BANNER

_

Megvettem! 43200 Ft - 10 liter tiszta szesz


Ilyen hülyeségekre költök ezekben a válságos időkben. Mindegy, ha még rosszabbra fordul a helyzet, legfeljebb megiszom. Egyetlen egy mondat miatt kényszerültem a vásárlásra,a számlán szereplő apró betűs sor miatt: „A termék ára tartalmazza a jövedéki adót, termékdíjat és a csomagolás környezetvédelmi termékdíját.”

Nem akarok ismét elmélyedni a részletekbe (előzmény itt) a lényeg az, hogy így - arany árban -, de legalább hivatalos üzemanyagom lesz a Széchenyi Futamra az Alternatív Hajtású Járművek versenyére. Legalábbis remélem. Mivel autót és motort is indítunk ezért 7-3 arányban osztom a szeszt, az autó javára. Az alkoholnak a versenyre elégnek kell lenni, a megelőző kísérletezéseket majd e85-tel belőjük.



A két anyag szinte ugyan az, látjuk a 4140 forint különbséget?
 

Mivel a versenyen bizonyítani kell, hogy nincs fosszilis tartalma az üzemanyagnak, ezért külön tartályt építek a csomagtartóba. Az eredeti ütemanyag vezetékekre oldható csatlakozókkal kapcsolódom, így elég gyorsan tartályt tudok cserélni. Mivel a gyári tartály nagyon nagy, ezért kerestem megfelelő alkalmatosságot, és először Trabant tartály jött szóba. Aztán rájöttem hogy az is túl nagy, úgysem lesz annyi tiszta szesz benne, egy teli tank több mint 100 000 Ft lenne. Így motorkerékpár tankra gondoltam és szóltam egy motor építő ismerősömnek - V-Max Zsoltinak -, hogy alakítson át egyet. Persze ő azonnal felháborodott ezen az amatőrségen, és azt mondta inkább hegeszt egy alumínium tartályt. Én nem bánom, - mondtam - bár már lelki szemeim előtt láttam a tartály utáni rohangászást a verseny előtti hajnalon. De legutóbbi információm szerint már majdnem kész. Persze ahol a csatlakozókat vettem az üzemanyag vezetékhez, ott láttam csinos hidraulika tartályokat műanyagból, de azok sajnos elektrosztatikusan feltöltődnek, az meg mégsem annyira kívánatos.


A csatlakozók egyébként a széthúzás után cseppmentesen záró ISO 7241-1 csatlakozók. Hidraulikához készültek, ezért alkalmazhatóak. Nagyon profi eszközök, ezért is van, hogy a két anya, négy apa, és néhány kiegészítő elem, 23 000 Ft volt. Persze ezen is kiakadtam, de nem tehettek mást ha azt akarom, hogy profi rendszer legyen ezt kell alkalmazni. Nyilván a tartály mellé külön benzinpumpa is kell. A plusz pumpát a Saab szerelőm ajánlotta fel, ugyan olyan mint amilyen az autóba, csak most ezt nem lógatjuk bele a tartályba ahogy eredetileg van hanem külső egységként fog dolgozni. Talán egy kicsit jobban melegszik majd így, de majd kiderül a tesztek alatt, hogy mennyire. Még nem kaptam készhez, remélem nem lesz túl leharcolt darab.

A tartály és az időjárás a leggyengébb láncszem. Ha minden kedvezően alakul akkor a hét végén összedobom.

4 megjegyzés:

AtoszMester írta...

Én elittam volna...

Higany írta...

Szerintem nem lesz túl sportszerű ezzel a megoldással lealázni az egyetem laborjaiban felkészített, krumplimeghajtású, napelemes, üzemanyagcellás versenytársakat.
Értem ezalatt, hogy lepapírozni a bürokratikus akadályokat, majd beletölteni az alkoholt egy E85-tel tökéletesen üzemelő motorba sokkal egyszerűbb és nagyobb sikerrel is kecsegtet, mint pl elektromos üzemre, sűrített levegőre, stb átalakítani egy kispolszkit.

Szsrobert írta...

Én dobnék nagy fúvókákat, feltöltőt egy olcsó küldős Ladára.
Az aranyárú üzemanyagot használva mennyivel kell növelni az üzemanyagmennyiséget az E85-höz képest?

NitroX5 írta...

Benzinhez képest úgy bő 40% lehet. Viszont ott a sok jó tulajdonság... nem megyek bele, az egész blog erre épül, már le van írva minden.

Megjegyzés küldése