Az elmúlt évben néhány E85-tel kapcsolatos rendezvényen kaptam pár apróságot. Felhalmozó típus vagyok, de már nem olyan nagyon, mint régen, ezért úgy gondoltam, nálamnál megbecsültebb helyre is kerülhetnek a holmik. Karácsony alkalmával - kissé megkésve ugyan – úgy határoztam, közprédára bocsátom a holmikat. Hogy ne legyen túl egyszerű a dolog, ezért minden tárgyhoz tartozik egy kérdés, és aki azt jól és elsőként megválaszolja, az kapja az ajándékot.
Az év egyik legnagyobb E85-tel kapcsolatos eseménye a BioMotion túra volt. Ez a nemzetközi road-show Európa országait átszelve próbálta népszerűsíteni a bioüzemanyagokat. A rendezvény értelme kérdéses, de az tény, hogy nagyon kedves és elkötelezett emberrel ismerkedtem meg a show hazai szakasza alatt. A holland Saab BioPower csapattól kaptam az alábbi baseball sapkát és egy jól láthatósági mellényt.
A sapkáért a kérdés:
Magyarországon az MSZ CWA 15293:2006 szabvány határozza meg az E85 bioüzemanyag összetételét. Mi a hazai szabvány eredetije?
ELKELT
A mellényért a kérdés:
A MSZ CWA 15293:2006 szabvány milyen víztartalmat engedélyez az E85-ben?
Az elmúlt év alatt egyre szorosabb viszonyt építettem ki a Hungrana Kft-vel, az E85 bioetanol hazai gyártójával. Sokat jártunk hozzájuk különböző E85-tel kapcsolatos labor-, illetve fékpadi mérések miatt. A hozzáállásuk minden esetben pozitív volt, bár a hozzájuk vezető út a szó valódi és átvitt értelmében is igen rögös. Az egyik rendezvényen kaptam az alábbi E85 GreenPower kulcstartót. A BioMotion túrán Hungrana pólót és sapkát is osztogattak, amit még aznap elkoszoltam, ezért ezek most kimaradnak a szórásból. Kértem tőlük pótlást a mostani karácsonyi ajándékozásra, amit megígértek ugyan, de sajnos eddig még nem érkezett meg, úgyhogy most marad a kulcstartó.
A kulcstartó kérdése:
Mikor és hol nyílt az első E85 kút Magyarországon?
ELKELT
2009-ben volt az első E85-találkozó. Az kecskeméti Opel tulajdonosok hívtál meg az E85-klubot a II. pályanapra, amely ideális helyszín lett volna a találkozásra. Sajnos az E85-ös érdeklődés nem volt túl nagy, pedig a rendezvényen ott volt az E85-ös ralli Fiesta és a Hunflex, valamint a BioEtun átalakító elektronika fejlesztő csapata is. Talán majd jövőre. A találkozóra készült néhány szélvédőre ragasztható E85-KLUB matrica, abból most hármat bocsátok közprédára. (mérete: 600x100 mm)
A matrica kérdése:
Mi a legnagyobb különbség a BioETUN benzin/E85 átalakító elektronika és a Magyarországon kapható konkurensek között?
November elején volt az új Saab 9-5 bemutatója. A Saab régóta élharcosa az E85-ös autózásnak, ezért nem volt meglepetés, hogy az egyik bemutatott prototípus is BioPower volt. Sajnos az autóból valószínűleg nem lesz semmi, ugyanis az akkori remények egy pillanat alatt elszálltak, amikor a GM december 18-án lehúzta a Saab rolóját. Ettől függetlenül az egyik sajtóajándék egy gyönyörű, exkluzív BioPower felirattal gravírozott LEXON toll volt, legyen örök emléke a márkának.A tollért az alábbi kérdésre kell választ addni:
A kifutó Saab 9-5 Aero BioPower 2,3 literes turbómotorja benzinnel 185 lóerős. Mennyivel több bioetanollal?
ELKELT
A megfejtéseket kommentként várom, egy olvasó csak egy termékért indulhat. Az ajándékokat Biatorbágyon, esetleg Budapesten a 11. kerületbe lehet átvenni, legrosszabb esetben postán elküldöm.