BANNER

_

Ismét a dobogón az alkoholos Aprillia


Sági Tamás és Papp Gergő E85-el komoly sikereket elérő Aprilia RSV 1000-éről a múlt hónapban beszámoltunk. A hétvégi versenyen ismét dobogóra léphettek.

Rajtra kész a szeszes Aprilia

Íme Gergő beszámolója:

Június 25-ére esett a Cepsa kupa második futama Kunmadarason. A legutóbbi sikeres május 1. –i verseny után sem pihentünk sokat, okulva az előző versenyből azonnal fejlesztésbe kezdtünk. A rajton szerettünk volna erősíteni és gumi tapadásával is voltak problémák. Sok utánajárással végül sikerült olyan gumit beszerezni ami utcai, DOT minősítéssel rendelkezik, ám a keveréke közel sem utcai.

Csapatlogó



Még mindig nitro és turbo nélkül
A rajtot keréksebesség alapú szabályzással egészítettük ki, ami a kuplung vezérlésére is hatással van. A versenyt sok próba előzte meg, de még a régi gumival és minden kiválóan működött, persze a versenykörülményeket nem tudtuk szimulálni, gondolok itt a felgumizott pályára, előmelegített drag gumi, időmérés, stb.
Ezen kívül elkészült a csapat logója, és támogatókra, segítőkre is akadtunk, így a motor is felszedett magára némi öltözéket.

Az időjósok nem igértek semmi jót erre a hétvégére, de a versenyt nem halasztották el. Péntek délután neki is vágtunk, mivel estére lehetőség volt szabadedzésre, gyakorlásra, álitgatásra, nekünk pedig arra nagy szükségünk volt, az új ötletek kipróbálására. Ahogy megérkeztünk esett az eső, így a lelkesedés is alább hagyott, de bíztunk benne, hogy hamar eláll és lesz lehetőségünk a finomhangolásra. Mire az eső elállt és a pálya is használhatóra száradt, már nem sok idő maradt a szabadedzésből, úgyhogy csak néhányszor futhattunk neki. A új gumi tette a dolgát, olyan szinten tapadt amire nem is számítottunk, gyakorlatilag már a Burn-out sem volt egyszerű, mert néhány fordulat után már be is fogott, emellett szombatra már kaptunk gumi melegítő paplant is.

Az etanolblog.hu matricák is felkerültek

Sajnos ez a keréksebesség jeladóról már nem mondható el. Egy úgynevezett VR (variable reluctance) típusú jeladót használtunk, ami mágneses mező változását használja jelalak formálásra. Ahogy a rajt gyújtásmegszakítása aktív lett, azonnal fals sebességadatok jelentek meg, természetesen a próbákon egyszer sem. Ezzel a sebességalapú rajtprogram sorsa el is dőlt.
Másnap így indultunk neki, még tettünk egy-két sikertelen próbálkozást, aztán elkönyveltük hogy e nélkül kell folytatni, már csak a gumiban bízhattunk.

A futam előtt derült ki, hogy az AVIA kúthálózat is támogató lesz

Szombat reggel napsütéssel indult a nap, elindultak a kvalifikációk. A rajtprogram hiányához képest a rajtunk mérhetően javult, az eddigi 1,85-1,89 sec. -es 60 láb 1,6 környékére szorult, ami az eredményben is látszódott, önmagunkhoz képest 2-3 tizedmásodpercet javítottunk. A javulás ellenére kicsit csalódottak voltunk, a belefektetett idő, pénz, energia arányában nagyobb javulásra számítottunk, bár ekkor már tudtuk a rajtprogram nem segít, tehát a javulás tisztán a guminak volt köszönhető.

A motor teljesítményére nem lehet panasz, folyamatosan azonos teljesítményszintet mutat és a futamok időeredményei is 1 tizeden belül szórtak. Az időjárás nem volt hozzánk kegyes, felhőszakadások, kisebb viharok szaggatták az eseményeket és a befejezés is kétségessé vált. Majd este 5 körül kitisztult az idő és nagy csúszásokkal ugyan, de befejeződött a verseny.

Szerettük volna legalább megtartani legutóbbi 2. helyezésünket, de 6 századmásodperccel letaszítottak minket a 3. helyre, ami azért még mindig dobogós. Csalódottságunk ellenére elkönyveltük, hogy saját időeredményeinkhez képest javulás történt, nem azért csúsztunk lejjebb, mert rosszabbak voltunk, hanem mert az ellenfeleknek sikerült többet erősödni. Na de majd legközelebb és továbbra is E85 szívómotorral!

(Papp Gergely)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése