Nem mindenkinek van pénze drága átalakító elektronikára. Sok autót egész egyszerű átalakítással alkalmassá lehet tenni az E85 üzemre. Az első generációs Swift átalakításáról már összegyűjtöttünk egy kimerítő anyagot, de a friss tapasztalatra mindig szükség van. Tamás a napokban kisérletezett a Swiftel.
"Most próbálkozom az e85-el 90000 kilométert futott 1993-as Swift 1,3-ba.
Minden gyári érték megtartása mellett a tapasztalatom a következő:
- kb. 3/4 benzin + e85: alig észrevehető a változás. Lassul az alapjárat, egyebekben majdnem változatlan.
- 1/2 + 1/2: nehezebben pörög fel alapjáratról, erőtlen gyorsulás.
- 1/4 benzin + 3/4 e85 vagy fölötte: Ezt már nagyon megérzed.
Nehezen gyorsul, rángat, induláskor bőgetni kell, csekély dinamika. Időnként, főleg magasabb fordulaton még megy a gép, de már élvezhetetlen városban. Alapjárat egyenetlen, lassú. Motorvezérlő elektronika időnként, főleg autópályán reklamál és állítgat.
Ezek után a gyújtást előre téve javul a helyzet valamelyest, de még rángat erőteljesen és bőgetni kell induláskor, alapjárat minimális.
A benzinnyomást most állítottam át az ábra szerint és teljesen hibátlanul működik, kis fordulaton mintha dinamikusabb is lenne. Ezt az átalakítást 2db csavarom bánta a 4-ből, mert beletört. De így is működik, nem folyik de javítandó. Alapjárat lassú, de egyenletes, egyebekben tökéletes.
Érdekesség: Porlasztó belseje fémtiszta ellentétben a benzinnel amely barna lerakódást hagy maga után. Kipufogó a "kormos" feketéről rozsdássá vált egy kicsit, korom megszűnt ( jó állapotú a motorom, nem eszi az olajat sem).
Remélem segítettem"
(Tamás alias Tolmi5)
1 megjegyzés:
Szerintem az hogy lassabb az alapjáratod azt jelenti,hogy egy kicsit vastagabb alátétet kellene odatenni, mert szegényebb a keverék a kelleténél.
Megjegyzés küldése