BANNER

_

Új E85-lelőhely Kecskeméten


A hét elején Kecskemétre indultam. Ránéztem az E85 kutak listájára és látom, van két kút a városban, úgyhogy nem kell tankolnom reggel. Gyárilag gázosra alakított Škoda Fabia Dualt próbálgattam, és a végén egy jó fotóért elmentünk gázt tankolni. A közelben egy Tiko kút volt, ott szokták tölteni a tesztautót.



Hat forintos benzináremelés előtt álltunk, sokan voltak a kútnál. Arrafelé érzékenyek az ármozgásra, öt literes kannába is tankolnak a harminc forintos nyereség reményében. Nézem a totemoszlopot a gáz árát keresve, erre mit látok: E85 205,9 Ft. Hoppá, de hisz erről az etanol kútról nem is tudtam.

Etanolos popsi


A legaranyosabb nevű utolsó generációs sportkocsimanufaktúra is kipróbálta az etanolt.

A Koenigsegg CCXR nemcsak környezetbarátabb, hanem bikább is a CCX-nél. A bioetanol magasabb oktánszámának köszönhetően a CCX szolid 806 lóereje a Veyront megalázó 1018-ra, padkamászáshoz eddig is bőven elegendő nyomatéka 1060 Nm-re ugrott fel. Ez a nem is olyan váratlan fordulat a fejlesztő mérnököket meglepetésként érte.

A CCRX a FlexiFuel gépjárművekhez hasonlóan az E85 és az E100 mellett benzint is képes hasznosítani, csak az etanol befogadásához szükséges változtatásokat végeztek el rajta. Benzinnel a CCRX 4.7-es motorja természetesen csak a CCX szánalmas teljesítményére képes.

Egy szupersportkocsikban az etanol nem csak zöld imidzsépítésre jó. A magasabb oktánszámból következő nagyobb teljesítményt az etanol természetes hűtőképessége is támogatja, ami akár új irányba terelheti a legerősebbek fejlesztőit, ezt bizonyítja a Climax megjelenése is. Természetesen a már hazavitt CCX-ekre utólagos átalakítási lehetőséget fognak biztosítani.

Valószínűleg nem az a pár darab bioetanolos Koenigsegg fogja megoldani a globális emissziós problémákat, de a több mint ezer lovas új Lola elveheti a benzin kenyerét ebben a kategóriában. Mellesleg ide nekem azzal a narancsra fényezettel!