Most jött a sajtóhír: "TALMÁCSI BIOETANOL ÜZEMELÉSŰ MOTORT TESZTELT". Szerencsére a hétvégi tesztet nem mosta el az eső és Gábor is kipróbálhatta a BioETUN-nal átalakított alkoholos Banditot. Beszéltem vele a hét végén és igen bizakodónak tűnt.
A sajtóközleményben is jókat mondott a motorról:
"A teszt lényege az volt, hogy kiderítsük, hogy az az átalakító elektronika, aminek beépítése szükséges, hogy a jármű 100%-ban bioetanol üzemeltetésű legyen, jól működik-e és maga a motor képes-e akkora teljesítmény kifejtésére, mint benzinnel. Azt kell, hogy mondjam, hogy kiválóan működött a járgány, jól gyorsult. Mivel a bioetanol alacsonyabb hőfokon ég, a motor sem melegszik annyira. Én azt mondom, hogy aki tudja, használja ki ezt a lehetőséget, mert megéri, arról nem beszélve, hogy sokkal környezetbarátabb megoldás és még spórolhatunk is vele, hiszen jelentősen olcsóbb litere, mint a 95-ösnek."
A sajtóközlemény további része:
"A tesztmotor.hu stábja átalakította Suzuki Bandit650S tartóstesztmotorját bio-üzemeltetésűre és felkérték Talmácsi Gábort, hogy próbálja ki ő is a járgányt. A tesztre vasárnap került sor a Hungaroringen, amit a magyar versenyző betéve tud.
A kukoricatuning jól sikerült és ez jó hír a motorosoknak is, hiszen a kétkerekűek is alkalmasak egy kis átalakítást követően arra, hogy bioetanol hajtásúakká váljanak. Ezzel pedig két legyet üthet egy csapásra a tulajdonos, hiszen a környezetbarát tulajdonság mellett elkönyvelheti azt a tényt is, hogy több pénz marad a zsebében egy-egy tankolást követően.
Hogy pontosan mi is az a GreenPower E85?
A szabadegyházi Hungrana Kft. a közép-európai térségben elsőként kezdte meg az európai és hazai szabványnak megfelelő minőségű GreenPower E85 márkanévvel ellátott üzemanyag gyártását és forgalmazását 2007-ben. A GreenPower E85 bioetanol alapú üzemanyag, amely kb 85 % bioetanolt tartalmaz, a fennmaradó rész zöme normál motorbenzin, ill. erre a célra fejlesztett adalék. A hazai kukoricából előállított alternatív üzemanyag gyártása teljes mértékben megfelel az Európai Unió egyik legfontosabb környezetvédelmi programjának, amelynek a célja a fosszilis eredetű üzemanyag-felhasználás részarányának csökkentése a gépjárműforgalomban. Bioüzemanyagról lévén szó az E85 egyik legnagyobb előnye a benzinnel szemben, hogy használatával radikálisan csökkenthető a globális széndioxid-kibocsátás és a levegőszennyezés, valamint az ország energiafüggősége. Az E85 üzemanyag használata a kisebb környezeti terhelés mellett jelentős teljesítménynövekedést eredményez a gépjárművekben, hiszen az oktánszáma 105, amely felülmúlja a jelenleg forgalomban lévő prémium kategóriájú motorbenzinekét.
A GreenPower E85 a magyarországi közutak mentén jelenleg már mintegy 325 töltőállomáson tankolható, amelyből kb. 160 AGIP kúttal képviselteti magát a teljes ENI hálózat. A termék népszerűsége töretlen és egyre nagyobb teret hódit az üzemanyagpiacon, hiszen a környezettudatosság mellett a gépjármű tulajdonosok üzemanyag számlája is csökken a GreenPower E85 használata során."
Bevallom sokkal jobban örülök, hogy Talmácsit nem a MOL hanem a Hungrana szponzorálja. Talán így még jobban bekerül a köztudatba az alkohol, mint üzemanyag.
4 megjegyzés:
"...és még spórolhatunk is vele, hiszen jelentősen olcsóbb litere, mint a 95-ösnek"
Még meddig megy ez a vetítés? Ahelyett, hogy olyan szintre csökkentenék az árát, hogy az tényleg megérje...
247Ft már nálunk literje. Nesze neked 198Ft-os régi szép idők. A fizetésem nem emelkedett... :-(
Engem is felháborít a 250 Ft körüli ár. Kicsit mostanában úgy érzem magam mint abban a népmesében amikor a királynak hoznak is valamit meg nem is. Létezik egy alapvetően jó dolog de az ára meggátolja az elterjedését.
Tényleg örülök, hogy a Talmácsi képbe került, de aki a takarékosság miatt számológépet ragad hamar lemond róla.
Nekem irtó nagy mákom van, a tőlem nem messze lévő Total és Avia kúton is 220Ft literje az E85-nek- :-))
Megjegyzés küldése