BANNER

_

E85 átalakító elektronika típusbizonyítvánnyal


Mostantól a BioETUN programozható E85 átalakító elektronikák is rendelkeznek EK Típus-jóváhagyási Bizonyítvánnyal. Eddig kizárólag az POWERTUNING PT-E85 benzin-etanol átalakítója használhatta az "e7" jelet, mától már két hivatalosan szerelhető készülék kapható hazánkban.

A típusbizonyítvány kiadása előtt a készülékek műszaki hátterét vizsgálják, azt, hogy az elektromos berendezés működési paraméterei megfelelnek-e a hatályos előírásoknak. A készülékeket vizsgálat alá veszik, rádiófrekvenciás méréseket végeznek, vizsgálják a kibocsátott sugárzásokat, illetve azt, hogy rádiófrekvenciás jelek hatására miként működnek. A műszaki biztonság mellett a gyártást is ellenkörzik. Az összes vizsgálat arra irányul, hogy a beépítendő készülék műszakilag megfeleljen az autóipari elvárásoknak.

A jóváhagyás önmagában nem jogosít az átalakításra, csupán az alapot képezi, így magában sajnos kevés. A készülékek járműbe építése, vagyis az átalakítás, - Magyarországon - csak az illetékes Megyei/Fővárosi Közlekedési Felügyelőség átalakítási engedélye alapján történhet.

Hogy ez az engedélyeztetés miként történik, fogalmam sincs. Próbáltam telefonon keresni a megyei illetékes felügyelőséget, de sajnos csak sípoló faxokba, és/vagy végtelenbe csöngő telefonokba futottam. Megpróbáltam az e-mailt is, jelenleg várom a választ.

Most kaptam egy barátomtól a híreket. A hivatalos engedélyek megszerzéséhez a következőket kell beszerezni:
  • Az említett típusbizonyítvány.
  • Származási papírok, számlamásolat.
  • Beszerelői nyilatkozat.
  • Átalakítási engedély iránti kérelem.
  • A jármű dokumentumainak másolata.
  • 12 000 forint befizetése az engedély kiadásához.
Az engedélyt a megyei illetékes hatósághoz kell beadni, elbírálás 2-3 héten belül.
Természetesen van egy soros, vagy soron kívüli műszaki vizsgáztatás, aminek keretein belül ellenőrzik a beépítést, és hitelesítik azt.
Ha megfelel, akkor adatlapra vizsgázik a jármű és valamelyik okmányirodában még 2300 Ft befizetése ellenében beírják a forgalmiba az átalakítási engedély számát, és a benzin és e85 kettős üzemet.

Ha jól számolom, ez a kaland műszaki vizsgával együtt körülbelül 35 000 Ft.

9 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez az utolsó bekezdés tetszik...

Névtelen írta...

Gondoltam hogy ebből is pénz lehúzás lesz.
Ezek után már jobban megéri hivatalosan gázzal járni. Amennyiben engedély köteles lesz rendőr is szaglászhat a cefre szag után és büntethet.
Érdekes hogy csak nálunk van ilyen és másutt sehol.

Égő Ákos írta...

Hát igen, ez várható volt. Én nem bánnám a regisztrációt ha nem 35 e lenne. Illetve ha cserébe lenne ellentételezés mondjuk parkolási díj, autópálya kedvezmény stb. formájában.
Jelenleg megint csupán azt szívatják aki tenne valamit.

Névtelen írta...

Kedvezmény? hát persze :-)
Ebben az országban fizethetek mindenért az a kedvezmény akkor békén hagynak!

Névtelen írta...

Ezt ugye a beszerelőműhelynek kell intézni és nem az átlagparasztnak, aki beszereltette a készüléket?
Ez valahogy nem jött le; vagy csak ma nagyon be vagyok lassulva.

Égő Ákos írta...

Igen! Ez a beszerelő műhely feladata lesz.
Fogok róla írni egy külön posztot, csak végig akarom játszani a meccset hogy kiderüljenek a buktatók.

opel16v írta...

A buktató sajnos ott lesz, hogy ezzel még nem lehet hivatalossá tenni magát az átalakítást, mert ahhoz kér a KPM autótípus szerinti típusengedélyt is, azaz pl Opel Astra F 94-98 1.6 GL. Minden ilyen típusengedély súlyos pénz. Legalábbis fél éve, amikor próbáltam végigzongorázni, ez volt a helyzet... gondolom azóta se lettek kevésbé pénzéhesek az illetékesek sajnos.

Égő Ákos írta...

Ezzel még nem de e nélkül sem.
A típusengedély szinte lehetetlen mert nincs annyi pénz, hogy ezt valaki kifizesse, de az egyedi beépítés járható út. Lesz erre is megoldás.

Egyébként meg az egész egy röhej.

opel16v írta...

Jaja, ebben egyetértünk... röhejes ez a magyar hatósági eljárási és szabályozási rendszer... az illetékeseknek sivatag van a fejében, az biztos.

Megjegyzés küldése