BANNER

_

Wartburg 1.3 E85-tel (II.)


Karburátoros jármű E85 alakítása elméletben nem túl bonyolult, mégis kevesen mernek belevágni. Az etanolblogon bemutatott átalakítások is elsősorban házilag elvégzett munkák. Ha valaki egy autószerelőt talál meg egy ilyen faladattal, ne számítson meleg fogadtatásra. Én eddig egy szakembert ismertem, aki bele mert vágni ilyen feladatba, ennek eredményeként született például az alkoholos Yamaha Fazer is.
Most az egyik, - egyébként elektronikus átalakításokat végző - műhelytől kaptam egy levelet, melyben egy 4 ütemű karbis Wartburg átalakításáról árulnak el részleteket. (Régebben már volt egy Wartburg 1.3 átalakításról szóló írás, ami szinte teljes egészében összecseng ezzel a mostanival)

"Első körben felmértük a motor állapotát és megállapítottuk, tökélestes és alkalmas lesz az etanolos működéshez.

Az átalakítást a karburátor szabályzásával, átfúvókázásával kezdtük. Az alap 110-es főfúvókát 150-re dörzsáraztuk. Ebben az autóban egytorkú, gyorsító fúvókás rendszerrel ellátott motor van ezért úgy gondoltuk másféle változtatás nem szükséges. Csupán megnöveltük 25-30 %-al a fúvóka átmértjét, ennyi történt. Összeszerelés után szegény motor nyöszögött dadogott, ezért azt hittük nem megfelelő a kalibrálás. A műszeres gyújtásellenőrzés után rájöttünk, hogy ha az alap előgyújtást előreállítjuk 12-14 fokra a motor életre kell (de még menyire).

Egy apró tanács: ha ha valaki belevág, 3000 fordulaton "0" fok legyen a gyújtás strobival ellenőrizve, így garantálom istenien megvadul. Tapasztalat amit a tulajunk elmondod, hogy 20%-al nőtt a fogyasztása de alulról sokkal nyomatékosabb a motor és még az indítása is sokkal könnyebb.
Tehát én csak javasolni tudom régebbi autó átalakítást is.

üdv Orbán Robi"

5 megjegyzés:

iqlight írta...

"Csupán megnöveltük 25-30 %-al a fúvóka átmértjét"

Melyik fúvókáét? A főfúvókát 36%-kal növeltétek, a gyorsítóról meg nem írtál.

Wareszos írta...

Ezek szerint erősebb lesz az autó? Javul a gyorsulása is?

Zoé írta...

Nevet, címet légyszíves! 4t trabim van átalakítva, de nem értünk hozzá, nem tökéletes, 40% a túlfogyasztás és gyengébb...

Névtelen írta...

alpjáraton 12-14 fok az előgyújtás, 3000 fordulaton meg "0" fok ? It tvalami nem stimmel!

sanyi1221 írta...

tiszta etanollal vagy benzinnel keverve probáltátok az arányt áruljátok már el mert ez igen jolhagzik.50ccm honda robogo megy 1/3 mad arányban elég jol ugy hogy semmi nincs megpiszkálva,ipari etil- alkohol 82%-os.

Megjegyzés küldése