BANNER

_

Koszorús László, matekból egyes


Idézek Koszorús László "Az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló" T/4662. számú törvényjavaslathoz benyújtott 4662/87 számú módosítójából:

"Az indítvány értelmében emelkedik az E85 üzemanyag adómértéke oly módon, hogy a bioetanol része a 40.000 Ft/ezer literes adómérték helyett 70.000 Ft/ezer literes adómérték vonatkozik. Ily módon teljesül az az úniós elvárás, hogy a benzin és az E85 ára közötti különbség csak bioetanol rosszabb hatásfokára terjedjen ki. "

Hűha, ezzel több probléma is van.

Nézzünk egy példát, mondjuk egy jelenlegi árat a holtankoljak.hu adatbázisából:
AGIP Budapest, III. ker. Bécsi út 337.   
  • Benzin: 402.9 Ft azaz 403 Ft
  • E85: 312.9 Ft azaz 314 Ft

A jövedéki adó az ár nettó értékére - azaz E85 esetén - a 251,2 Ft-ra terhelődik. Jelen esetben ennek szellemében a 30 forintos emeléssel 281,2 Ft + ÁFA = 351,5 Ft.
Említi a beadvány a rosszabb hatásfokot említi, ami eleve hülyeség, mert nem rosszabb hatásfokról hanem alacsonyabb energiatartalomról beszélünk. Például turbós motorok esetén a magasabb oktánszám miatt az E85-tel - persze üzemanyag fogyasztás növekedés mellett - a hatásfok javul. Már a beadvány szövegezéséből is kiderül Koszorús László messzemenő hozzáértése.
Na de mindegy, beszéljünk arról amire gondolt a szakértő, az E85 alacsonyabb energiatartalmáról, ami a gyakorlat szerint kb, 30 %, vagyis körülbelül 30 %-al több üzemanyagot fogyasztanak a járművek tiszta E85-tel.
Így a 351,5 máris 456,95-re jön ki azaz az elvi viszonyítási ár 457 forint. Ez, ha jól látom 54 (!) forinttal több mint a benzin ára.
A 351,5 és a 403 között a különbség: 14%. A beadvány akkor állná meg a helyét ha körülbelül ekkora lenne a két üzemanyag közötti energia különbség.

Az N 234/2006 számú Állami Támogatás elég világosan 34%-ban határozza meg az energiatartalom korrekciós tényezőjét. Legalább ebbe nem ártott volna beletekinteni.
Ha ezt figyelembe vesszük akkor a jelenlegi árképzés is csorbát szenved, nem emelésre hanem adócsökkentésre lenne szükség. 

Koszorús Lászlóhoz képes Aradszki András valóban szakértő.

31 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyszer eljön 2014 áprilisa, és akkor akkorát fognak bukni, amekkorát kormány még nem bukott.

Égő Ákos írta...

Nem tök mindegy? Megbukik az egyik, lesz helyette egy másik hasonló majmokkal.

Névtelen írta...

2012 évben már megbukik a kormány. előtte pedig belebukik az ország. :-(
Etanol gyártás ellenes az ország addig még ki nem vonul a piacról az egyetlen nem "magyar" gyár, majd építenek sok "magyar" érdekeltségűt majd akkor megmondják hogy havajozhatunk a szeszben(ha addig bele nem döglünk) .
Nincs haszna az országnak a hungrana ezért kell tönkretenni magas jövedéki adóval és nem a adóbevétel számít.

Nekem ez a meglátásom.

Égő Ákos írta...

Ordíthatunk a "nemmagyar" gyártó ellen, de ne feledjük ennek a helyzetnek az az oka, hogy nem teremtettek lehetőséget, nem biztosítottak támogatási alapot a hazai szeszipar kialakítására. Az engedélyezett etanol üzemek vajon miért nem épültek meg egyik kormány alatt sem?
Ráadásul az egyetlen külföldi tulajdonú gyártó hazai alapanyagból dolgozik. Ha ez sem lenne akkor tényleg kenhetnénk a hajunkra a kukoricát.

Égő Ákos írta...

Tudjátok mikor lesz E85 fronton váltás? Ha majd a MOL elkezdi forgalmazni.

Tesznek itt arra, hogy mi magyar mi nem, amíg a MOL-nak ilyen szerepe van a hazai gazdaságra, befolyása a politikára és nem érdeke ez E85 addig hugyoztak neki.

Névtelen írta...

Ákos, szerintem itt az egyetlen probléma az, hogy ez a csürhe amit kormánynak neveznek nem kormány, hanem a magyar nép élősködő ellensége.

