BANNER

_

Rosszul indul az idei Alternatív hajtású Járművek Versenye


Ma reggel indultam volna Győrbe a Széchenyi Futam gépátvételére. Éppen a kulcsot kerestem, amikor csöng a telefon. Gál János, az elektromos hajtású Kispolszki egyik fejlesztője hívott, hogy sajnos ők nem lesznek ott, mert tegnap - 16 órakor - kaptak egy levelet, hogy kizárták egyesületüket a versenyről. Kizártáááák??? De miért?

19-én rendezte a Bosch az Elektromobil versenyt a Föld Napja alkalmából. 27 környezetkímélő, elektromos hajtású autó szerepelt a rendezvényen, és itt tartott bemutatót az elektromos hajtású Kispolszki is. A verseny végén még néhány kört mentek, amikor az utolsó körben az autó a közönséget védő kordonnak ütközött. Senki sem sérült meg, a Borsod Online-on a a balesetről egy rettenetes minőségű videó megtekinthető.


Bizonyító erejű felvétel


A Széchenyi Futamról való kizárás oka ez a baleset volt. A rendezőség úgy döntött, hogy a videó és és a szóbeszédek alkalmasak arra, hogy egy csapatot kizárjanak. Megmondom őszintén,  rettenetesen ideges lettem, és azonnal hívtam a verseny szervezőjét, Petis Lacit. Ő elmondta, hogy valóban így van, és mivel ők semmilyen hivatalos jegyzőkönyvet nem kaptak az esetről, a rendelkezésükre álló adatok alapján – hogy megvédjék magukat a hasonló balesetektől – nem tudják ki vezetett, ezért az egész EV-sport Magyarország Autósport Egyesületet nem engedik versenyezni. Értsem meg,védeniük kell magukat, ez egy innovációs verseny, nem a fékevesztett száguldásról szól. Nem szeretnének hasonló helyzetbe kerülni. Mondtam, hogy ez azért egy kicsit abszurd, gondoljanak bele csak józan ésszel. Egész évben készül a csapat, és egy olyan dolog miatt zárják ki, amiről a saját bevallásukul szerint sem tudnak semmit? Nem a gépátvételnél dönti el a zsűri, hogy alkalmatlan a jármű vagy a pilótája a versenyre, hanem hallomásból? És például mi lenne, ha MotoGP-ben Valentino Rossi egy katari esése után mondjuk Valenciában nem indulhatna. El tudnánk ilyet képzelni?  Ráadásul itt ismerősökről, mérnökökről, felnőtt emberekről beszélünk, nem fátyolos tekintetű versenyzőkről. Nyilván tanultak saját hibájukból, sőt ahogy János elmondta, Miskolc után vissza is vettek az autó teljesítményéből.



Nem mindenkit zárnak ki


Tavaly beszámoltam az eseményről, és akkor is meséltek rettenetes dolgokat a versenyzők az előkészületekről. Az egyik járművön fotón is megörökítettem az előző napi baleset erdeményét. Akkor ebbő nem volt kizárás.



 


"A hobbi kategóriába kerültek a minimális költséggel, újrahasznosított anyagokból épült valamik. Ebben a kategóriában egyik kedvencem a fekete pókszerű elektromos jármű volt, amit a verseny előtti teszten rendesen összetörtek."


 




Tudom, hogy Gál János rengeteg versenyzőnek segít, a hétvégén is a konkurens csapat gépénél segédkezett. A villanytipós Szirmai Zoltánnak a verseny előtt romlott el az autója, annak motorfelújításában segédkezett. Vagyis mint résztvevő teljes erőből azon van, hogy a Futam szekerét tolja. A rendezőség egy ilyen emberbe, illetve a csapatába rúg bele. Mert ez az eltiltás bizony rosszul érintette az egész csapatot.



 



Az EV-sport Magyarország Autósport Egyesületet hivatalos állásfoglalása itt olvasható: Elutasították a részvételünket a IV.Széchenyi futam szervezői



 


Az igazságérzetem azonnal dolgozni kezdett, és eddig sem nagyon tetszett, amit velem is műveltek.
Miközben nagy erőkkel dolgoztam az átalakításon, és megvettem 10 litert tiszta szeszt aranyárban, a verseny előtt két héttel elutasították az alkoholos hajtású járművemet azzal az indokkal, hogy belső égésű motor nem indulhat. (részletek itt). Persze a versenykiírásban ilyen feltétel eddig nem szerepelt, alternatív hajtás az alkohol, gondoltam, belefér. Mivel a verseny szervezője a  kezdeti elképzelés óta üdvözölte a dolgot, vettem a bátorságot az előkészületekre. Csináltunk volna egy alkoholos Vespát is, hogy még több versenyző legyen és, hogy legyenek versenytársak, beszerveztem még két villany hajtású motorkerékpárt. Na most ők egymással versenyezhetnek, mert alkoholos Vespa sem lesz.



