Az olajleválasztó téma több szempontból is izgalmas. Először Bögre Ákos a téma szakértője keresett meg majd Vadászi Krisztiánhoz irányított aki szépen összefoglalta az olajleválasztóval kapcsolatos E85-ös tapasztalatokat.
Ezt a filléres kiegészítést a hagyományos üzemanyaggal üzemeltetett autókhoz fejlesztették ki, és nem csak a takarékosabb üzem, a kedvezőbb károsanyag kibocsátás miatt érdekes, hanem tényleges teljesítménynövekedést is elérhetünk vele. Ez így elsőre vadnak tűnik, de Ákos által begyűjtött tapasztalatok fedésben vannak.
Vomit kollégám is kipróbálta és ezt írta a leválasztóról miután átalakította a Ladáját : "olyan mintha kiszallt volna ket lathatatlan utas az autobol...nyomatekos lesz, mint diszno, nyugi utazoban meg csomot esik a fogyasztas" aztán később: "most mar egyre konnyebb egyre gyorsabban menni, a hivatalos vegsebesseget minimalis gazadassal lehet tartani, es a pedalt meglokve onnan ugy gyorsit, mint kevesbe szerencses ladak harmadikban nyolcvanrol."
Egy öreg Merci: "Eddig 50-60-nál 4-ben már berángatott, meg erős hangja volt, most lazán rángatás nélkül gyorsul."
PUG 406 tapasztalat: "Amióta bent van sokkal-sokkal !!!! kevésbé füstöl a gépem! Kb úgy mint az új dieselek pedig ebbe bent van 200 akárhányezer km. Városban 5.-ben 50-nél könnyebben elmegyek mint ezelőtt."
Winkler tehenébe is beleugrott a cucc, az ő tapasztalatairamég várunkitt vannak.
Az etanolos üzemeltetés szempontjából pedig minden plusz lóerő és minden csepp üzemanyag fontos lehet.
De akár hogy is nézzük kárunk semmi esetre sem lehet belőle, a cuccot pedig pár ezer forintból magunk is összerakhatjuk.
Sziasztok, jelenleg egy házi gyártású olajleválasztó szűrőt tesztelek a Swiftemben, ami pozitív hatással van az E85 használatra is. Erről osztok meg veletek pár gondolatot.
Az autó 115 e km-t futott, 1,3-as, 8 szelepes, 97-es gyártású (khm.. mondjuk úgy limitált szériás egyedi fényezésű alias mural) Suzuki Swift. (Kéretik kommentekben nem felemlegetni a színét, ez volt olcsón, ezt dobta a gép).
Suzuki Swift Mural GLS 1997