BANNER

_

Swift 1.3 E85-tel és BioETUN-nal


Szívesen venném ha az alábbi levélhez hasonlóan más típusú E85 elektronikával kapcsolatban is küldenétek tapasztalatot.  A központi befecskendezéses első generációs Swift egyébként is érdekes eset ugyanis nem „peak and hold” rendszerű az injektor vezérlése. Ezért egy kicsivel könnyebb az átalakítás, de ennek ellenére eddig még nem találkoztam két azonos beállítással működő autóval. Most íme Martin első tapasztalatai a BioETUN-nal.


Pár hónapja már foglalkoztatott a gondolat, hogy miként lehetne megkerülni a méregdrága benzinárakat. Először a gáz jutott eszembe, de erről gyorsan lebeszéltem magam. A rémhírek nem tántorítottak el, több ismerősöm is évek óta gond nélkül jár LPG-vel. Viszont 250 000 Ft körül mozog a beszerelése, az amúgy is szűkös csomagtartómból pedig értékes helyet venne el a palack, valamint műszakin is bonyolódik a helyzet. Ezek a hátrányok számomra nem vállalhatóak. Már kezdtem beletörődni, hogy a benzint nem tudom megkerülni, ekkor hallottam egy barátomtól az etanolról. Gyorsan nekiálltam guglizni és rengeteget olvastam róla, tetszett. Bár az olajlobbi és az emberi butaság igyekeznek rontani az E85 hírét, de hála az internetnek ezzel nem tudtak félrevezetni.

A legtöbbek által emlegetett hátrány, hogy rongálja a gumi alkatrészeket. Szerencsére van frissen diplomázott vegyész ismerősöm, felvilágosított, hogy ez a rémhír onnan származhat, hogy sokan nem tudják mi a különbség a valóban agresszív metanol és az etanol között. A gumialkatrészeknek igazán nagy ellensége a benzin is, tehát autóba olyat raknak ami "olajálló", gondolom ha az olajnak-benzinnek ellenáll akkor az etanolnak is. Ez mégsem győzött meg eléggé, elkezdtem keresgélni a neten embereket akik etanolt használnak és felvettem velük a kapcsolatot, kivel iwiwen kivel e-mailben. A kapott válaszokban csupa pozitív tapasztalattal találkoztam, sehol egy negatívum, akár több 10 000 km után sem.

Miután ezeket tisztáztam eldöntöttem, hogy etanollal fogok járni! Ismét gugli, kezdtem keresni, hogy mit és miért és, hogyan kell átalakítani, hogy mehessen tisztán E85-tel a szekér, kevergetni nem akartam, én már csak ilyen sarkos vagyok, vagy ez vagy az, de nem mindkettő. Találtam mindenféle módszert, kezdve a nyomásszabályzó barkácstól az elmenő benzincső elszorításától egészen a légszűrő eltöméséig sokmindent, hogy a hőgomba potméterezését ne is említsem. Viszont számomra ezek nem jelentettek megoldást, több okból sem. Ezen átalakítások döntő többsége nem kapcsolható, pedig erre szükségem van, hiszen ha olyan helyen járok ahol nincs E85, akkor kell, hogy menjen bezninnel is. Nem akartam olyan átalakítást sem ami "maradandó", hiszen ha el akarom adni a vasat akkor nem biztos, hogy tetszeni fog a vevőnek a házi-barkács.

Tovább olvasva rátaláltam az átalakító elektronikákra, ezen belül is a BioEtun V3 tetszett meg a legjobban, leginkább a programozhatósága miatt. Szegeden lakom, megkerestem hát a forgalmatót, tőle tudom, hogy a hozzám legközelebbi beszerelőműhely Kiskunhalason van, 60 km, belefér. Villamossági szakember lévén magam is el tudtam volna végezni a beszerelést, de jobb a békesség, nem akartam elveszteni a garanciát. Szóval, felvettem a kapcsolatot a kiskunhalasi műhellyel és pár napra rá egyeztettünk is időpontot. Nagyon jó fejek voltak a srácok, szuperül beszerelték az eszközt, bár ebben azért nekem is szerepem volt, mert látszott, hogy bizonyos dolgok számukra is újdonságként hatottak, de azért megoldottuk pár óra, némi forrastgatás és sok-sok kötegelő árán.

