BANNER

_

A fém tankot megeheti


Régebben írtam róla hogy az alkohol víz tartalma okozhat problémát oly módon, hogy megtámadja az alu és acél alkatrészeket.  A nálunk kapható E85 a specifikáció szerint vízmentes etanol és szabványos szuperbenzin keverékéből áll, vagyis nem tartalmaz vizet. Ez persze csak elmélet, hallottunk már olyat hogy a sima benzinben is sok volt a víz. Az alkohol pedig szereti megkötni a vizet akár a levegőböl is ezért előfordulhat hogy kellemetlen meglepetéseket okoz. Számítsunk rá, ha megtehetjük tisztítsuk a rendszert, nézzünk bele a tankba. A Saab 900-as esetében ez viszonylag egyszerű művelet, a csomagtartóból néhány csavar lazítása után beleláthatunk a műanyag tartályba.

Hogy a víz milyen károkat okozhat jó példázza az az  olvasói (86C) hozzászólás amit a  Hogy használjuk alkohollal a Swiftet posztra érkezet.
Tanulságos ezért kiemeltem.


A fémtankos autókba én nem ajánlanám az etanolt, nehogy úgy járjatok mint az én a Polommal. Miután az alkohol szépen keveredik vízzel egy idő után szépen szétrohad a lemeztank. Amúgy átalakítás nélkül simán jártam vele én is. Központis 91-es Polo elment a végén már denszesszel is.

A kép csak illusztráció, de ilyen autóról beszélünk


Nincs túl nagy sztori, elkezdtem alkohollal+benzinnel /esetleges arány/ járni, miután wc-re nem kocsival járok ezért az átlaghoz képest sokat állt az autó és benne a szesz. Egy alkalommal leállt menet közben, addig fel sem merült, hogy az üzemanyagellátással valami gond lenne. kocsiban két elektromos pumpa van. A nagy nyomású /1Bar/ megszorult a sok rozsdától. Előtte a tank tiszta volt, azt nem mondom hogy korrózió mentes mert nem lehet belátni mindenhová.

Ezt követően minden mindegy alapon jártam mindenféle előszűrőkkel és denaturált szesszel ami ha lehet még rosszabb a benzinkúti cuccnál mert szerintem sok víz marad benne a gyártás során és ez volt az utolsó szög a tank életében. szóval az én konklúzióm az az, hogy fémtankosok csak csínján, műanyagosok pedig ízlés szerint használhatják az alkoholt. Én garázsból indultam a kocsival és sohasem volt hidegindítási problémám.

Amit még elfelejtettem, hogy a 4T fűnyírót is itattam szesszel a végeredmény ott is hasonló lett a fém tanknak köszönhetően. A hidegindítással ellenben ott már akadtak gondok. Fele-fele arányban már elég szépen indult. Briggs & Stratton sima 3,5 lovas motor. Mondjuk erő az érezhetően több lett benne akárcsak a kocsiban.

86C