Nem kell megerőltető összeesküvés-elméletet gyártani csak rá kell pillantani Aradszki András hivatalos honlapjára a www.aradszkiandras.hu oldalra ahol a "magamról" menüpont alatt a következő mondat olvasható: "1988-tól a MOL Rt-nél dogozom jogi menedzserként."
23 éve a MOL-nál. Bízhatunk az elfogulatlanságban? |
Ezek szerint a MOL jogi menedzsere politikai hatalmát felhasználva szeretné az irreális jövedéki adót ráverni az E85-re? Remélem csak én értelmezem rosszul a sorokat, ez a javaslat a kormány célkitűzéseit tükrözi vagyis a gazdaság élénkítését, s ezzel a magyar kis és középvállalkozások fellendítését, nem pedig egy multi érdekeit.
Az E85 ilyen mértékű adóztatása ennek az üzemanyagnak a halálát jelenti, és ennek komoly vonzata van. Nem kell különösebben magyarázni, gondoljunk a 400 benzinkútra, a kapcsolódó ipar és a mezőgazdasági dolgozókra, és a több ezer felhasználóról akik tisztán vagy keverve szeretett volna spórolni az irreálisan az egekbe szökő üzemanyag árak mellett.
Vajon ezt jelenti a gazdasági fellendülés a MOL-os politikus számára?
Kapcsolódó:
A 26-os kiegészítés szerint a Költségvetési Bizottság támogatja Aradszki úr javaslatát.
A 27-es szerint a Kormány által támogatott módosítók között nincs ott.
35 megjegyzés:
Ez végleg bezárná az etanolozás kapuit, azaz módosítok be fogja zárni. Amit ezek benyújtanak úgyis elfogadják!
Lassan levegővétel is korlátozva és adóztatva lesz.
Nem tudom meddig fogjuk még elviselni?
Nem tudom elolvastátok e a módosító javaslat teljes szövegét. A legszebb rész az indoklásban van amikor Aradszki úr a túlzott támogatás miatt nehéz helyzetbe kerülő E85 üzemanyag forgalmazók miatt aggódik.
Elolvastam és nevetséges az egész.
Forgalmazók is aggódnak na meg a fogyasztók is!
Nem hiszem hogy a forgalmazók és az összes fogyasztó befektetése megtérült volna.
Be lehet majd zárni az E85 kútfejeket az tuti.
http://ec.europa.eu/eu_law/state_aids/comp-2006/n234-06.pdf
Sajnos ezt is elolvastam és megtehetik :-(
Akkor Szlovákia miért törölhette el az LPG (autógáz) jövedéki adóját????????????
Pusztulna el az összes ilyen tróger... Ez a kormány a saját országa, és népe ellensége. Erre már tényleg nem lehet mit mondani. Veszünk egy adag MOL részvényt, utána meg egy jövedelmező iparág tönkretételére törekszünk. Ki fog üzemanyagként etanolt vásárolni, ha kb. 40 ft-tal lesz olcsóbb a benzinnél?! Azt a 12 ft-ot talán még benyelnék a kutak. Méla undorral, de talán megtennék. De ennyit... kizárt...
Ha jól tudom, LPG jövedéki adója 12,1Ft/Kg, CNG jövedéki adója 0Ft/Kg... pedig ezek nem megújulók, hanem főként IMPORT FOSZILIS energiahordozók, amikkel közel se lehet elérni olyan környezetvédelmi szintet, mint a bioetanollal, amit hazánkban termelnek 100%-ban, és a hazai GDP-t, ipart és mezőgazdaságot erősíti ezzel... lehet gondolkodni, hogy jelen kormányunk a saját pénzes talicskáját tömi-e, vagy az ország gazdasági érdekeit nézve dönt? A mol egy jó kis pénznyerőhely, ezermilliárdos költségvetéséből többszáz milliárdot lehet baráti cégekhez juttatni... erre megy ki a játék, ez a nagy fejős tehén most. A nép meg had szívjon, nem érdekli őket. Majd ha zúgolódás lesz, mindenkit behívnak valahova kötelező jelleggel (pl a nemsokára alakuló "munkatáborokba", ha már ennyire ráér zúgolódni).
Remélem nem lesz annyi bőr a képükön, hogy ezt egyáltalán tárgyalják, de már az is nagy baj, hogy egyáltalán egy ilyen javaslat megszületett. De legalább látható már mindenki számára az aljas indok, miért van támadva annyit az E85...
Szívesen beszélnék ezzel a politikussal, lenne hozzá egy pár szavam.
Pofátlanság ami ebben az országban jelenleg van. MAGYARORSZÁG MEGÚJUL??????
Már az is jól tükrözi a kormány álláspontját, hogy direktívák, törvények ellenére egyik napról a másikra kivetették a 12 Ft/l adót. Innentől kezdve nem kell csodálkozni bármilyen mértékű adóemelésen. A költségvetési szakemberek "megtalálták maguknak" az E85-öt, amit addig fejhetnek, amíg bele nem roppan az iparág. Aztán legyintenek egyet: úgysem volt olyan környezetbarát, úgy hallottuk esőerdőket irtanak ki miatta.
