Van egy megoldás amivel radikálisan csökkenteni lehetne a nagyvárosokban a káros anyag értékeket. Egy üzemanyag amivel a jelenleg futó nem túl korszerű Rába motoros buszok az egyik pillanatról a másikra környezet barátak lehetnének. Nem meglepetés ha azt mondom ez nem más mint az alkohol.
Idén 25 éve, hogy elindult ez első komolyabb kísérlet az eredetileg dízel üzemű haszongépjárművek alkohos használatával kapvsolatban. Már a legelső teszt autóbusz 14 évig közlekedett a városi forgalomban, 2000-ig több mint egymillió kilométert tett meg gyakorlatilag tiszta alkohollal. Az első sorozatban gyártott E95 üzemanyagú dízel 1989-ben hagyta el a Scania gyártósorait. Károsanyag kibocsátását tekintve tíz évvel későbbi normákat teljesített. Ma már a Scania a harmadik generációs motorjánál tart a tendencia hasonló, speciális katalizátor nélkül túlteljesíti a legszigorúbb értékeket.
És mi kell ehhez? Némi motorátalakítás, és egy speciális üzemanyag ami 95% olcsón előállítható vizes alkoholt , denuturálószereket és egy szabadalmaztatott adalékot tartalmaz.
A Scania a saját útját járja, számunkra ez az irány egy picit elérhetetlen, viszont a Fiat is kopogtat az ajtón. Ők a dízel-gáz vonalon tapogatóznak, két körös rendszerrel dízel és alkohol tartállyal valósítják meg az alkoholos üzemet.
Aki a részletekre is kíváncsi kattintson az autopro.hu cikkére: Dízel helyett alkohol is lehetne
BANNER
_
Bojkott a benzinkutak ellen
Rettenetesen idegesítenek a körüzenetek. Ha már a tárgy úgy kezdődik hogy: "Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw:", látatlanban törlöm a levelet. Nem adok vért és nem segítek rákos gyerekeken ilyen formában. Ezek az üzenetek tipikusan arra jók hogy megnyugtassuk lelkiismeretünket hogy mi minden tőlünk telhetőt megtettünk amikor továbbítottuk az iwiw ismerősöknek. Most viszont egy érdekes üzenetet kaptam:
BENZINKUTAK ELLENI KAMPÁNY - kezdődik az üzenet. Nocsak, nocsak micsoda polgári szerveződés indult?
így tovább:
"Január 17, 18 és 19-én fogjunk össze és lássák meg a MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek és az állam, hogy milyen amikor pénzt vesztenek. A következő a recept, hogy CSÖKKENJEN az üzemanyagok ára: SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM – JANUÁR 17,18 és 19-én. Járjunk buszokkal, biciklivel, gyalog vagy az említett három nap előtt tankoljunk.
Emlékezzetek 1989 December 21, 22-re, amikor hasonló módon cselekedtünk és meg lett az eredménye. KÜLDD TOVÁBB EZT AZ ÜZENETET, HOGY JUSSON EL AZ EGÉSZ ORSZÁGNAK
(próbáljuk meg! Veszteni nem tudunk! A fuvarozók is lehetőség szerint ezen a 3 napon külföldön tankoljanak, ha van rá lehetőség, ők ugyanis a legnagyobb felhasználók, ezzel a legfőbb befizetők, és legjobban kiszolgáltatottak!)"
A körlevélről kiderült hogy romániából indult, de igazábol nem is ez a lényeg, egy körlevél esetén becsúszhat egy ilyen baki. Magyarországon is van ok a bojkottra.
A levél eredeti szerzője egész egyszerűen közelítette meg a témát, a verzál (nagybetűs) kiemelésekkel mit a "MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek" próbál nyomatékot adni, hogy itt nagyon komoly dologról van szó. "SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM," üvölt a levélből. A kezdeményezés alapgondolata természetesen támogatandó, nem fogok tankolni azon a három napon, de mi lesz majd a negyedik napon amikor a kúthoz fáradok és ugyan azt a mennyiséget tankolom mint előtte tettem volna? Egy fillért sem húzok ki a kapzsi tőkések zsebéből? Úgy gondolom radikálisan csak az 1990-hez hasonló kezdeményezéssel lehetne elérni valamit (1990. október 25-én volt a Taxisblokád). Ma fél füllel hallottam hogy a Jobbik az üzemanyagok adójának csökkentését szeretné, sőt még mintha az MSZP is ezt mondta volna. Nagy csoda lenne ha valamiben egyetértenének, de szerencsére azonnal megjött a válasz: A Levegő Munkacsoport nem támogatja az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentését.