Még tegnap is az alkohol-eletronika finomhangolássán dolgoztunk

Mivel már igen sok energiát és pénzt öltem a tiszta alkoholos (E100) hajtású járműbe, ezért arra kértek, hogy egy bemutató erejéig vegyek részt. Nem mondom, hogy örültem a hírnek, de hát mindegy, végül is a részvétel a fontos, nem a verseny, mert úgysem esnek egy kategóriában az utcai átépítések. A versenyen nem, de minden más programon részt vehetek, ezért indultam volna most reggel a gépátvételre. Az elektromos hajtású Kispolszki eltiltásának hírére viszont úgy gondoltam, most már elég volt. Ott leszek a programban megjelölt időpontban szombaton, beszámolok a rendezvényről, de ez a maximum. Nem tarom helyesnek az ilyen eljárást – régi emlékeket ébreszt. Lemondtam a szállást mára, inkább itthon maradok, az ikrekből az egyik úgyis bárányhimlős, nem baj, ha velük is leszek.

Mindenesetre tény, hogy konkurens rendezvényen részt venni rossz ómen.

7 megjegyzés:

Kifordított kacagány írta...

gusztustalan. pont a szellemét ölik meg az eseménynek az ilyen csökevény fontosember gondolkodással.
véleményem szerint az egyetlen feladatuk az lenne, hogy lehetőséget biztosítanak arra, hogy akinek ez a szíve vágya, az bemutathassa az elképzeléseit és nem az, hogy "törvényeket" alkossanak és megmondják kinek milyen elképzelése lehet. soha nem fog kihalni a magyarból a dirigálni vágyás.

szerintem a leghelyesebb az lenne, ha mindenki bojkottálná az eseményt. mindenki megjelenne, beállna a parkolóba és nem csinálna semmit. persze erre semmi esély, ez magyarország, a széthúzás hazája.

feketenap írta...

Az előzményekről nem hallotam, csak most olvasom, hogy hova jutott a dolog.
Hihetetlen országban élünk. Semmi előremutató, korszakalkotó dolgot nem tudunk felmutatni viszálykodás, sérelmek, és jogtalan és erkölcstelen húzások nélkül.
Biztos vagyok benne, hogy egyetemi arcok is benne vannak. Kb olyan, mint a Pannon Egyetemen, ami régebben vegyipari egyetem volt, ugye az oktatói gárda megmaradt, most pedig még a szálloda szakosoknak is kémiát oktatnak. (Lehet, hogy a példa nem igaz szó szerint, de sejteti a viszonyokat)

Rocko- írta...

gratulálok ehhez a ballépéshez nekik. mert ugye pont ez a lényeg, nem ám, hogyan is teljesít az autó.

Égő Ákos írta...

Ott voltam a versenyen, szombaton 10 körül értem oda. Kedvesen fogadtak, pólóval és E100 rajtszámmal. A program szerint 12-kor megtartottam a negyed órás bemutatót, még két kört mentem is a pályán. Egy érdeklődőtől megtudtam, hogy ő már indult E85-tel a Széchenyi futamon, akkor szóba sem jött, hogy belső égésű motorral nem lehetne menni. Aztán feltűnt az is, hogy a szervezők, vagyis a Széchenyi István egyetem színeiben induló EPR versenyautónak nincs ellenfele. Furcsa módon pont a kizárt kispolszki lett volna az aki túlságosan jó eséllyel tört volna a babérokra. Persze ez lehet, hogy csak véletlen.

IQLight írta...

Mostmár legalább tudjuk, kinek kellett megnyernie a versenyt, amiért ez az egész kizárósdi volt.

AVIA vagy HUNGRANA nem támogatna egy E85 versenyt? Oda legalább nem jöhetnének a Széchenyisek a villanyautójukkal. :)))

Égő Ákos írta...

Szia! Tervezzük. Ha nem is MNASZ szervezéssel de augusztusban E85 találkozó lesz. Ha minden igaz Várpalotán. Majd szivárogtatom a további infórmációkat is :)

IQLight írta...

@Égő Ákos: Az közel van Fehérvárhoz! :)))

Megjegyzés küldése