BANNER

_

Az etanol nem metanol


Erősen kerestem a Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 elektromos kapcsolási rajzát az interneten, amikor látómezőmbe került egy 1995-ös Chevrolet Lumina (nem egyterű) használati utasítása. Míg az APV egy egyéniség, a mezei változatnál unalmasabb jármű kevés van. De nem is ez az érdekes, kíváncsiságból az üzemanyag specifikációhoz lapoztam, és mit látok egy fekete keretben: garanciavesztésre figyelmeztetnek, amennyiben egy bizonyos anyagot tartalmazó üzemanyagot alkalmaznánk. Egyenesen megtiltják, és felhívják a felhasználó figyelmét a fém alkatrészek korróziójára, a műanyag és gumi alkatrészek károsodására. Hú de ismerős valahonnan, csak nem ettől óvnak a szkeptikusok?
Egy probléma van csupán, nem ethanol hanem methanol szerepel a sorok között. Óriási különbség.

A metanol valóban gondot okozhat


Legutoljára egy bioüzemanyagok szabványosításához kapcsolódó szakmai fórumon futottam bele a gyakorlatba, amikor is a MOL-os előadók hevesen bólogattak egy érdeklődő kérdésére, aki a szokásos üzemanyag tömítések elpusztulásáról kérdezősködött. Ekkor már nem bírtam magammal, és elítélendő módon vitába keveredtem. Egyszerűen azt állították, hogy már az E5 bevezetésekor tömítéseket kellett cserélni. Kértem, mutassanak egy "tömítést" a jármű üzemanyag rendszerében. Ekkor kiderült, hogy ők a saját rendszerük tömítéseiről beszélnek, én értettem félre. Itt gyorsan visszafogtam magam, mert szívesen feltettem volna a kérdést, hogy saját bevallásuk szerint olyan üzemanyagot forgalmaznának, ami tönkretenné az üzemanyag rendszert? Vicc az egész.

Egyébként érdekes volt az egész rendezvény, ahol gyakorlatilag a második generációs dízel üzemanyag fényezése volt a fő csapásirány.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

1994-es Suzuki Swift használati utasítás megenged 90:10 benzin-etanol keveréket, vagy 95:5 arányú benzin-METANOL keveréket. Azért arra figyelmeztetnek, hogy ha romlik a menetdinamika (gondolom az elszegényedő üzemanyag-levegő keverék miatt), térjen vissza a vezető "tiszta" benzinre.

Megjegyzés küldése