Nem mondom nem számoltam, hogy ekkora munka. Egy zsúfolt motorterű autóban sem könnyű szépen elhelyezni egy E85 elektronikát, de egy motoron... brrr...
Már akkor éreztem hogy baj lesz mikor Döme csak ebéd után érkezett. A tapasztalatok alapján, szerencsés esetben is két óra feltétlen szükséges az E85 elektronika autóba történő beszerelésére, ez meg ismeretlen terep, kevesebb hengerrel ugyan de tapasztalatok nélkül.
A szerelési kézikönyv sokat segített a beépítésnél
A szerelési kézikönyv sokat segített a beépítésnél
Az elektronika fejlesztője, Tihamér, a kezdet kezdetekor felhívta a figyelmet, hogy mindenképpen mérjük a motor injektorainak a kapacitást. Vagyis nézzük meg, hogy az injektorok mindig 80% alatt dolgozzanak, mert ha nem akkor hiába dúsítunk, szegény lesz az etanolos keverék, és az igen kellemetlen. De mérni csak az etanol elektronikával és egy komputerrel tudunk, ahhoz pedig először valahogy be kell szerelni. Persze csinálhattunk volna mindenek előtt egy tesztet, de Döme utána járt a dolognak és az R 1150 gyári injektoraival nagyobb teljesítményt is szoktak kihozni, így reménykedtünk, hogy nekünk is elég lesz. Ha nem lenne elég, akkor csak egy nagyobb injektorra való csere segítene.
Az internetes kutatások sem segítettek, eddig úgy tűnik senki sem etanolosított GS-t vagy boxer BMW-t, illetve senki nem dokumentálta.
Az internetes kutatások sem segítettek, eddig úgy tűnik senki sem etanolosított GS-t vagy boxer BMW-t, illetve senki nem dokumentálta.