BANNER

_

Kétütemű Wartburg alkohollal


Végre a motorok mellé egy kétütemű autó. Warti88 elküldte etanolos tapasztalatát egy Wartburgal. Ha tud, szívesen segít márkatársainak, csak dobjanak egy levelet a wartburg353w kukac gmail pont com címre.

Megosztanám tömören a Wartburgos (353W) etanolos tapasztalataimat.
Természetesen kétütemű motor, 1988-as az autó, minden gyári.

 

Többféleképp próbáltam ki az E85-öt:
Először 25% E85-öt tankoltam, módosítások nélkül. Enyhe gyengülést, fogyasztásnövekedést tapasztaltam. Cserélni kellett az AC és a porlasztó közötti benzincsöveket - az átfolyásmérőét is -, mondjuk nekem eleve foszladó állapotban voltak, az új gumi bírja. Az AC és a tank közötti toldatokat nem kellett. Betettem az AC után egy benzinszűrőt, sok szemét ürül a tankból.

Volvo 740 alkohollal


Azt hiszem, hiánypótló anyaghoz érkeztünk. Volvo etanolosításáról eddig még nem volt szó, pedig tudunk néhány, nemcsak gyárilag alkoholos autóról. Például az autómból kiszerelt HunFlex elektronikát Anna 240-es Volvójába szereltük át, és most abban teszteljük. (Hamarosan részletesen beszámolok a tapasztalatokról.)
Gergőt régóta fűzöm, hogy mutassuk be átalakított VOLVO 740 Turbo Intercoolerét. Nekem az egyik kedvenc autóm, örülök, hogy alkoholos is fut belőle.
Most elérkezett az idő, íme a történet:


Műszaki beállítottságú vagyok, mindenféle téren érdekelnek a technikai megvalósítások,  ezért is kezdtem bele az etanolos átalakításokba. Motivált a kíváncsiság és a hobbi.




 


Az alany: VOLVO 740 Turbo Intercooler, 2.3 literes masszív motorral.
Már gyárilag sem volt gyenge 170 lóerejével (270Nm), de mikor egy-egy alkatrész kezdett elfáradni, azt inkább az teljesítmény növelés szempontjából cseréltem le. Olcsóbb is volt néha és a folytások eltűnésével folyamatos erő növekedés lett az eredmény. Nem volt megállás.

Bioetanol kandalló


Na jó, nem vág teljesen az autós témába, de nem tudtam kihagyni, olyan szép etanolos tárgyakról van szó.




 


A napokban találtam a bioethanolkandallo.hu oldalra, ahol különleges kialakítású etanol üzemelésű kandallókat kínálnak. Ezeket az exkluzív megjelenésű kandallókat  Michael Rösing német dizájner tervezte, típustól függően kültéri és beltéri használatra is alkalmasak, sőt bárhová rakhatjuk őket, mert nem szükséges kémény a működésükhöz. Abban viszont biztos vagyok, hogy ezek a minimál megjelenésű tárgyak csak megfelelő térben, a hozzájuk illő környezetben mutatnak jól.