BENZINKUTAK ELLENI KAMPÁNY - kezdődik az üzenet. Nocsak, nocsak micsoda polgári szerveződés indult?
így tovább:
"Január 17, 18 és 19-én fogjunk össze és lássák meg a MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek és az állam, hogy milyen amikor pénzt vesztenek. A következő a recept, hogy CSÖKKENJEN az üzemanyagok ára: SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM – JANUÁR 17,18 és 19-én. Járjunk buszokkal, biciklivel, gyalog vagy az említett három nap előtt tankoljunk.
Emlékezzetek 1989 December 21, 22-re, amikor hasonló módon cselekedtünk és meg lett az eredménye. KÜLDD TOVÁBB EZT AZ ÜZENETET, HOGY JUSSON EL AZ EGÉSZ ORSZÁGNAK
(próbáljuk meg! Veszteni nem tudunk! A fuvarozók is lehetőség szerint ezen a 3 napon külföldön tankoljanak, ha van rá lehetőség, ők ugyanis a legnagyobb felhasználók, ezzel a legfőbb befizetők, és legjobban kiszolgáltatottak!)"
A körlevélről kiderült hogy romániából indult, de igazábol nem is ez a lényeg, egy körlevél esetén becsúszhat egy ilyen baki. Magyarországon is van ok a bojkottra.
A levél eredeti szerzője egész egyszerűen közelítette meg a témát, a verzál (nagybetűs) kiemelésekkel mit a "MILLIÁRDOS kőolaj-ipari cégek" próbál nyomatékot adni, hogy itt nagyon komoly dologról van szó. "SENKI NE VEGYEN HASZNÁLATBA EGYETLEN BENZINKUTAT SEM," üvölt a levélből. A kezdeményezés alapgondolata természetesen támogatandó, nem fogok tankolni azon a három napon, de mi lesz majd a negyedik napon amikor a kúthoz fáradok és ugyan azt a mennyiséget tankolom mint előtte tettem volna? Egy fillért sem húzok ki a kapzsi tőkések zsebéből? Úgy gondolom radikálisan csak az 1990-hez hasonló kezdeményezéssel lehetne elérni valamit (1990. október 25-én volt a Taxisblokád). Ma fél füllel hallottam hogy a Jobbik az üzemanyagok adójának csökkentését szeretné, sőt még mintha az MSZP is ezt mondta volna. Nagy csoda lenne ha valamiben egyetértenének, de szerencsére azonnal megjött a válasz: A Levegő Munkacsoport nem támogatja az üzemanyagok jövedéki adójának csökkentését.
Egy barátom erre csak ezt mondta: "A levegő munkacsoportnak ezek szerint a 600 forintos benzinár kellene, nekik biztos biciklis futárok szállítják a kenyeret, tejet, meg az ezekhez szükséges dolgokat?"
A taxisblokád 1990-ben a magyarországi benzinár-emelés elleni tüntetés volt, melynek során több ezer taxis és fuvarozó bénította meg három napra Budapestet és az ország több városát. A blokád ideje alatt csak a tűzoltók, a mentők, valamint az országból kivonuló szovjet csapatok közlekedhettek zavartalanul. Ez volt a demokratikus Magyarország első igazi nagy tömegtüntetése, a tüntetés során senki sem tudhatta, hogy fog reagálni az új államhatalom. A helyzet ugyan súlyos volt, de mind a rendőrség, mind a honvédség vezetői kijelentették, nem kívánnak erőszakhoz folyamodni. Tovább: wikipedia.hu
1 megjegyzés:
Ha felsővezetés versenyképessé tenné a magyar üzemanyagárakat a szomszéd országokéhoz képest, akkor a csökkentés ellenére elképzelhető, hogy növekedne a bevétel, mert a határ mentén élő embereknek már nem érné meg 50-60 km-t is megtenni akár spórolás végett. Ez a lehetőség miért nem merült még fel egyik okos közgazdász felsővezető fejében sem?
Megjegyzés küldése