Végtelenül leegyszerűsítem a dolgot, de azokból az adatokból amiket itt olvastam, szerintem simán meg lehetne oldani, hogy a mol beleszólását a dolgainkba nagy mértékben csökkenteni tudjuk.

A kormányunk a mol-nak bemutathatna simán az 1 ujjas nőgyógyászkesztyűvel, hogy ennyi a beleszólási jogotok a dolgokba. Aztán a pénzt amit az import benzinre szórnak el, az E85 technika fejlesztésére lehetne fordítani. Sőt, tovább megyek, most mondok egy számot, az első 100 000 autós kedvezményben részesül, aki átalakíttatja az autóját a megfelelő szakműhelyben. Minél inkább elterjeszteni, hogy a benzinszükséglet a minimálisra csökkenjen. Utána pedig jöhetne a mol-nak a következő csapás, az E95 bevezetése itthon, átállítani a volán járműparkját, aztán nesze neked mol. csak hát ez ugye idő, és rengeteg pénz. viszont rengeteg munkát adna a sok munkanélkülinek. ha ez egy normális ország lenne, már rég nem a rákot okozó tdi-kel szaladgálna a lakosság... szerintem.

Névtelen írta...

380 fölött az EUR
252 fölött az USD

500 forintig meg sem áll a benzin és a gázolaj.
E85 pedig jövőre eltűnik a kutakról, mi meg az utakról.

Névtelen írta...

Helyesbítek:

380 fölött az EUR
224 fölött az USD
252 fölött az CHF

2009-ben volt 310 az euró, szerintem itt is történelmi csúcsot fogunk dönteni!

opel16v írta...

A kormány nem fog beinteni a molnak, mert többszáz milliárdot tudnak belőle évente "kitalicskázni"... itt kezdődnek a dolgok. Én is úgy látom amúgy, hogy jövőre nagy beborulás lesz itt, a most beadott törvényjavaslatok és módosítók alapján... magyarokra igaz lesz a maja naptár jóslata ;)

Névtelen írta...

Arra vagyok kíváncsi mikor dobják meg extra adóval az autógázt ? Mert tömegek fognak gázosítani az valószínű, ezt még megvárják, majd utána arra is rádobnak 1 százast.

opel16v írta...

tömegek? azok, akiket már kiforgattak máris? akik a számláikat sem tudják fizetni és viszik a házukat is a svájci frankos hitel miatt? most megint sokan fogják lerakni inkább az autót. nincs sok embernek 200e ft-ja átalakításra. gázos szervizes ismerősök nem dúskálnak jobban a melóban, mint eddig.

Névtelen írta...

Nem vagy te magadnál. Az autogáz büdös, robban, tönkretesz mindent, jol megrugdossa a potkereket, fogyaszt belöle 70%-al többet. Igy is hülye, aki használja, tiszta ráfizetés. Etanollal viszont még mindig lehet 100 km/1 ft-ot sporolni. Szerinted ki az a hülye, aki plusz ado után egy cseppet is megvenne abbol a löttyböl?

Névtelen írta...

üzemanyagárakról annyit,h most jártam szlovákoknál vidéken:
benzin95: 1.475Euro 443Ft
benzin98: 1.655Euro 497Ft

még október második hetében vertem tele a tankot kíváncsiság kedvéért az orcy téri lukoilos 98-as benzinnel (390Ft), hátha javítottak rajta valamit.
Nem. Ennek ellenére döntően országúton, limit betartással 59 liter fogyott 1106km-re (BC 1128), ami 5.34/100km (BC 5.3). 113LE skoda kombi.
Tavaly ősszel etanolból 7.4...7.8 :-(

AUTÓGÁZ
tapasztalataim alapján:
sokan tévedésben élnek, pedig kb ugyanannyival kér többet az autó, mintha etanollal etetnénk. A jelenlegi átlagárakkal számolva 5...6ft az őszinte nyereség/km, hiszen télen sok a hidegen benzinnel megtett össztáv, szűrők eldugulnak, chech engine, megint munkadíj, többletköltség a viszgáztatásnál, szar hatótáv, stb.
évi 20.000km esetén jó 2 év a megtérülés. érdemes picsázni?
Közhely, de meg kell tanulni okosan, előrelátóan, higgadtan vezetni.

Égő Ákos írta...

Akkor takarékoskodunk, és akkor zöld minden autó ha áll. Ez irányba haladunk, úgyhogy a stra
tégia kiváló!

