csepeli AVIA-ra, és töltöttem bele 30% E85-t, és 70% benzint. Az autó eleinte rángatott, de később teljesen tünetmentes lett. Azóta 50% E85-öt 50% benzint adok neki és körülbelül 500 km-t tekertem bele gond nélkül. Úgy érzem, hogy sokkal jobban húz, lendületesebb lett a kisautó. Reggel egy picivel hosszabban kell indítózni, de mindig elsőre indul. A fogyasztás minimálisan emelkedett (15% körül). Bár most hidegek is vannak, ilyenkor 95-el is jóval magasabb szokott lenni. Egy 2006-s 999 cm3 Kia Picanto-ról beszélek. Gondolkodom az átalakító beszerelésén. Egyenlőre számolgatok."

Sebestyén