Bár a motorkerékpárok vezérlése közel azonos az autóéval, mégis egyes típusok között óriási különbség lehet. Például van hogy két injektor táplál egy hengert és az ideális fordulatszám jóval az autók maximális fordulata fölött van. 10-11 000 fordulat nem számít különlegesnek egy utcai motornál. A saját Ducati Monster-ünkben például gyárilag Fiat Punto elektronika dolgozik ez a motor kis fordulatú nyomatékos gép gyakorlatilag semmi extra nincs a vezérlésében, egyszerű az elektronika, hagyományos az injektor.
A Suzuki Bandit átalakítása az alábbi linkre kattintva olvasható a tesztmotor.hu oldalon:
E85 Tuning - Bioetanol a Bandikába!
Az E85 bioetanol nem csak autóban használható. Magam is kipróbáltam kapagépben, illetve teszteltük motorkerékpárban is. A régebbi karburátoros motorok tiszta E85-re való alakítása átfúvókázással történhet (pl.: Simson Schwalbe E85-tel az Alkoholos ETZ vagy akár Pannonia E85-tel stb.). Nagyobb teljesítményű motor esetében az átfúvókázott Yamaha Fazer-t tudnám kiemelni. Elektronikus átalakítással egy BMW GS üzemel több mint két éve. A nyáron kipróbáltuk egy Moto Guzzi-ba. Sajnos ott kevés volt az idő a behangoláshoz, és bár igen lelkes volt a tulajdonos, van esély hogy nem lesz tökéletes. A Guzzi nem lambda szabályzású így gondoltam, hogy a beállítás hosszadalmasabb lesz a történetnek még nincs vége, adós vagyok a beszámolóval.
1 megjegyzés:
Édesjóistenem, tesztmotorponthu! 14 megás weboldal??? Ki volt az a fakezű, aki elkövette?
Megjegyzés küldése