 
Lehetne szebb is a szerelés, illetve az utastérben jobb helye van az elektronikának. (a szerk.)

Laptop rádug, az autóm típusának megfelelő (Suzuki Swift 1.3 2001-es) program fel és már indult is. Kifizetem az 52 000 Ft-ot ami tartalmazta az anyagot és szerelést is. Ekkor még benzin volt benne, pár liter a tank alján. A műhelyből egyenesen a halasi AVIA kúthoz hajtottam és telerakattam a tankot E85-tel, baráti 217 Ft/liter áron. Ez volt az első pozitív tapasztalat, 7200-ért 33 liter 10 300 helyett! Ekkor még nem kapcsoltam be az elektronikát, kíváncsi voltam mi lesz.

Nem kellett sokáig várni, pár tíz méter után az autó kezdett rángatni "szegénykeverék" tünetek jelentek meg, gyorsan átpöccintettem a kapcsolót és pár másodperc alatt magához tért és Szegedig úgy ment mint azelőtt benzinnel csak jóval környezet barátabban és olcsóbban! Fülig ért a szám a boldogságtól! Másnap reggel jöttek a kellemetlenségek. Mínusz sok fok, a kocsi pöccre indul mint régen a default 150%-ról induló indózási dúsítással, viszont ameddig nem mozdul ki a hőmérő mutatója a nullponti helyzetéből addig rángat. Hasonló érzés mint amikor egy régi, manuális szívatós, autóban idő előtt tolom vissza a szívatót. Az autó fuldoklik, szenved, üresben pörög, de terhelésre ledadog.
Miután elkezdett melegedni a motor a tünetek megszűntek és minden rendben ment, éreztem a 105-ös oktánszám nyújtotta előnyöket, alsó fordulaton határozottan jobban húzott a vas, nagyon tetszett, de a hidegüzemi problémával kellett kezdeni valamit. Ismét ment a levél Ákosnak, javasolta, hogy toljak még 10%-ot a hideg üzemi táblázatban az értékeknek (30%-ról indult). A kapott soros-USB átalakítóval rákötöttem a laptopom és kiokosítottam az elektronikát, nagyon kicsi változás.


A hozzáadott érték

Felbátorodtam, a kezdeti 30%-ot apránként felnyomtam 65%-ig, a probléma javult de nem oldódott meg teljes mértékben. Ekkor találtam meg a 4,26-os BioEtunTuner-ben a "cfgTrimTout" paramétert, ez alapból 60 mádosperc volt. A paraméter lényege, hogy spórol, oly módon, hogy az idő letelte után figyelmen kívül hagyja az "etanol üzem" fül plusz dúsítási paramétereit, és csak a "fuTrim" (főkompenzáció) szerint dolgozik tovább, ez nálam 20%, default érték. Viszon mínuszokban 60 s alatt nyoma sincs melegedésnek a motorban, gondoltam kiiktatom a funkciót, agyoncsaptam 900 másodperccel (negyed óra), tapasztalataim szerint ez már bőven elég, hogy üzemi hőfokra melegedjen az aggregát. Reggel lelkesen fellőttem az új paramétereket, és elindultam. Bevált! Örültem, már rendesen működik, de lehet, hogy sokat fogyaszt, hisz a higeddúsítás induló értéke még mindig 65% volt. Szépen apránként, próbautakkal, visszavettem. 50%-nál megállapodtam, jelenleg is ennyivel járok.

Még egy apró probléma azért van még. Ameddig nem melegszik a motor addig az alapjárat ingadozik 1000 rpm és 400 rpm között, viszont menet közben semmi probléma, miután kezd melegedni szépen beáll az 1000-es alapjárat. Most ott tartok, hogy nem tudom, hogy egyáltalán az E85 miatt v
an-e az alapjárat ingadozás mert ezt benzinnel is csinálta korábban csak nem ilyen állandósággal. Szerelő majd megmondja, az én tudásom ehhez már kevés. Később majd mérek fogyasztást is, most még korai lenne, mert a sok állítgatás biztos torz eredményeket hozna. Az intelmek miatt beszereztem egy üzemanyagszűrőt is, még 200-300 km-t megyek, hogy rendesen kimosódjon a ganaj a rendszerből és akkor majd kicserélem.
Remélem még sok boldog km-t teszek meg E85-tel!

