Külön érdekesség, hogy az E85-tel hajtott Hayabusa a vasárnapi végsebességmérésen nagyon jó eredménnyel 302,6 km/ó-val végzett.
A szokásos beszámolót a csapat technikusa Gergő állította össze:
Most már volt gumimelegítő nem csak a rövid füstölés melegíti a gumit |
Augusztus 20. mindig nagy esemény az országban és nincs ez másként Kunmadarason sem, ahol hagyományosan ilyenkor rendezik a szezonzáró gyorsulási versenyeket. Ez a hétvége két versenyt foglal magába, Cepsa Kupa 3.futamát és Honda Alpok-Adria Nemzetközi Dragbike verseny magyarországi futamát. Nagyon készültünk erre versenyre, hiszen mindkét futamon terveztük a részvételt. Az előző versenyen sajnos a kísérleti rajtrendszerünk alapokban omlott össze, a sebesség jeladónk bizonytalan, zavaros jelei miatt. A jeladó cseréjével és zavarszűréssel végre sikerült tiszta sebességértékeket kapni, most már csak az volt a kérdés, hogy az elv működőképes-e és sikerül jól hangolni. A teljesítményen már jelentős változást nem tudtunk produkálni, így tisztán láthattuk, hogy a rajt mennyire hatékony, vagy sem.
Idill a depóból: Gergő az adatokat elemzi, Andris az időt, Tomi a piszkos munkát végzi, kaparja a ráégett gumit a futófelületről |
Pénteken korán indultunk, hogy az esti szabadedzésen kísérletezzük a rajtot és a láncáttételt, hogy a versenyre már csak a finombeállítások maradjanak. Időben érkeztünk, azonnal le is pakoltuk a mihamarabbi kezdéshez. Beálltunk a sorba, és nemsokára ki is álltunk. Gyújtásprobléma lépet fel. Mire sikerült a hibás alkatrészeket kicserélni, a szabadedzés végén sikerült egyet menni.
Az idő jobb volt, mint az eddigi átlag, de még mindig nem mentünk a kitűzött cél alá.
Tőkeerős ellenfelekkel egy csoportban |
Szombat reggel elindultak a kvalifikációk a Cepsa kupa 3. futamán, hoztuk a rajtrendszer előtti átlagot, de folyamatosan törekedtünk a minél több információ begyűjtésére finomhangoláshoz. Az időnk apró léptekkel javult, de még mindig kevés volt az első hely befogására. Végül a középdöntőben a sorsolás az első helyezettel hozott össze minket, így ismét a harmadik helyen végeztünk, annak ellenére hogy végre befogtuk a második helyezett idejét, de az a menet döntő változást hozott. Az eddigi stagnálást megtörve jelentőset javítottunk. Az öröm hatalmas volt, de egyszer megfutni egy jó időt az kevés, többször kell ismételni. Izgatottan vártuk a vasárnapi Honda Alpok-Adria futamot.
Taktikai megbeszélés |
A vasárnapi kvalifikáción elsőre megfutottuk ugyanazt az időt, majd némi kis hangolás után még lejjebb tornáztuk. Teljes mámorban vártuk a döntőket. Legnagyobb meglepetésünkre a döntők során még tovább erősödtünk. Fél másodpercet javítottunk, az áltagunkhoz képest.
A rajtrendszer, a motor egyre jobban teljesített a folyamatos finomhangolás alatt, így sikerült végre a dobogó legfelső fokára lépni. Hatalmas öröm lett úrrá rajtunk, a rengeteg, most már mondhajtuk egy évnyi munka meghozta gyümölcsét. Sikerült bizonyítanunk, hogy igenis a Bioetanolnak egy megfelelően megteremtett közegben van létjogosultsága a versenysportban és fel lehet venni a versenyt egy jól megépített szívó motorral a nitrós motorokkal szemben.
Vasárnapra már egyre többen érdeklődtek az E85 után |
Türelmetlenül várjuk a jövő évi szezont, hogy sikerül-e még jobb eredményt produkálni, addig is sok munka vár még ránk a motor teljes szétszedésével, átvizsgálásával, és ha lehet még további finomításával. Egy biztos jövőre is szívó motorral kezdünk és természetesen Bioetanollal.
Köszönet a segítőknek, támogatóknak, reméljük jövőre ezen a téren is erősödünk.
További info:
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése