Még a BioMotion rendezvény előtt nyaggattam a forgalmazókat, hogy vegyenek részt az eseményen. A Saab örömmel biztosított egy BioPowert, és a Volvó is adott egy dízelt (?).
Akkor kezdtem érdeklődni hogy a Citroën és a Peugeot, hogy áll ezen a téren, mert tudam hogy a szülőhazájukban igen népszerűek az alkoholos járművek. A Citroënnek volt egy BioFlex C4-ese amit gyakorlatilag rejteget, az egyik munkatárs használja. Nem akartak eljönni vele mert „régi modell”. Itthon nem hallottam róla, hogy kapható lenne pedig elcsíptünk egy rettenetes belső tájékoztatót is. A Peugeot sajtóosztályon azt mondták, hogy akkoriban érkezik a teszt autó, de a nyár végi eseményre sajnos nem érkezett meg. Tudomásom szerint tavaly ősztől már hazánkban volt az első Peugeot BioFlex teszt célokból. A héten – az alábbi cikk tanulsága szerint - megérkezett az első flottarendelés is.
Alkoholos Peugeot 308 már nálunk is
Kedden a Peugeot is beállt a sorba, és a Peugeot Fábián székesfehérvári szalonjában átadták az első öt hazai Peugeot 308 BioFlex autót. A flottavásárló maga az E85 gyártója, a szabadegyházi Hungrana Kft. tovább >>
A Hungrana cégautó vásárlásakor kicsit másképpen gondolkodik mint a legtöbb vállalat.
Míg mások általában az egyszerűbb és olcsóbb szervizek miatt igyekeznek egy márkához húzni az E85 gyártója inkább több utat jár. És ezt nagyon jól teszi.
Legjobb módszer ha házon belül derül ki milyen Flexi, esetleg átalakított autó válik be a munkatársak alatt, hogy viselkednek a saját gyártású hajtóanyaggal. Jó dolog, hogy a piacon kapható átalakító elektronikákkal is kísérletezik főleg, hogy megvan a megfelelő háttér a profi mérésekhez is.
A 308 BioFlex ha nem is vetélytárs a Saab BioPowerrel szemben de alternatíva
A Flexi autó érdekes dolog. Elsősorban azért mert a tapasztalataimból ítélve mindegyik mögött több a duma mint a valóság. Nyilván meg kell indokolni valamivel miért drágább az FFV mint a benzines. Még tavaly volt egy sajtó hír, hogy a győri Audinál 30 millióból fejlesztettek egy alkoholos 2.0 literes TFSI-t. Haha. Valószínűleg ennyi bekerült az új program, de a programozó ebédje már biztos nem fért bele. Ekkora tétel bármilyen gyári projektnél elenyésző.
Ami most meglepett, a Peugeot-nál nincs az alkoholos használatnak felára. Van egy szép pecsét (!) a blokkon ami azt jelzi hogy alkoholos üzemet is bír. Most csináltattam 8 ezer körül egy Ecoprinty környezetbarát bélyegzőt talán ennyi lehetett a PSA innováció is. Na jó nem szeretném elbagatellizálni az FFV átalakításokat, de az tény hogy a Peugeot jó úton jár az felármentes alkohol üzemmel. Igazából én ebben látom a jövő: minden autó legyen alkoholos. Ha gyári szinten ilyen előkészítéseket tesznek akkor tényleg nem indokolt a felár. Legyen minden benzinesben FFV pumpa és okosított motorvezérlés ami talán a legnagyobb különbség a mezei és az alkoholosok között.
A mostani autóátadás kapcsán gondolkodtam el, hogy lenne lehetőség tesztelni gyári E85 modelleket. Ez a vonal nem nagyon lelkesített sosem, mert gyakorlatilag a turbósok kivételével tényleg nincs érezhető különbség az üzemmódok között. Sima Fordokról, Citroenekről már mindenki hallott, számunkra irreveláns a futómű-karakterisztika. De ha van rá igény, szívesen belevágok.
6 megjegyzés:
AMEN DARIUSZ TESTVÉR!AMEN
Leginkább a fogyasztás különbségre lennék kíváncsi, mert különböző userek, különböző verdákkal eltérően mérnek 5-30%os eltérést.
Ákos, legyenek ilyen mérések is!
XFactor:
nem tudom hol hallottál 5%-ról, de jól átverték az embereket. tény, hogy ilyen adattal jobban eladható a portéka.
@X Factor: a túlfogyasztási különbségek a motor karakterisztikától,technikától és sofőrtől fügnek.Ahol 5%-ot mondanak ott vagy kamú van vagy helytelen keverék beállítás.Ahol 30% ott nem egy 1,3 swift az biztos.nekem a 15literből 12-t csinált szóval én nemtok hozzá szólni:)
Én azt mondom kissebb köbcentinél kb. fél liter,max egy.nagynál liter másfél,mégnagyobbnál lehet akár kettő is.Persze függ,hogy k-jetronik őskor vagy lambdás hi-tech :))))))))))))
emberek, szokjunk már le arról, hogy úgy adjuk meg a többletfogyasztás mértékét, hogy "fél literrel eszik többet". Ez NEM adat!
WINY:
inkább 12ből 15litert csinál a tiszta e85, nem?
Csodák nincsenek. A szesznek kisebb a fűtőértéke, ez a sajátossága. Hőenergiával működik az ottomotor. A 20-30% többletnek meg kell lennie, hogy ugyanazon keverékkel üzemeljen a gép.
Ez olyan, mintha ennél valami lepkefing ételt és azt várod, hogy jól lakjál vele. Több kell belőle.
Ja, minap hallottam egy tanult értelmes ember szájából a következőket:
"én is tankoltam egyszer a fiesztámba, de alig vártam hogy kifogyjon belőle, úgy rángatott, meg nem akart beindulni. Rossz üzemanyag"
és sajnos ez van itt magyarisztánban.
a fogyasztásról saját tapasztalat tiszta E85-el átalakító nélkül
2 hasonló autóm (Fiat 1,6 16v,Daewoo 1,6 16v)
Fiat 10 l-ről 12 l (túldúsítással)
Daewoo 8 l nem változott és csak a hidegindítás miatt buheráltam.
természetesen menetteljesítmények ugyanazok mint benzinnel.
én is kétkednék ha nem magam tapasztalom ráadásul a Daewoot a feleségem használja ha nem így lenne akkor azt hiszem botrány lenne!
Megjegyzés küldése