Monostori Martin, Szeged

 

49 megjegyzés:

martinov írta...

Igaz hogy az utastérben jobb helye lenne az elektronikának, de a beszerelőműhely sajnos nem oda rakta. Utólag áthelyezni gyakorlatilag új beszerelést igényelne...

exphil írta...

Ezen a beállításon még érdemes csiszolni, így nem lesz olcsóbb a közlekedés. 15 perc meg rengeteg egy 8 szelepes motor felmelegedéséhez, itt lehet, hogy gondok vannak.
Sok sikert a tökéletesítéshez ;)

martinov írta...

@exphil: A melegedéshez nem kell a 15perc, csak semmiképp sem akartam hogy egy konstans időállandó vezérelje a hidegüzemet, inkább rábízom a mindenkori motor hőmérsékletre, ha ez 2perc akkor annyi, ha 10 akkor annyi, nyilván a külső hőmérséklet függvénye.

martinov írta...

@exphil: Azért még próbálok csiszolgatni rajta a takarékosság irányába, de momentán nincs időm rá, örülök hogy megy.

martinov írta...

@exphil: "elég gáz, hogy suzukihoz nincs alkatrész bontottan. " Ebben az esetben az a hátránya ami az előnye is. Sok van belőle ezért gyorsan szétkapkodják a bontott alkatrészeket. Például lemezfelnit sem kapsz hozzá használtan...

exphil írta...

@martinov: szerencsére az enyémnél nincs ilyen gond, szinte mindent be lehet szerezni max 2-3 hét alatt. az új swifteket is azért lopják annyira, mert van kereslet az alkatrészekre, biztos a régivel is ez volt,csak már leszoktak róla szerencsére. lemezfelnit meg tuti lehet találni, cska az a nem mindegy, hogy hol és mennyiért :(

Centurion írta...

Szervusz!

"Találtam mindenféle módszert, kezdve a nyomásszabályzó barkácstól..."

Mitől barkács? Nem műhelyben szerelik 50 ezerért? Máig hálás vagyok azért a cikkért,amit itt olvastam róla,ugyanis jelenleg nulla(értsd: nulla) forintos beruházással(alátét,volt a polcon) átalakított Swift-em van(egyliteres,3 hengeres),koppig előreállított gyújtással,és nem akarom elkiabálni de 7 liter körül fogyaszt...
Laptopos hidegindítás: idézek,szntén ezen blog egyik cikkéből: "Szabó vagyok nem Rotshield",vettem egy hidegindító sprayt(najó ez 800 forint volt),és ha nyűgös az indítás,szusszantok neki kicsit.Nesze neked laptop...
Jah,és 3 perc alatt válthatok vissza benzinre(de minek?).

Szívesen olvastam a beszámolód!

Üdv

Cent

martinov írta...

@Centurion: Nem vagyunk egyformák. Én annyira nem értek a motorhoz hogy bele merjek nyúlni a nyomásszabályzóba, különben is félek tőle, ha hazavágja a plusz nyomás az injektorfejet, vagy a nyomásszabályzót, akkor nekem nem lesz autóm pár napig. Amikor legutóbb 2napig nem a kocsi majdnem az állásomba került, nem kockáztathatok. Rotshield én sem vagyok, munkahelyem mellett villanyszereléssel maszekolok, a laptopra így is jó sokáig spóroltam és nem a 300000-es kategórát vettem, hanem a legolcsóbb, de még épp nem gagyi darabot.
Sajnálom, ha a "barkács" kifejezés sértő, nem annak szántam, a kísérletezés találóbb lett volna. Azért akartam "boltit" venni, mert azt már a konstruktőr kipróbálta, letesztelte, vagyis kikísérletezte, így azt nem nekem kell megtenni.
Örülök hogy neked bevált az átalakításod!

Ogrebá írta...

