BANNER

_

Mitől más a gyári alkoholos üzemanyag-szivattyú?


Mindig izgatott, hogy mi a különbség egy mezei és egy gyárilag alkoholos autó (FFV) között. Van hozzáférési lehetőségem a Saabok alkatrészbázisához, így elvileg egy napot rászánva végigtúrhatom a BioPower alkatrészeit fiaskót keresve. A sajtókommunikáció rengeteg apró különbséget említ, de tartok tőle, egy kezemen megszámolhatnám a speciálisan alkoholra fejlesztett egységeket. Az biztos, hogy például a Saab 9-5 BioPower injektora nem tud semmi különlegeset, és nem ellenállóbb, mint társai, ugyanazt szerelik szinte mindegyik benzines Saab modellbe.


Balra az alkoholos, jobbra a benzines pumpa alkatrészek

A napokban érdekes levelet kaptam. Mint kiderült, Magyarországon, Székesfehérváron  a Visteon Hungary Kft-nél gyártják egyes FFV Fordok üzemanyag-szivattyúit. Mihálkovits Kálmán, a Visteon kutatás-fejlesztés vezetője meghívott az üzembe azzal, hogy szívesen megmutatnák a különbséget a benzinre és az alkoholra fejlesztett pumpa között.

A folytatást a vezess.hu oldalon olvasható:
http://www.vezess.hu/magazin/miben_mas_gyari_flexfuel/20409/

Ma Alternatív Autók Napja van



A tavalyi esemény a Blahán


A tavalya Blahán találkoztak az alternatív járművek, idén Budapesten a Nyugati téren a Skála előtti területen az óra alatt. Az Európai Mobilitási hét keretében a mai program 11-kor kezdődik. A villanyos és a CNG járművek mellett természetesen ott leszek az alkoholos Saabbal. Ahogy nézem az időjárás nem túl kedvező, de ez csak a napelemes járműveknek okozhat problémát. Az alkohol örök.


Ha valakinek lenne kérdése a szeszes üzemmel kkapcsolatban, vagy megnézné, hogy működik teljes valójában ne hagyja ki az eseményt.

Volt, de mégsem volt E85 találkozó



A rendezvény ígéretesen kezdődött. A helyszín nagyszerű, az időjárás jobb volt, mint reméltem. Az alkoholos sátrat a lezárt boxutcában a kiállítók közé tervezték. Megjött a gyári BioPower Saab 9-3, így közös erővel hamar megcsináltuk az előkészületeket, és már pattogott is a repi kukorica.


Van egy kukoricapattogtató gépem, amit jeles alkalmakra elcipelek és – utalva az E85 alapanyagára - ingyen kukoricát kapnak az arra járók. A legtöbb ember annyira meglepődik az ajándékon, hogy még megköszöni is elfelejti. Nem nagyon tudják hova tenni, miért kapták, de hát én azt vallom: autózáskor alkoholt csak az autóba töltök, a kukorica megy a szervezetbe.

Elindult a BioEtun v3 teszt


A fejlesztés nem áll meg megindult a harmadig generációs BioEtun tesztelése. Három próba panel érkezett amit különböző kategóriájú gépkocsiban tesztelünk. Az egyik autó az családi Scion Xb-nk. Körülbelül 10 napja van benne, de nem vettem észre változást. A konfiguráció a régi igy nem is lenne szabad észrevenni semmit, akkor jó. Használtam városban dugóban és autópályán is. Hidegek is voltak a reggeli 9 fok tipikus felénk. Természetesen hidegben is indul elsőre.


A próba változatot a z egyszerűség kedvéért még a régi csatlakozókkal szerelték

A v3 verzió a jelenlegi BioEtun (v2) készülékre épül miközben harminc százalékkal csökkentették az nyomtatott áramköri lap méretét. Mondanom sem kell, hogy a minőségből a méretcsökkenés ellenére fikarcnyit sem adtak.  Továbbra is ipari minőségű alkatrészekből dolgoznak melyek a legszigorúbb autóipari szabványnak is megfelelnek, valamint a készülék alkatrészeinek beültetése  - ahogy eddig is - gépi úton történik. Minden egyes elektronika szigorú tesztelési folyamaton megy át, így nem csoda hogy a sorozatgyártás óta egyetlen egy meghibásodás sem történt. A v3 verzió továbbra is tartalmazza a programozható motorvédelmi rendszert is. Újdonság  hogy  a motorhőmérséklet mérése történhet az autó hőhombárjáról, valamint vele szállított hőmérséklet jeladóról, így a készülék programozása egyszerűbbé válik.
Az elektronika méretcsökkenése miatt új készülékházba kerül majd, és költségcsökkentési célból elhagyták a központi csatlakozót.
Az új elektronika bevezetése után a jelenlegi változat is kapható lesz illetve a 8 hengeres autókhoz csak a régi kialakítású nagyobb méretű elektronika használható.

A jó hír, hogy a változás árcsökkentéssel jár. A tervek szerint körülbelül 7 000 forinttal fog csökkenni a BioEtun ára.