Egy barátom erre csak ezt mondta: "A levegő munkacsoportnak ezek szerint a 600 forintos benzinár kellene, nekik biztos biciklis futárok szállítják a kenyeret, tejet, meg az ezekhez szükséges dolgokat?"
BENZINKUTAK ELLENI KAMPÁNY - kezdődik az üzenet. Nocsak, nocsak micsoda polgári szerveződés indult?
így tovább:
"Január 17, 18 és 19-én fogjunk össze és lássák meg a MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek és az állam, hogy milyen amikor pénzt vesztenek. A következő a recept, hogy CSÖKKENJEN az üzemanyagok ára: SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM – JANUÁR 17,18 és 19-én. Járjunk buszokkal, biciklivel, gyalog vagy az említett három nap előtt tankoljunk.
Emlékezzetek 1989 December 21, 22-re, amikor hasonló módon cselekedtünk és meg lett az eredménye. KÜLDD TOVÁBB EZT AZ ÜZENETET, HOGY JUSSON EL AZ EGÉSZ ORSZÁGNAK
(próbáljuk meg! Veszteni nem tudunk! A fuvarozók is lehetőség szerint ezen a 3 napon külföldön tankoljanak, ha van rá lehetőség, ők ugyanis a legnagyobb felhasználók, ezzel a legfőbb befizetők, és legjobban kiszolgáltatottak!)"
A körlevélről kiderült hogy romániából indult, de igazábol nem is ez a lényeg, egy körlevél esetén becsúszhat egy ilyen baki. Magyarországon is van ok a bojkottra.
A levél eredeti szerzője egész egyszerűen közelítette meg a témát, a verzál (nagybetűs) kiemelésekkel mit a "MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek" próbál nyomatékot adni, hogy itt nagyon komoly dologról van szó. "SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM," üvölt a levélből. A kezdeményezés alapgondolata természetesen támogatandó, nem fogok tankolni azon a három napon, de mi lesz majd a negyedik napon amikor a kúthoz fáradok és ugyan azt a mennyiséget tankolom mint előtte tettem volna? Egy fillért sem húzok ki a kapzsi tőkések zsebéből? Úgy gondolom radikálisan csak az 1990-hez hasonló kezdeményezéssel lehetne elérni valamit (1990. október 25-én volt a Taxisblokád). Ma fél füllel hallottam hogy a Jobbik az üzemanyagok adójának csökkentését szeretné, sőt még mintha az MSZP is ezt mondta volna. Nagy csoda lenne ha valamiben egyetértenének, de szerencsére azonnal megjött a válasz: A Levegő Munkacsoport nem támogatja az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentését.
Egy barátom erre csak ezt mondta: "A levegő munkacsoportnak ezek szerint a 600 forintos benzinár kellene, nekik biztos biciklis futárok szállítják a kenyeret, tejet, meg az ezekhez szükséges dolgokat?"
A taxisblokád 1990-ben a magyarországi benzinár-emelés elleni tüntetés volt, melynek során több ezer taxis és fuvarozó bénította meg három napra Budapestet és az ország több városát. A blokád ideje alatt csak a tűzoltók, a mentők, valamint az országból kivonuló szovjet csapatok közlekedhettek zavartalanul. Ez volt a demokratikus Magyarország első igazi nagy tömegtüntetése, a tüntetés során senki sem tudhatta, hogy fog reagálni az új államhatalom. A helyzet ugyan súlyos volt, de mind a rendőrség, mind a honvédség vezetői kijelentették, nem kívánnak erőszakhoz folyamodni. Tovább: wikipedia.hu
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)