Hellobelló!Van egy rossz hírem. tisztán etanollal téli üzemben csak a környezetvédő funkció működik,a spórolás nem. Tekergethetitek Ti a laptopot, a potmétert vagy a szomszéd orrát is!Majd jön a jobb idő,aztán lehet megint spórolni,addig marad a mix.A sprével kapcsolatban egyet értek Ákossal. Hasonlítanám inkább ahhoz ,mint mikor leküldöd a szomszéd bácsi 60 fokos pálinkáját.A torkod szétmarja,aztán meg csak kapkodod a levegőt.

Ogrebá írta...

@Ogrebá: Ja persze lehet télen is spórolni szegény keverékkel! Bár az hosszútávon nemigazán egészséges.

martinov írta...

@Ogrebá: Ezzel nem mondtál újat. De a környezetvédő funkció is elég a boldogsághoz!

Centurion írta...

@Égő Ákos: na ezért szeretek ide jönni olvasgatni,mindig tanulok valamit. Köszönöm a válaszokat! :)
Szerencsére ahogy elnézem mostmár ha nagyon akarom ráfoghatom az időjárásra hogy tavasz kezdete,igy talán a hidegindításos gondok is megszűnnek,csak jöjjön még pár fok plusz...

Cent

martinov írta...

Üdv!
Kb. 30perce kicseréltem a benzin, bocsánat, E85 szűrőt, szerintem 1-2ezer km múlva megint csere. Bár nem sok kedvem van hozzá, a kocsog japánok jó szűk helyre préselték be, megközelíthetetlen csavarokkal... 1órát szenvedtem vele, de sikerült!!!

exphil írta...

@martinov: igen, valahogy így. kb a berlini fal bontásakor cseréltek benne utóljára látszólag...

IQLight írta...

@Égő Ákos: Tökmindegy. Az alkohol és a benzin is lemossa. :(

Istvan2107 írta...

Amikor vettem a szűrőt a suziba, az autóboltos srác direkt felhívta a figyelmem h az 1000 forintos utángagyi szűrő el fog törni és egy idő után folyni is fog és semmiféle gari nincs emiatt....vettem gyárit.

martinov írta...

@IQLight: De ha a hátsó szűrőt nem rakom be akkor nem fordulhat elő hogy eldugul az a nagyon vékony fémcső ami megy előre a motorhoz...?

IQLight írta...

@martinov: "eldugul az a nagyon vékony fémcső ami megy előre a motorhoz...?"

Nálatok ennyire darabos a benzin? :))))))))

martinov írta...

@IQLight: Hát nem darabos, csak gondoltam úgy mint az érelmeszesedés... Lehet hogy nagyon nem jól látom ezt a helyzetet.

IQLight írta...

@martinov: Az AC-n van egy előszűrő fémből, ergo már ott nem jut be, de emellett 2,5-3 bar nyomással tolja előre a cuccot az AC, úgyhogy nincs esélye lerakódni semminek a csövekben, csak a filterben. Nem mellesleg 8mm átmérőjű az a "nagyon vékony" fémcső és a benzin nem vízkövesedik. :P

Wagon R-ben talán már nincs is üzemanyagszűrő, ha jól csalódom.

Istvan2107 írta...

Az átlátszó műanyag az nem nagynyomású rendszerbe való!!!

Istvan2107 írta...

@martinov: amik elektromos achoz vannak azoknak szerintem jónak kellene lenni.
DE szerintem meg kell venni a gyárit, nem hiszem h akkora szívás lenne kicserélni.És ha most azt mondod h drága akkor számold ki h mész vele sokezer kilométert,és mennyibe is kerül 1 km a szűrővel....... na megéri szórakozni vele?:)

IQLight írta...

@martinov: the-filtershop.com/shop_artdet.php?shop_id=3821&cikk=S011

Égő Ákos írta...

Meg itt ugye :)
etanol.blog.hu/2009/07/13/a_koszos_uzemanyagszurorol_ujra

Orbison írta...

Sziasztok!

Bocs az offtopic kérdésért!

