BANNER

_

Suzuki Swift (1993) E85 tapasztalatok


Nem mindenkinek van pénze drága átalakító elektronikára. Sok autót egész egyszerű átalakítással alkalmassá lehet tenni az E85 üzemre. Az első generációs Swift átalakításáról már összegyűjtöttünk egy kimerítő anyagot, de a friss tapasztalatra mindig szükség van. Tamás a napokban kisérletezett a Swiftel.

 

"Most próbálkozom az e85-el  90000 kilométert futott 1993-as Swift 1,3-ba.
Minden gyári érték megtartása mellett a tapasztalatom a következő:

  • kb. 3/4 benzin + e85: alig észrevehető a változás. Lassul az alapjárat, egyebekben majdnem változatlan.
  • 1/2 + 1/2: nehezebben pörög fel alapjáratról, erőtlen gyorsulás.
  • 1/4 benzin + 3/4 e85 vagy fölötte: Ezt már nagyon megérzed.
    Nehezen gyorsul, rángat, induláskor bőgetni kell, csekély dinamika. Időnként, főleg magasabb fordulaton még megy a gép, de már élvezhetetlen városban. Alapjárat egyenetlen, lassú. Motorvezérlő elektronika időnként, főleg autópályán reklamál és állítgat.
     

Ezek után a gyújtást előre téve javul a helyzet valamelyest, de még rángat erőteljesen és bőgetni kell induláskor, alapjárat minimális.
A benzinnyomást most állítottam át az ábra szerint és teljesen hibátlanul működik, kis fordulaton mintha dinamikusabb is lenne. Ezt az átalakítást 2db csavarom bánta a 4-ből, mert beletört. De így is működik, nem folyik de javítandó. Alapjárat lassú, de egyenletes, egyebekben tökéletes.

Érdekesség: Porlasztó belseje fémtiszta ellentétben a benzinnel amely barna lerakódást hagy maga után. Kipufogó a "kormos" feketéről rozsdássá vált egy kicsit, korom megszűnt ( jó állapotú a motorom, nem eszi az olajat sem).
Remélem segítettem"


(Tamás alias Tolmi5)

1 megjegyzés:

Ogrebá írta...

Szerintem az hogy lassabb az alapjáratod azt jelenti,hogy egy kicsit vastagabb alátétet kellene odatenni, mert szegényebb a keverék a kelleténél.

Megjegyzés küldése