Egy probléma van csupán, nem ethanol hanem methanol szerepel a sorok között. Óriási különbség.
A metanol valóban gondot okozhat |
Legutoljára egy bioüzemanyagok szabványosításához kapcsolódó szakmai fórumon futottam bele a gyakorlatba, amikor is a MOL-os előadók hevesen bólogattak egy érdeklődő kérdésére, aki a szokásos üzemanyag tömítések elpusztulásáról kérdezősködött. Ekkor már nem bírtam magammal, és elítélendő módon vitába keveredtem. Egyszerűen azt állították, hogy már az E5 bevezetésekor tömítéseket kellett cserélni. Kértem, mutassanak egy "tömítést" a jármű üzemanyag rendszerében. Ekkor kiderült, hogy ők a saját rendszerük tömítéseiről beszélnek, én értettem félre. Itt gyorsan visszafogtam magam, mert szívesen feltettem volna a kérdést, hogy saját bevallásuk szerint olyan üzemanyagot forgalmaznának, ami tönkretenné az üzemanyag rendszert? Vicc az egész.
Egyébként érdekes volt az egész rendezvény, ahol gyakorlatilag a második generációs dízel üzemanyag fényezése volt a fő csapásirány.
1 megjegyzés:
1994-es Suzuki Swift használati utasítás megenged 90:10 benzin-etanol keveréket, vagy 95:5 arányú benzin-METANOL keveréket. Azért arra figyelmeztetnek, hogy ha romlik a menetdinamika (gondolom az elszegényedő üzemanyag-levegő keverék miatt), térjen vissza a vezető "tiszta" benzinre.
Megjegyzés küldése