Egy '94-es 1.3-mas Mitsubishi lancerom van. Ezen is meg lehet oldani az átalakítást úgy, ahogy a Suzukinál (vagy esetleg vmi olcsóbb módszerrel)?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

zadizs írta...

@martinov: Üdv! Nekem is 2001-es évjáratú Sedanom van, BioETUNnal szerelve és hideg indítási problémáim vannak. Ha valahogy megoldható lenne, akkor el tudnád nekem küldeni az indítási táblázatod adatait? Nagyon megköszönném! Eddig próbálkoztam dúsítással de egyre rosszabb lett, most csökkentettem így kb 3-6 indítózás után beröffen. Meleg indításnál semmi gond nincs, indul ahogy kell. Mit tegyek?

cyberspeed írta...

A gáz a központisba megáll 160e körül sztem.

Most ezekben a hidegeben hogy alakul? 100% E85 van most benne?

Égő Ákos írta...

Kicsit módosítottak a fejlesztők a BioETUN programon, így lesz néhány plusz paraméter amivel tovább lehet finomítani a rendszert. Ma már folytak a tesztelések a DOS-os változaton, remélem a héten kész a grafikus felület és akkor mindenki számára elérhető lesz.

zadizs írta...

@cyberspeed: A 105-ös érték a BioEtun v3 elektronikához tartozó programban volt megadva 0 fok hőmérséklethez. Ami ha jól tudom %-os érték. Ezt növeltem 150-re. Ami szerintem 150%-os dúsítást jelent indítózásnál. Na most azt nem tudom, hogy csökkentsem-e néhány %-kal vagy még növeljem? Az lenne a jó ha valaki, akinek Swiftje van és már neki jól be van állítva, átküldené nekem a 0 fok alatti táblázati értékeket, mert annak a hidegindító spraynek nem nagyon vagyok a híve.

zadizs írta...

Azt elfelejtettem eddig mondani, hogy a központi injektorom az valószínűleg tökéletes, mivel még benzin volt benne -20 fokban is pöccre indult.

lazoo írta...

@zadics: Üdv. Múlthéten kedden beszerelt elektronikánál (1000-es, 3hengeres, központi injektoros) a "Hideg mód időtartam"-ot 320-as értékre vettük. Az indítózási táblázatot max. 190°%-ig kalibráltuk, a 32. érték pont közt, egyenletes elosztása mellett. Az etanol üzem táblázatában a +13-tól, szintén arányosan, de +90-ig tornáztuk fel az értékeket.
100% E85 mellett -8C-ban is elsőre indult az autó,de .... a nem tökéletes égés miatt, a motor kopog, ami nem tesz jót neki.

Égő Ákos írta...

Több visszajelzés érkezett a központi befecskendezős Swiftek működéséve kapcsolatban. Elsősorban a hideg üzemben történő kigyorsításokkor előforduló fulladást jelezték elsődleges hibának.
Ez az anomália a rendszer mechanikai felépítéséből adódik. Míg a hengerenkénti befecskendezésnél a fecskendező gyakorlatilag az égéstérbe fecskendez addig a Swift esetében a központi injektor a szívócső tetején a pillangószelepre pisil, majd egy viszonylag hosszú úton jut el a benzin levegő keverék az égéstérbe. Hidegben az alkohol ezen az úton kicsapódik ezért elszegényedik a keverék, az autó dadog, döcög a nem elégséges üzemanyaggal. A tünetek gázelvételkor, megállás után jelentkeznek. Több beállítást kipróbáltunk sok márkatárs segített a kisérletezésekben. Köszönettel tartozunk kitartó munkájukért, de sajnos megnyugtató megoldás nem született.
Nem volt más hátra, a BioETUN vezérlő szoftverét átírtuk és a Tuner programot néhány funkcióval kiegészítettük. Ezek a paraméterek a kigyorsításokra vonatkoznak, és a tesztek alapján a Swiftek (és vélhetően az összes központi rendszerek) fenti problémáját tökéletesen megoldották.

A beta DOS-os változat már elkészült, a grafikus felület a héten kész.
Kérem türelmeteket, amint letölthető az új BioETUN TUNER 4.27 változat azonnal kint lesz a honlapon. Remélem még a Nemzeti Dal elhangzása előtt. :)

martinov írta...

@zadizs: Szia! Ment a fájl, nincs két egyforma autó, de azért remélem beválik!

zadizs írta...

@martinov: ahhoz nem nyúltam, teljesen gyári

zadizs írta...

A gyertya azért jutott eszembe, mert a sport gyertyámnak magasabb a hőértéke, mint a normál gyertyámnak. Így hamarabb lehűl két gyújtás között. És lehet, hogy ezért nem bír beindulni a motor hidegen. Mert, ha már beindult és 2-3 mp-et jár és úgy állítom le, utána egyből visszaindul. Mit gondoltok erről? Helyes az elméletem?

pocsika írta...

Szevasztok! Látom sok etanolos barát próbálkozik a Suzuki beállításával! Ehhez szólnék hozzá Zadizs én eddig 3 pólusú sport gyertyát használtam, most visszaálltam a normál "gyári" gyertyához! A különbség egyenlő a nullával! Legalább is szerintem! Semmi sem vehető észre! Ugyan nálam a suszka a gyáritól messze eltér, de bízom abban, hogy Ákos és baráti társasága kitalálja a megoldást bajainkra! De ha tudok segítek én is! Üdv Pocsika

Égő Ákos írta...

Kívánok!

Íme - premier előtt - a legújabb grafikus progi béta változata:
www.e85tuning.hu/BioETUN_tuner_v427B.zip

A csomagban lévő config_v427_suzuki.txt fájlt kéne alkalmazni de persze előtte a etanol_427.enc-vel frissíteni kell a hardvert, hogy az új funkciók éljenek.

Található egy új központi fül ami csak a központis autók beállításaira vonatkoznak. A pontos leírás később.

Piem írta...

Olvasva a hsz. - ket, már kezdem azt gondolni, hogy a hunflex sokkal rosszabb megoldás, mint a BioETUN.
Kidobtam volna egy raklap lóvét az ablakon és vehetek egy másik elektronikát????
A párom kinyír :)

zadizs írta...

Visszatettem a gyári légszűrőmet és a gyári gyertyákat. Indításra semmi változás viszont gyengébb lett szuzka! :(

martinov írta...

Kipróbáltam, alig számottevően nehézkesen indult a lámpánál, most toltam az "etanol üzem" táblában minden értékhez 10%-ot, majd reggel kiderül hogy hatott-e. Jó lesz ez!

DNSoft írta...

Tisztelt Kollégák!

Én BioEtun tesztpilóta vagyok, ugyanis nálam nem sikerült elsőre szinte semmi. Alább leírom miért szívtam én... (Swift 1.3)

Rángatás, nem egyenletes alapjárat...

Aki hasonlóképpen járt, vagy ilyen problémája van a kocsival annak szól az alábbi hiba jelenség.

Hibajelenség: gyorsításkor rángat, fogyasztás 9L...

AC pumpa OK
Párologtató elektronika OK
Injektor idő OK
BioEtun injektor idő OK
(majdnem) minden OK!

Elmentem a szakszervízbe... mérjük már meg az injektor nyomást (gyárilag 1.6 - 2.1 között kellene lenni). És itt ki is derült a prücök: 1.1 az enyém. Kevés, de nem is kicsit.... sőt gázadásra még az is csökkent!
Hála Istennek a szervízbe volt 1-2 bontott komplett "fej" és kiműtöttünk egy másikat. Gyujtás... 2 bár, indítózás.... 1.6.... és gázadásra még nő is... (ez normális) szóval egy alap problémát sikerült megtalálni a kocsin. Mint említettem, a kocsi benzinnel hibátlan volt, és az E85, csak felhívta a figyelmemet egy problémára, amit eddig kikompenzált a komputer...

Most már (hogy gyári értékeket mutat a kocsi) lehet beállítani az ETUN-t.

Konklúzió: Akinek hasonló (rángatás gázadáskor) problémája van, az nézesse meg az üzemanyag nyomását. AC pumpa teszt: elszorítod a visszafolyó ágat egy fogóval, és ekkor fel kell menni a nyomásnak 3 bar fölé...

DNSoft írta...

Hát a fogyasztásom az továbbra sem változott, csak mint a HIV teszt eredménye... pozitívan! :)

több mint 10 literrel jár a "kis sárga"!

Elég nehéz megmagyarázni otthon, hogy miért eszik ennyit... Normális ez?

Ilyenkor felmerül, hogy Lambda szonda... de berakva egy NGK jó minőségű szondát azt kaptam, hogy a "Check Engine" lámpa bejelzett. A gyárit visszarakva, a jel megszünt... de a fogyi az egekben és a járással is vannak gondok. 427b nállam jól működik, Észrevehetően nem torpan gázadáskor. Alapjáraton (2 perc után) úgy büfög a kocsi, mintha felevett volna. Jelenleg 24%-on van.

lazoo írta...

Hűhh! "427b!" és az 1000-es ismét felüdülés:P .... a kapott "alap" beállítások mellett elsőre indul, nincs tök(éle)tlen égés...csak a "jó*hidegben" is szép alapjárat... idáig bevált! Köszönöm:)...szépen, tisztán E85

martinov írta...

@lazoo: Akkor ezek szerint nálam azért nem vált be, mert az enyém 1.3-as???

lazoo írta...

@martinov: Pontos szakmai segítséget, sajnos én nem tudok adni:( ...de talán a kálváriámból, valaki tud ötletet meríteni a saját vagy mások bajára...

Nálam a 426-os verzió, mindig hideg indításnál okozott kellemetlenséget.
Az autó mindig elsőre beindult, viszont a motor a tökéletlen/szabálytalan égés miatt az első 1-2 percben erősen kopogott. Bár a fordulatszámot az E85 elektronika fokozatosan emelte...a motor rángatott és kopogott... Ilyenkor jött a benzin üzemre kapcsolás és a gyári motorvezérlő. Valamiért(?) ez több üzemanyagot juttatott a motorba és megoldotta rideg kopogást. Miután a motor valamicskét melegedett és a gyári vezérlő is visszavett 1800-as fordulatról 1400-1500-re, ismét visszakapcsoltam etanol üzemre és indulás...
A hétvégén feltöltött "427b" és a kapott paraméterek segítségével az autó benzines tünetet produkál. Indítás után rögtön szépen emeli az alapjáratot, nem rángat és nem kopog...

Üdv.
L.

martinov írta...

@lazoo: Az nem gumicső hanem egy jó nagy alu öntvény, és ha csak nem gyújtód rá az autót akkor nem tudod hamarabb felfűteni mint amilyen gyorsan önállóan is felmelegszik...

lazoo írta...

@martinov: Elnézést a pontatlanságomért! Hűha! Igen ... "egy jó nagy alu öntvény, és ha csak nem gyújtód rá az autót"... Na ez a szelepfedél ill. szelepház egyben és tényleg nem célszerű melegíteni ... de aki már tüzetesebben megvizsgálta az autóját, és közelebbről szemügyre vette konkrétan a motorteret az már talán talált ennek a közvetlen közelében egy aprócska kb. 8-10 cm hosszú(még nem mértem, de ha kell...) kívül sima, belül enyhén redőzött vászon bélelt gumicsövét ... hiszen innen tudunk a motorba az üzemanyagot juttatni(ugye?) ... és bizony nagyon hidegben leginkább/elsősorban itt tud az alkohol kicsapkodni(?)... hát ezért is lenne igazán érdekes erre a csőre gyújtani először az autót, mielőtt még nagyon bemelegszik...

zadizs írta...

@DNSoft: Nekem már egy hete a 427b progi van feltöltve és a hozzá kapott értékek. Jól működik minden. Annyit változtattam, hogy a cfgTrimTout értékét csak 90-re állítottam. A fogyasztásom így 400 km vegyes használattal 8.1 liter lett. Szóval szerintem nem az elektronikában lesz a hiba.

zadizs írta...

A vegyes használatot úgy értem, hogy igazán vegyes. Kb 200 km városi és 200 városon kívüli használat. Megfűszerezve néhány padlógázos gyorsítással, ami nálam a körforgóból kifelé a 2-esbe 100-ig való húzatást jelenti. ;)

Megjegyzés küldése