Ami aktualitást ad a történetnek, hogy ismét érkezett egy alkoholos MZ tapasztalat. Illetve ez talán már több is mint egyszerű tapasztalat, nevezzük inkább átalakítási forgatókönyvnek. A típus: 1985-ös ETZ 250 nem 1972-es es125/1 de legalább a márka stimmel.
Nézzük Trábert Zsolti és az MZ történetét:
„Km-óra állás, amikor elkezdtem az E85-tel kísérletezni: 17.400 km. (2009.05)
Benzinből is evett 6 litert simán, nyélgázon 7,5l/100km is előfordult! Mint kiderült, a 125-ös főfúvóka helyett 135-ös volt benne. A gyertyakép is kormos volt kicsit -> fölöslegesen dús volt a keverék.
A neten van néhány leírás, amit MZ-sek írtak, amint E85-re akarták átszoktatni a motorjukat (a Simson-osokat is elolvastam, mivel nagyon hasonlóak). Asszem, egy TS MZ-ről is van leírás, lehet ám, hogy a te oldaladról jutottam el oda (:
1.
Vettem egy vízzsákos benzincsapot, hátha a 2T olaj-ból kiválik valami fehér trutyi. A vízzsák időnkénti ürítésével megakadályozhatnánk, hogy a váladék eldugítja a karburátort.
Mint kiderült, nem volt rá szükség. Az olcsó 2T ásványi piros olajamból (Challoils Dynamicstroke 2T) nem vált ki semmi + ha egyszer elkeveredve, nem is vált külön az olaj az E85-től. (Egy átlátszó tormás üvegbe figyelgetem, hátha kiválik valami. Eddig nem vált ki semmi.)
2.
Leengedtem a benzint. Beletöltöttem 2 litert E85-öt (olajjal keverve persze). Berugva indult, ment, húzott. Kicsit később már csak fordulaton ment jól. Alapjáratkörnyékén lefulladt. Nem is tudtunk rendes alapjáratot beállítani. Mint utóbb kiderült: a karbiban lévő fúvókákkal üzemanyagban túl szegény keveréket kapott. (a kezdeti gördülékeny járás szerintem a karbiban/tankban maradt benzinnel történő keveredésnek tudható be).
3.
A karbimban lévő fúvókák "kezdetben": főfúvóka: 135 (a gyári 125 helyett)
alapjárati: 50 (a gyári 45 helyett).
Mivel főleg az alapjárattal volt gond (nem tudtunk beállítani rendes alapjáratot) 75-ös alapjárati fúvókát kapott és 140-es főfúvókát. Következmény: Ment, mint a golyó. Csomagokkal, táskákkal kb 130km/h-ig húztam (talán ment volna tovább is). 200km-t ment így, egyhuzamban. A korábbi fúvókákkal és benzinnel 120 körül volt a vége...
4.
Csökkentettem a fúvókákon.
Alapjárati: 60
Fófúvóka: 135 (vagy 130, nem tudom már)
A 200 km-es visszaút tanulsága: így is jól ment, de a "végsebesség" megint kb. 120 km/h volt.
5.
A héten megpróbáltam még egyet spórolni: Eggyel lejjebb raktam a súbertűt a karbiban, fentről a másodikhelyzetből, fentről a harmadikba.
Következmény: nagyon gyenge lett. Valószínűleg túl szegény lett a keverék. Tehát vissza kellett rakni a tűt a fentről a második helyzetbe.
6.
Konzekvencia 3000 km szeszelés után:
E85-öt tankolok. Fogyasztás: 5,5-6 liter/100km. Jól megy a motor.
Az olajamból nem vált ki a fehér váladék.
Az új benzincsapon is van szűrő. Nem szedtem ki azóta. Nem tudom, mi mindent takarított ki az alkohol a tankból. Nem igen mentem még "tartalék" állásban. Lehet, érdemes volna megnéznem lassan, nem dugította-e el a csap szűrőjének alját...
Többek szerint a főtengely szimmeringet hamar meg fogja enni az alkohol.
Ennek jelei:
1: Eszi a hajtóműolajat.
2: A hajtóműolaj benzines (jelen esetben e85-ös) lesz.
3: Nem lehet rendes alapjáratot beállítani. Mivel fals levegőt kap, és ezt nem tudjuk állítani a karbi alapjárati csavarával, és a melléklevegő csavarával.
Az 1. megvan, 500km-enként kb 3-4 dl olajat kell utántöltenem mostanában.
2. Benzin/ szesz szagot nem érzek az olajon.
3. Szép, stabil az alapjárat.
Vettem 2 féle szimmeringet (egyik Huber), de nem tudom, hogy melyik szimmering bírja az alkoholt.”