Nap mint nap hallok jobbnál jobb ötleteket, ki hogyan alakítja át autóját, miként kísérletezik E85-tel. Ez az üzemanyag sokaknak megmozgatta fantáziáját, és bár a barkácsolásokban a suzukisok állnak az élen, BMW X5-ös tesztelőről is hallottam.
Persze botorság lenne azt hinni, hogy az országhatár korlátot szab a gányolásnak. Nálunk szerencsésebb országokban sem riadnak meg a motorban való turkálástól. Svédországban a 1995-től kapható E85, és Európában az elsők között ott jelentek meg a gyári FlexiFuel autók, 1995-ben, 50 db Ford Taurus E85 flexifuellel kezdték. Az utólagos etanolosítás hivatalosan körülményes és drága dolog. Viszont úton útfélen kapható E85 (2009-től, minden évi egy millió liter fölött forgalmazó kúton kell lennie alkoholnak is), ezért teljesen ésszerű, hogy az amúgy fegyelmezett svédek között is akadnak elvetemültek, akik nem fogják vissza magukat.
Egy etanolos autó előzött meg éppen
A garaget.org Svédország carstyling.hu-ja. Itt akadtam rá Johan 1992-es, 1,4-es Citroën AX GTi-ére. Ez a típus nem ismeretlen nálunk, ezért kértem a tulajt, pár szóban mesélje el, hogy alakította át.