Sokáig nem tartott, el is fogadták
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110627-elfogadta-a-parlament-rogan-antal-modosito-javaslatat-az-offshore-cegek.html
Eddig tartott.
Benzin árát is érinteni fogja az a cirka 5% etanol tartalom.
Akkor marad a gázosítás!
nem fogadnék nagyobb összegben, hogy nem az a következő...
Hát igen, két nap alatt megoldják!
Tegnap benyújtotta ma meg elfogadták.
Abba nem gondolnak hogy ha nem fogy, bevételük sem lesz? Gyártó pedig kiviszi külföldre (szívesen átveszik ha itt nem kell) és egy forintot sem lát az országkassza belőle !!!! Kib@sznak a néppel és az országgal is! Megáll az eszem...
Szerintetek van fityma a pöcsükön?
Jó, hogy a forma a fenntartható fejlődés bizottságába is benne van...
Ez valami félelmetes. Ilyen mértékű rövidlátás nem létezhet, itt szándékos tönkretételről van szó nyilvánvalóan, literenként 40 Ft adótartalom beteszi az ajtót azonnal az egész etanol témának. Elkeserítő és reménytelen ez az egész :(
40.Ft + ÁFA!! = 50.-Ft/Liter Etanol !!!
OLAJMAFFIA DOLGOZIK!!!!
Erre nem reagálnék, mert lehet csúnyaságokat írnék...Mellesleg már most így hogy errefelé amerre lakom 300 az etanol 37x a benzin nem látom értemét hogy tankoljam mert ennyivel többet is enne meg az 1.3as swiftem...
2-3 évvel ezelőtt tisztán használtam az etanolt...igaz akkor 190-200-220 volt nem 300...és volt vagy 110 ft árrés az etanol - benzin közt...
No comment....
Felháborító és egyben elszomorító, hogy most is ha létezik egy szűk csoport, amely az érdekei érvényesítésére elegendő összeget tud fordítani, és ezen megnyerni (vagy inkább megvenni) a politikai támogatást, akkor az ország érdekei azonnal félre vannak söpörve. Pedig emlékeim szerint a jelenlegi kormánypárt pontosan azt hirdette, hogy nem engedi, hogy egyéni érdekek felülkerekedjenek az ország érdekein, ahogyan történt ez az előző 2 ciklusban, ugye Orbán úr? Most pedig úgy tűnik, hogy lefeküdtek a MOL-nak? A MOL ráadásul van annyira arcátlan, hogy nem is próbálja palástolni a valódi célját. Annyira magabiztos, hogy saját emberével terjeszti elő a módosító javaslatot. Az érvelése pedig annyira gyerekes, hogy azonnal süt róla, hogy nem versenyegyenlőségről van szó, vagy netán plusz állami bevételről, hanem az E85 megszűnését tűzte ki célul. Mert ugyebár, ha kivetek egy termékre adót, akkor abból csak akkor lesz államnak bevétele, ha van belőle forgalom... MOL pedig ezzel a javaslatával versenyképtelenné akarja tenni az E85-öt.
Aradszki úr! Ha Ön szerint az E85 240 Ft-os ára melletti nyereségessége bizonyíték arra, hogy a termék túl van kompenzálva, akkor hogy van ez a benzinnel? Másfél éve a benzin ára kb. 300 Ft volt, és nyilván akkor is nyereséges volt... Akkor ezzel a logikával a MOL most extraprofitot valósít meg visszaélve a monopol helyzetével? Hmmm?
Nem hiszem hogy érdekli hogy mi kicsit olcsóbban vegyük az E85-öt. Inkább az év végi prémium..
Egy jó cikk :
http://vg.hu/vallalatok/energia/veszelyben-a-bioetanol-agazat-352263
Csak egy kis összehasonlítás az állami "túlkompenzációhoz", amit annyira emlegetnek:
Üzemanyag - Ennyibe kerül 100MJ - Jövedéki adó 100MJ-ra
Benzin95 - 1167Ft - 378Ft
CNG - 542Ft - 0Ft
LPG - 891Ft - 105Ft
E85 - 1138Ft - 73Ft
Jól látszik a fenti összehasonlításból, hogy az E85 nemhogy nincs túlkompenzálva, hanem nagyobb kompenzáció kellene a használat ösztönzéshez!
Ami viszont nagyon túl van kompenzálva, az a CNG, és az LPG. Na azokra kellene plusz adót rakni, de azokat védi a mol...
Ennek a sornak normális logika szerint úgy kellene alakulnia, hogy az LPG és a CNG lenne valahol a benzin alatt kicsivel 100MJ egységárban, az E85
pedig valahol ott, ahol most az LPG. Mivel az E85 az egyetlen megújuló energia, és ennél nagyságrenddel jobbak az emissziós értékek, mint a többi üzemanyagnál.
