Az üzemanyag problémát megoldottam, az autó átalakítása gyakorlatilag kész. Elkészült az alumínium üzemanyagtartály (V-Max Zsolti munkája), működik a külső benzinpumpa (Popovics Laci Saab szerelőtől kaptam), és az egész installációt a kipakolt csomagtartóba szereltem húsvét napján.
Az etanol-komputer tesztelése és gyári vezetékre való csatlakozás még hátra van ugyan de az egy nagyobb lélegzetvételű dolog, mert mint kiderült, ki kell kapni a gyári tankot hozzá. Ezek csupán legyőzhető technikai gondok, azt hittem egyenesbe vagyok, nem érhet meglepetés. De aztán a múltkor amikor egy rendezvényen találkoztam Lacival, a Futam főszervezőjével, nem mondott jó híreket. Pár napra rá megjött a hivatalos állásfoglalás:
Tisztelt Égő Ákos!
A Széchenyi Futam Szervező Bizottság, illetve a Széchenyi Futam- Alternatív Hajtású Járművek Versenyének szakmai zsűrije úgy határozott, hogy a verseny szellemiségéhez nem kapcsolható hozzá, hogy egy belsőégésű motorral működő jármű, melyben égés történi, részt vegyen a versenyen. Mivel azonban a Széchenyi Futam- Alternatív Hajtású Járművek Versenyének egyik célja, hogy a fosszilis energiahordozók kiváltását ösztönözze, (mint ahogy a tiszta E100 üzemanyag sem tartalmaz fosszilis származékokat), így örülnénk, ha bemutató jelleggel is, de részt venne a Széchenyi Futamon.
Tisztelettel: Petis László
Főszervező
Széchenyi Futam
Ezt most több okból nem kommentálom, elsősorban azért mert a Futam szervezői jó ismerőseim, és úgy láttam nekik is kellemetlen a dolog. Igazából mi áll a háttérben talán majd egyszer kiderül. Amikor pár hónapja beszéltünk a nevezésemmel kapcsolatban akkor szó sem volt ilyesmiről. Nem hiába találtuk ki, hogy még egy alkoholos motoros csapatot is indítunk, amit ennek a hírnek a tudatában természetesen lemondtuk. Alkoholos Vespa nem lesz idén.
Persze, különösebb gond nincs a dologból, mert nem a verseny, hanem a bemutatkozás, és maga a kísérlet a cél. Legalább megnyugodhatnak azok a hangok akik kritikával éltek, és sportszerűtlennek találták nevezésünket.
Minden programon részt veszünk, még a gépátvételen is. A rajtszámunk E100 lesz. Ha nem is teljes létszámmal, de már 23-tól csütörtöktől lent leszünk és szombaton 12:00-kor lesz a bemutatónk.
1 megjegyzés:
ezt nehéz lesz überelni a szervezőknek...
kérdéseknek helye nincs, ezen a szinten még az is fájdalmas lenne.
gratulálok!
Megjegyzés küldése