BANNER

_

Dízel helyett alkohol is lehetne


Van egy megoldás amivel radikálisan csökkenteni lehetne a nagyvárosokban a káros anyag értékeket. Egy üzemanyag amivel a jelenleg futó nem túl korszerű Rába motoros buszok az egyik pillanatról a másikra környezet barátak lehetnének. Nem meglepetés ha azt mondom ez nem más mint az alkohol.



Idén 25 éve, hogy elindult ez első komolyabb kísérlet az eredetileg dízel üzemű haszongépjárművek alkohos használatával kapvsolatban. Már a legelső teszt autóbusz 14 évig közlekedett a városi forgalomban, 2000-ig több mint egymillió kilométert tett meg gyakorlatilag tiszta alkohollal. Az első sorozatban gyártott E95 üzemanyagú dízel 1989-ben hagyta el a Scania gyártósorait. Károsanyag kibocsátását tekintve tíz évvel későbbi normákat teljesített. Ma már a Scania a harmadik generációs motorjánál tart a tendencia hasonló, speciális katalizátor nélkül túlteljesíti a legszigorúbb értékeket.
És mi kell ehhez? Némi motorátalakítás, és egy speciális üzemanyag ami 95% olcsón előállítható vizes alkoholt , denuturálószereket és egy szabadalmaztatott adalékot tartalmaz.

A Scania a saját útját járja, számunkra ez az irány egy picit elérhetetlen, viszont a Fiat is kopogtat az ajtón. Ők a dízel-gáz vonalon tapogatóznak, két körös rendszerrel dízel és alkohol tartállyal valósítják meg az alkoholos üzemet.

Aki a részletekre is kíváncsi kattintson az autopro.hu cikkére: Dízel helyett alkohol is lehetne

9 megjegyzés:

gyurma írta...

halott ügy!!
a városi buszoknak a villany a legjobb megoldás.
Trolibuszok kellenek mindenhova.Fele a km költség.a villanymotor nem szennyez,tartósabb,csöndesebb.

gyurma írta...

és budapesten a lámpaoszopokra simán fel lehetne raknia kábelt.

Égő Ákos írta...

Budapesten nincs olyan infrastruktúra ami a troli közlekedést lehetővé tenné. A troli a halott ügy, nem is telepítenek ilyesmit már sehova.
A villany lehet megoldás de például szakaszos - buszmegállókban való - töltéssel, nem felső-vezetékkel. De ahhoz is óriási beruházásokra átalakításokra, nagyfeszültségű hálózata, biztonsági előírásokra van szükség (ez igaz a felső-vezetékre is). Az E95 azért előnyös mert létező megoldás. Bekeveréssel még jármű átalakítást sem igényel és a hatás nagy számokkal mérhető.

opel16v írta...

A végén még kénytelen leszek dízel autót venni, és átalakítani :)))

Égő Ákos írta...

Nem is olyan nagy hülyeség. Leginkább egy dízelt kéne átalakítani E85 üzemre.

opel16v írta...

Bár még vizsgálni kellene a dolgokat (emisszió, megtérülés, teljesítmény, motorra gyakorolt hatás, stb), meg tudtommal egyelőre drága a spéci adalékolás miatt a nafta, de mindenképpen nagyon ígéretes megoldásnak tűnik ;)

Égő Ákos írta...

Nem kell vizsgálni semmit ha az E95-re gondolsz. Azzal kapcsolatban már minden világos, főleg az emisszió.
De én az E85-ös dízelről beszéltem. Mármint a dízel lenne az alap, az átépítéshez.

opel16v írta...

Igen, én az E95 üzemet mondom... E85-re átalakítani egy dízelt nagyobb gond lenne, mint egy benzinest optimalizálni (nagyobb kompresszió, gyújtás, befecskendezés) rá.

Névtelen írta...

én kb 5-6 éve Győrben az egyetemen láttam egy Scania E95 Diesel üzemű buszt... akkor azt mondták hogy tesztelésre viszi Pécsre vagy Szegedre, pontosan sajnos nem emlékszem...
Akkor ez egy előadás és bemutató volt a Scania és a Saab Aero technikájáról...

üdv.: Tóth Pál Bence

Megjegyzés küldése