BANNER

_

Az etanolblog.hu-ról


Ez a blog a bioalkohol alapú E85  üzemanyag hétköznapi használatával foglalkozik. Hagyományos benzines autók etanolos használatával, az E85 felhasználásának lehetőségeivel, átalakításokkal, tuninggal. Olvasói tapasztalatokat osztok meg melyek talán közelebb hozzák ezt az alternatív üzemanyagot. Méréseimmel megpróbálom jobban megismerni, kitapasztalni a bioetanol tulajdonságait.

Az oldalon a menüpontok egy-egy csoportba foglalják az azonos témaköröket.
  • Hírek - általában ritkán publikálok híreket, csak melyek szorosan a témához kapcsolódnak
  • Mérések - Az E85-tel kapcsolatos minden mérés az összetételtől a teljesítményig
  • Olvasói tapasztalatok - Hozzám eljuttatott és publikálásra érdemes olvasói tapasztalatok
  • Műszaki információ - E85-tel kapcsolatos alapfogalmak
  • Motorkerékpár E85-tel - Motorkerékpár E85-ös átalakítása
  • Benzinkutak - E85-ös töltőállomásokkal kapcsolatos hírek

A blogot általában Én írom, de  az olvasói tapasztalatok esetében a felhasználók leveleit dolgozom fel, esetleg stilisztikailag átformálom. Ritkán néhány barátom is szokott publikálni.

Ez a blog eredetileg az blog.hu környezetben jött létre.
2008.03.16-ban történt meg az első bejegyzés és 2010 novemberéig működött ott. Sajnos a blog.hu által bevezetett korlátozások miatt kénytelen voltam elköltöztetni.
Az összes képet és tartalmat a hozzászólásokkal együtt áthoztam ebbe a blogba, remélem semmi nem veszett el.

Bármilyen  E85-tel kapcsolatos kérdésben szívesen segítek.

Égő Ákos
a szerkesztő

Elérhetőség:
ego.akos @ gmail. com

6 megjegyzés:

Ferenczi Erzsébet írta...

Január elején szereltettem a Skoda Fabiámba átalakítót. Két hétig minden nagyon rendben ment, az autó imádta, ment vele mint a golyó. Aztán hidegebbre fordult az idő, és reggelente nem akart beindulni, csak hosszas noszogatásra. Elkezdett vadul fogyasztani, 10 litert megevett százon. Ez nem tetszett annyira, visszamentem és állítottak valamit a kütyün, amitől egy kicsit jobb lett. De messze nem tökéletes. Akkor olvastam, hogy tegyünk hozzá némi benzint. Megint javult egy kicsit, viszont kigyulladt a motordiagnosztikai hibát jelző égő. Kiderült, megdöglött a lambdaszonda. És hogy túl sűrű a befecskendezett üzemanyag. Szondacsere, két napig megint jó minden. Aztán újra kigyulladt ugyanaz a lámpa. Vissza a szervízbe, ahol közölték, a szonda most jó, de megint csak azt jelzi a gép, túl sűrű a befecskendezett üzemanyag. A fogyasztás is 10 liter körüli, pedig már majdnem feles benzinnel járok. Egy szerelő szerint kevés az átalakító, hiszen a kocsi többi berendezése is benzinhez van tervezve, nem birkóznak meg az etanollal. Lehet, hogy reménytelen küzdelmet folytatok? Eddig több mint 100 ezerbe került az átalakítás, plusz tíz liter etanol drágább mint hat liter benzin.

Égő Ákos írta...

Kedves Erzsébet, milyen átalakító elektronika van az autóban?

Ferenczi E. írta...

Háááááát, naná hogy fogalmam sincs. De ma megyek a szerelőhöz, aki berakta, majd megkérdezem.

Névtelen írta...

Szevasz Ákos,

Lenne egy téma ajánlóm számodra. Az E85 105-ös kompresszió tűrését csak akkor tudja egy autó kihasználni ha a fix gyújtású autó tényleg 105-re van beállítva, viszont sok műhely ezt elfelejti, vagy óvatosságból nem állítja át az autó számítógépében a gyújtás értékét. Pedig kopogásérzékelős autóknál megtehető.

Én problémamentesen etanolozok elektronikával 2 éve, anno egy nagynevű beszerelő szervizben azt mondták hogy "persze igen" az is be lett állítva, de ma egy rutin ellenőrzés során derült ki hogy valójában 95-ös gyújtáson volt az autó, most át lett állítva 103-ra (106-ot nem akartam,,,lépcsős).

Az ötlet: Kopogásérzékelős autóknál (sok ilyen van) futtatni 95-ös és 105-ös beállítással pár tankot, hátha érdemi fogyasztás változás történik. Volt itt sok rugózás az E85 megemelkedett fogyasztásával kapcsolatban, hátha a magasabb gyújtás kompenzálna vmennyit, mert elméletben kellene.

Feltételezem az elektronikával átalakított autók jó része kopogásérzékelős, és vszeg 95 oktán van az autó fejében, ergo nem használják ki az E85 többlet kompresszió képességét.

Volt egy régi post-od egy Peugeot-val Dyno teszttel benzin kontra E85, abban a cikkben sem derült ki hogy a diagrammok 95-ös vagy 105-ös gyújtást feltételeztek, mert feltételezem hogy a Peugeot fejében is fix 95 volt beállítva.

üdvözlettel, egy témakedvelő régi blog olvasód,
Mr. Jé

ui: tárgyi tévedések jogát fenntartom, csak "hobbi kertész" vagyok.:)

Névtelen írta...

Szia Ákos!

Csaba vagyok Győrből.Olvastam a blogodat nagyon jó,gratula hozzá!
Látom nagyon benne vagy.
Azt szeretném kérdezni mi a különbség az Ipari Ethanol és az E85 között?
Átalakító nélkül 50/50% lehet-e vele menni?1.4-es benzines autó lenne.

Várom válaszod.
Köszönettel:Csabesz

Égő Ákos írta...

Szia Csabesz!
Köszönöm.

Az E85-ről ebből a cikkből majdnem mindent megtudhatsz. :)

http://www.autopro.hu/fejlesztes/zold-pont/Hogy-keszul-az-E85-Magyarorszagon/1920/

Megjegyzés küldése