Hogy mi változna a mostani törvénymódosítással:
12Ft plusz jövedéki adónál : E85 - 1199Ft - 122Ft
40Ft plusz jövedéki adónál : E85 - 1341Ft - 236Ft
Tehát jól látható, hogy már a 12Ft-os jövadó emeléssel előnyben van a benzin az E85-tel szemben, ami kimagyarázhatatlanul sérti az uniós irányelveket,
úgyhogy ordenáré hazugság, amikor azokra hivatkozva akarják a jövadót emelni! Mocskos hazug társaság, nagy károkat okoznak most ezzel az országnak.
Nem tudom, hogy ismeritek-e a mellékelt történelmi kitekintést a bioetanol múltjáról.
http://no2foreclosures.info/liquid_sunshine.pdf
Angol, de elég pontosan leírja a folyamatot, milyen olajipari érdekek tették tönkre az eredetileg bioetanolra épülő autó üzemanyaggyártást.
A MOL ugyanennek a mocskos fosszilis lobbynak az útját követi.
Egy kis érdekesség:
Dr. Aradszki nemmel szavazott a saját módosítójára a parlamentben.
http://www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_szav.szav_lap_egy?p_szavdatum=2011.06.27.21:50:55&p_szavkepv=I&p_ckl=39&p_pcs=8&p_szavkod=
Vajon a gombok túl bonyolultak a parlamentben, vagy a lelkiismerete kínozta? :)
:-D Ja, én is ezen gondolkoztam, de én a gomb félrenyomás mellett inkább valami trükközésre gondoltam a "mosom kezeimet" címszóval, mert szerintem lelkiismerete nincsen...
persze, de vissza nem vonta...
Az autógázt használóknak csak egy szerencséje van, hogy az LPG a benzin és a gázolaj készítésének mellékterméke (az arabok egyszerűen elégetik) ezáltal TISZTA HASZON A MOL-nak!!!!!!!!!
És mivel köztudottan tönkreteszi a motort + még ha drágítanák nem venné a kutya se!
azzal azért vitatkoznék, hogy tönkreteszi a motort, vagyis pontosabban nem biztos, hogy többet árt neki mint a jelenlegi etanol. Nekem gyári etanolos FFV autóm van több mint 3 éve. Egészen tavaly őszig tisztán etanollal ment, hiszen gyárilag bírnia kellene. Egészen tavaly őszig (azaz 2,5 év és 80ezer km) nem is volt semmi gond, de akkor elkezdett minden indításnál dadogni és lefulladni a motor. Egyik nap odáig jutott, hogy kb 5.szörre sikerült elindulnom, és akkor is full gázzal olyan volt, mintha levegős lenne a rendszer, csak dadogott. Elvittem szerelőhöz, aki egyértelműen az etanolt okolta, mert ő is használta korábban, de mostanában leállt róla, mert szerinte nagyon rossz már a minősége. Én eddig csak Agipos kútnál tankoltam, mert bíztam a minőségében, de lehet, hogy mégis neki van igaza. Akkor nem hittem neki, és még idén tavasszal is etanollal jártam, de most tettem egy próbát, és kb egy hónapja visszatértem a benzinre, és azóta megszűnt a dadogás és még sose fulladt le azóta az autó. Eddig nagy híve voltam az etanolnak, de sajnos úgy tűnik, a mai anyag már nem az, ami 2 éve még harmadával olcsóbb volt. És az is látszik, hogy szarabb terméket kapok 1,5 szeres áron...
Andreana: a tapasztalataid ellenére vitatnám azt, hogy változott volna az E85 minősége. Mi kerülhetett bele ami a lefulladásokat okozza és eddig nem volt ott? Szabvány benzin, tiszta bioetanol, meghatározott denaturálószer és minőségfokozó adalék van benne. Szerintem inkább a kocsiban kell keresni a hiba okát.
Minden áremelést követően hallani olyan hangokat, hogy nem csak az ár emelkedett, hanem a minőség is romlott. Ezzel szemben én az elmúlt 2 évben nem tapasztaltam sem fogyasztásbeli sem egyéb változást. Ellenben az ár az valóban nőtt és most attól tartok, hogy a kormánynak „köszönhetően” megfizethetetlen lesz.
Én is inkább vinném vissza a márkaszervízbe ezt az autót, mert ott valami garanciális-szavatossági probléma van, nem az etanol miatt... nem kell az etanol ellen hőbörögni, a minősége nem változott, én is már elég rég használom.
rendszeresen hordom szervizbe, 10ezer km-enként az etanol miatt olajcsere, plusz a szokásos karbantartás, ráadásul msot volt műszakin is, semmi szervi baja nincs az autónak. Nem találtak rá magyarázatot a lefulladásra. Viszont mióta nem 100%ban tankolok etanolt, hanem teszek bele benzint is, egycsapásra elmúlt a probléma. lehet, hogy neked nincs problémád vele, de azért megjegyezném, hogy kút és kút között is van különbség.
És nem szidom az etanolt, mert nagyon jó dolog lenne, ha ugyanazt kapnám, mint azelőtt. Tavaly decemberig semmi gondom nem volt vele, 2 péven keresztül havi 250 liter etanolt tankoltam, és semmi, de semmi gondom nem volt vele.
Az tudja valaki hogy pontosan mikor lép hatályba ez az elcs*szett törvény?
Megjegyzés küldése