Égő Ákos írta...

http://e85-project.blog.hu/2011/11/01/34_hivatalosan_is

PG írta...

Egy biztos, teljesen mindegy mivel járunk, a közlekedés drága. Az hogy lett egy olyan üzemanyag ami felkeltette az érdeklődést, mellesleg valamivel környezetbarátabb mint a foszilis energiahordozók, és cégek fejlesztésekbe kezdtek átalakitókkal kapcsolatban, embereknek munkát adtak, nem is beszélve az alapanyag előállitásról talán fontosabb mint a spórolás. Szerintem sokan használnák továbbra akkor is ha egálba lenne a benzinnel... igy pedig majd inkább munkahelyek szünnek meg, nem beszélve a mezőgazdaság tultermeléséről..

Névtelen írta...

"Nem , nem kell mindenáron E85-öt tankolni, szálljon vissza a rövidlátó politikai fa@fejekre a szándékos ellehetetlenítés minden negatív következménye."
Csak ismételni tudom...

Gregory írta...

Én csak azt nem értem, hogy pl. itt Szentendrén még a legutóbbi emelés előtt volt 309.9 az E85, (azóta már nincs is) tegnap meg Vácon 299-ért tankoltam. Vajon hogy lehet, hogy itt nem éri meg, ott meg olcsóbban is megéri a kútnak?

PG írta...

Előfordulhat, hogy kinyomják a készletet gyorsan és vége...

Névtelen írta...

Érdeklődnék, van már összesítés a kitöltött űrlapokból? És hány kút árul még E-85 a 400-ból, és ki veszi még?

iqlight írta...

E85: 312.9 Ft azaz 314 Ft

matek... :P

Névtelen írta...

Szerintem ez nem matek, hanem csak egy elírás.

Névtelen írta...

400db kút!

Névtelen írta...

310-es e85 ar eseten mar csak kicsit kell dragulnia a benzinnek (415-re), es mar ki is jon a 34%-os eu-s ajanlas. Lehet, ez a Koszorus gyerek tud valamit (konkretan, hogy a kormany 450-es benzinarral kalkulal.. :P )

Névtelen írta...

Ma megszavazta a parlament:
Ismét változik - a jövedékiadó törvénybe ágyazva - a bioetenol adója. Literenként 30 Ft-tal, 40-ről 70-re emelkedik. A parlamenti vitában elhangzott, hogy ekkora adóval nem éri meg bioetanolt előállítani. Az ellenérv: minden üzemanyag a hatásfokának megfelelő mértékben, de egységes mértékkel adózzon.
Hivatkozás:
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/szavazott_a_parlament_igy_valtoznak_az_autozast_terhelo_adok_illetekek.158778.html

opel16v írta...

"minden üzemanyag a hatásfokának megfelelő mértékben, de egységes mértékkel adózzon"

Ezt most már nagyon az orruk alá kellene dörgölni az lpg és cng esetére... azok miért vannak kivételes helyzetben az adózás szempontjából?

Névtelen írta...

Tedd be az lpg tartályt azt halgassál.

Névtelen írta...

Dögöljön meg a szomszéd tehene.....?

Égő Ákos írta...

Hehe! Itt egy bizonyíték Koszorús kapcsolatára az Aradszky féle MOL-os lobbival:
"Az országgyűlés pénteken elvetette a kereszténydemokrata Aradszki András módosító indítványát arról, hogy a benzinkutakon továbbra is lehessen cigit árulni. A javaslatot szinte egyöntetűen utasították el a fideszes, a KDNP-s és a jobbikos képviselők, csak a fideszes Koszorús László és maga Aradszki András szavazott igennel."
http://index.hu/belfold/2011/12/30/a_benzinkutakon_sem_lehet_majd_cigit_arulni/

Ahogy barátom mondta: "Nem megy az üzemanyag, kell a kiegészítő termék?"

Névtelen írta...

Elképzelem, amint ezek a bukott politikus beállnak vándor trafikosnak és nyakukban egy pereces ládával járkálnak benzinkutak parkolóiban, átutazók MINDEN igényeinek kielégítésére.

Azzal érveltek ugyanis, hogy adóbevételkiesést okoz, ha nem lehet dohányárút kapni a benzinkutakon.

BekeTóni

Névtelen írta...

Mit sírtok? Koszorús egy kampósorrú pécsi sváb-zsidó hülyegyerek, majd biztos a mi szekerünket fogja tolni... ÉBRESZTŐ!

Megjegyzés küldése