A legaranyosabb nevű utolsó generációs sportkocsimanufaktúra is kipróbálta az etanolt.
A Koenigsegg CCXR nemcsak környezetbarátabb, hanem bikább is a CCX-nél. A bioetanol magasabb oktánszámának köszönhetően a CCX szolid 806 lóereje a Veyront megalázó 1018-ra, padkamászáshoz eddig is bőven elegendő nyomatéka 1060 Nm-re ugrott fel. Ez a nem is olyan váratlan fordulat a fejlesztő mérnököket meglepetésként érte.
A CCRX a FlexiFuel gépjárművekhez hasonlóan az E85 és az E100 mellett benzint is képes hasznosítani, csak az etanol befogadásához szükséges változtatásokat végeztek el rajta. Benzinnel a CCRX 4.7-es motorja természetesen csak a CCX szánalmas teljesítményére képes.
Egy szupersportkocsikban az etanol nem csak zöld imidzsépítésre jó. A magasabb oktánszámból következő nagyobb teljesítményt az etanol természetes hűtőképessége is támogatja, ami akár új irányba terelheti a legerősebbek fejlesztőit, ezt bizonyítja a Climax megjelenése is. Természetesen a már hazavitt CCX-ekre utólagos átalakítási lehetőséget fognak biztosítani.
Valószínűleg nem az a pár darab bioetanolos Koenigsegg fogja megoldani a globális emissziós problémákat, de a több mint ezer lovas új Lola elveheti a benzin kenyerét ebben a kategóriában. Mellesleg ide nekem azzal a narancsra fényezettel!
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése