Ha a keresőben rákeresek az E85-re, szinte az első helyen találom a Greentech csodaszert, melyet egyenesen "E85 átalakítás helyett" ajánlanak. A múltkor kaptam egyet, hogy teszteljem, mert ez a megoldás mindenre. Hónapok óta próbálok erőt venni magamon, de sehogy sem kívánkozott az üzemanyagpumpa kiszerelése. Ráadásul a lelki szemeim előtt láttam, amint a sikertelen kísérlet után könyékig turkálok a tankban, és próbálom meglelni a csodaszert. Egyébként maga a termék figyelemre méltó, példamutatóan gyönyörű csomagolásban, szemrevaló kis darab. Két részből áll, mindkettőben kerámia golyók vannak, ami az üzemanyag tankba kerül, az még mágneses is, annyira, hogy akár a kocsi oldalára is feltapad, tehát legrosszabb esetben hűtőmágnesnek tökéletes. Örömmel fogadtam a hírt, hogy Miklós barátom méréseket végzett vele, ráadásul egy adalékot, illetve egy legendás üzemanyagcsőre szerelhető mágnest is megmért.
A Greentech tapad
A Thermol-P nevű adalékról még nem hallottam sosem, viszont hallottam a forgalmazójáról. A RealGen Kft. az Abhitech Energycon Ltd. európai disztribútora, vagyis a Thermol forgalmazója. Ugyanez a hazai cég a forgalmazója az amerikai Pulstar gyertyáknak is. Engem ez a vonal érdekelt, ezért megpróbáltam kapcsolatba lépni a velük, mert a honlapról nem derül ki, milyen áron kapható. Megrendelésemre nem jött visszaigazolás, e-mail megkeresésemre nem válaszoltak, telefonon elérhetetlenek. Szóval én leírtam a hazai céget, ezért az interneten rendeltem az USA-ból Pulstar gyertyákat. Nemsokára beszámolok a tapasztalatokról.
A mágnes régi ismerősöm, vagy húsz évvel ezelőtt én is próbáltam egy Ladában, eredménytelenül. A múltkor belefutottam egy Turbo Booster változatba, amit 2010 márciusában felraktam a Scionra. Azóta rajta van, és a jól ismert értéket hozta, vagyis semmit. De hát biztos ez csak véletlen, vagy rosszul mértem valamit.
Lássuk hát mint mond Miklós:
E85 vs. Benzin – fogyasztásmérés 2010
2009. szeptemberében már készítettem egy többletfogyasztásról szóló cikket, mely felemás visszhangra talált az olvasók, E85 használók körében. A kifogások között szerepelt az alulmotorizáltság, falábú sofőr, túl rövid táv, kifolyt üzemanyag és a megismételhetetlenség is.
2010-ben nem a két üzemanyagtípus összehasonlítása volt a feladat, hanem egy fogyasztáscsökkentő csodaadalék („Thermol-P”), egy csodaátmágnesező rúd („Greentech G11”) és egy „Turbo Booster” csodamágnes tesztelése. A tesztautók maradtak a régiek, annyi különbséggel, hogy a 1.4 100 Le autó újragyűrűzésen esett át minimál hengerfejsíkolással. Erre a nyomatékszegénység (95-ös benzinnel 110 Nm a 126 helyett) és a magas olajfogyasztás (1,5 l/1000 km) kényszerített rá tavasszal. Sajnos a hengerfalakon kopás jelei mutatkoztak, ennek ellenére az új fékpadi mérés szerint 95-ös benzinnel 120Nm; 95 Le, míg etanollal 127 Nm 100 Le-t teljesített az autó. Gyári értékek.
Külső üzemanyag táplálás a hiteles mérésekhez |
Greentech G11 mérése
Szép csomagolás, csinos termék bármi legyen az |
Ez egy olyan csili-vili fém kapszula, amelybe kerámia golyócskákat rejtettek, TÜV minősített, és 10-20% fogyasztáscsökkenést ígér. Az üzemanyagtartályba kell beledobni, továbbá van egy kiegészítő kapszula, mely a beszívott levegőt javítja fel a motor számára. 27000 Ft.
"A Greentech Üzemanyag Megtakarító Eszközök a legújabb Molekula Fokozó Technológia alkalmazásán alapulnak, melyet a Greentech és a Taipei Orvosi Egyetem közösen fejlesztett ki." - szól a tájékoztató. A Tarpei Orvosi Egyetem Tajvan északi csücskében található. Az 50 éves egésszségügyi intézményyben jelenleg több mint 6000 diák tanul. Ha a hazai viszonyokra akarnánk fordítani, akkor azt is mondhatnánk, mintha a csodaszert a SOTE segítségével fejlesztették volna ki. - a szerk.
A mérés helyszíne az M1 autópálya Budakeszi – Zsámbék közötti oda-vissza szakasza volt. A saját 100 Le-es Fabiával mértem, óra szerint 100 km/ó-val (GPS 91), benzint 32°C, bioetanolt 20°C külső hőmérséklet mellett (30% meleg üzemi dúsítással). Az üzemanyagokra vonatkozó fajsúly adatot, 1530ml (a 1,5 literes PET palack nyakáig) grammolásából határoztam meg:
benzin (ESZ95) = 0,738 g/cm3
bioetanol (E85) = 0,777 g/cm3
Üzemanyag | sebesség | M (kiindulás) | M (érkezés) | M (fogyasztás) | Átlagfogy (computer) | átlagfogy (számított) |
B95 | 100km/ó | 3640g | 2600g | 1060g | 4,6l/100km | 5,22l/100km |
B95 | 100km/ó | 3697g | 2664g | 1033g | 4,5l/100km | 5,09l/100km |
B95 | 100km/ó | 3114g | 2057g | 1057g | 4,6l/100km | 5,20l/100km |
B95+G11 | 100km/ó | 3798g | 2758g | 1040g | 4,5l/100km | 5,12l/100km |
B95+G11 | 100km/ó | 3843g | 2775g | 1068g | 4,6l/100km | 5,26l/100km |
B95+G11 | 100km/ó | 3794g | 2765g | 1029g | 4,5l/100km | 5,08l/100km |
5,17 l kontra 5,15 l
Üzemanyag | sebesség | M (kiindulás) | M (érkezés) | M (fogyasztás) | Átlagfogy (computer) | átlagfogy (számított) |
E85 | 100km/ó | 3758g | 2283g | 1475g | 5,1l/100km | 6,90l/100km |
E85 | 100km/ó | 3855g | 2366g | 1490g | 5,2l/100km | 6,97l/100km |
E85 | 100km/ó | 3730g | 2247g | 1485g | 5,2l/100km | 6,95l/100km |
E85+G11 | 100km/ó | 3883g | 2362g | 1520g | 5,3l/100km | 7,11l/100km |
E85+G11 | 100km/ó | 3823g | 2299g | 1524g | 5,3l/100km | 7,13l/100km |
E85+G11 | 100km/ó | 3730g | 2215g | 1515g | 5,2l/100km | 7,09l/100km |
6,94 l kontra 7,11 l
2009-ben 5,61 vs 7.41, tehát 32% többletfogyasztásom volt.
2010-ben 5,17 vs 6,94, tehát 34% plussz tiszta E85-ből
5-7%? |
Ezt a csodaszert a leírás alapján kell az üzemanyaghoz keverni, 5-7% megtakarítást ígér. Majdnem 3 napig állt a bekevert kanna, mire felhasználtam a mérésen, így a megfelelő elegyedés garantált volt.
Egy darab üvegcse 800-1000 Ft, amely 40 liter üzemanyagot kezel.
A mérés a 100-as úton történt az 1,2-es Fabiaval, óra szerint 82-84 km/ó-val, hogy ne kelljen előzni. A tesztút hossza 25700 m volt oda-vissza, összesen 4 kigyorsítással a herceghalmi lámpa miatt. 17°C hőmérsékleten a következő fajsúlyadatokat mértem:
benzin (ESZ95) = 0,752 g/cm3
bioetanol (E85) = 0,781 g/cm3
Üzemanyag | sebesség | M (kiindulás) | M (érkezés) | M (fogyasztás) | átlagfogy (computer) | átlagfogy (számított) |
E85 | 80km/ó | 3341g | 1954g | 1387g | 5,6l/100km | 6,92l/100km |
E85 | 80km/ó | 3460g | 2038g | 1422g | 5,7l/100km | 7,09l/100km |
E85+T | 80km/ó | 3522g | 2122g | 1400g | 5,5l/100km | 6,98l/100km |
E85+T | 80km/ó | 3416g | 2022g | 1396g | 5,6l/100km | 6,96l/100km |
B95 | 80km/ó | 3360g | 2352g | 1008g | 5,2l/100km | 5,21l/100km |
B95 | 80km/ó | 3322g | 2310g | 1012g | 5,3l/100km | 5,24l/100km |
B95+T | 80km/ó | 3137g | 2121g | 1016g | 5,2l/100km | 5,26l/100km |
B95+T | 80km/ó | 3880g | 2870g | 1009g | 5,2l/100km | 5,22l/100km |
7,00 l kontra 6,97 l
5,22 l kontra 5,24 l
Ez 33,6% többletfogyasztásnak felel meg E85-ből.
Turbo Booster mérése
Pár mozdulat a beszerelés |
Ez nem más, mint az üzemanyagcsőre rögzített mágnes, annak is az erősebbik változata. Fogyasztáscsökkenést, teljesítménynövekedést ígér, igaz, ez autótípusként eltérő lehet. Kb 10000 Ft az ára.
Ismét a 1,2-es Fabiát vetettem be a tesztkörökre, autópályás 100 km/ó (GPS 92,5), 15°C külső hőmérsékleten.
Fajsúly: bioetanol (E85) = 0,779 g/cm3
Üzemanyag | sebesség | M (kiindulás) | M (érkezés) | M (fogyasztás) | átlagfogy (computer) | átlagfogy (számított) |
E85 | 100km/ó | 3450g | 1897g | 1553g | 5,8l/100km | 7,25l/100km |
E85 | 100km/ó | 3870g | 2330g | 1540g | 5,8l/100km | 7,19l/100km |
E85+TB | 100km/ó | 4010g | 2451g | 1559g | 5,9l/100km | 7,27l/100km |
E85+TB | 100km/ó | 3830g | 2282g | 1548g | 5,8l/100km | 7,23l/100km |
7,22 l kontra 7,25 l
Mint látható, minden mérés hibahatáron belül volt, kivéve a Greentech-es E85 mérést. A 2% többletfogyasztás abból adódhatott, hogy a levegő kapszulát a szívórendszer olyan helyére helyeztem, ahol a kapszula miatt lecsökkent a keresztmetszet, így megnőtt a szívási veszteség. A benzines mérésnél máshova tettem a kapszulát, ezért ott nem okozott veszteséget.
A Greentech forgalmazójának autóját is megmértem, mert állította, hogy régen max. 600 km-t tett meg egy teli tankkal, a kütyüvel viszont 700 + km-re nőtt a hatótáv. Azon az Opel Corsán 1%-2,5% javulást mértem benzinnel. Az érték sima 95-ös benzinből kb. 5,3l/100 km volt, ami egy 1,2-es 75 lovas autó esetében 100 km/ó mellett (GPS 93) teljesen normális érték, nem utal semmilyen anomáliára.
Egy kis érdekesség. –5°C-ban és +13°C-ban is megtettem hasonló forgalmi viszonyok mellett egy 25 km-es városi etapot. Az 5. km-nél a BC (értéke itt 1,24-gyel szorzandó) szerint 13 l helyett 10,5 l, a 25. km-nél 6,7 helyett 5,5 volt az átlag. Ez kb + 20% többlet.
Ez utóbbit csak azért említettem meg, mert sokaktól hallottam túlfogyasztási panaszt. Saját autóval sikerült elérnem a bűvös 10 l/100 km-t, ami a nyári 8 l-hez képest elég jelentős. A saját autóm (hiába kér gyárilag 98-ast, hiába tökéletes kondíciójú) egyértelműen sokat fogyaszt E85-ből (+34% nyáron), ezért visszatértem benzinre. November 16 és 25 között 58 liter 95-ös benzinből 966 km-t autóztam a városban és környékén, ami 6.0 l/100km fogyasztásnak felelt meg.
(F Miklós)
12 megjegyzés:
Kedves Miklós!
Köszönet a 3 teszt leírásáért.
Teszteltél már Spuri üzemanyag adalékot?
Sanyi
Szuper írás, esetleg a Pulstar gyertyáról nem csinálnátok egy tesztet, szerintem sokak fantáziáját mozgatja a dolog E85 és Benzin üzemmel egyaránt.
Igen, már van két garnitura ilyen gyertyám. Lesz arról is teszt.
Megmértem a Spurit és a Prowerdose üa.adalékokat is, igaz 95-ös benzinnel!
Spuri: -0.7% (mérési hiba)
Prowerdose: -1.5% (mérési hiba?)
98-as benzin: -5.0%
üdv, Miki
Miki, ha vannak adatok ezekből is faragjunk egy folytatást.
Ez jó hír, epekedve várom majd a teszteket, mert addig nem merek berendelni belőle, míg nem biztos hogy hatásos, bár a külföldi oldalak szerint elég jól produkál dino padon mérve is.
Kedves Miki!
Köszönöm a választ Spuri ügyben.
Lehet, hogy az én autóm motorja is kitűnő állapotban.
Lehet, hogy a Spuri csak a kopott motorokon tud igazán segíteni, javítani?
Én is kíváncsi lennék egy részletes írásra ez ügyben. Én kb. 2 éve használoma a Spurit.
Tudom hogy az üzemelés körülményei nem pont olyanok, mint egy autó esetében, de a csodaszerek, csodamágnesek hatásfokának lemérésére alkalmasabb lenne egy akármilyen kicsi hordozható aggregátor. Nincsenek változó körülmények, hiszen még nagy odafigyeléssel sem lehet egy útvonalat kétszer hajszálpontosan ugyanúgy bejárni. Egy aggregátornál egy tetszőleges állandó terhelés (akár egy mezei villanyrezsó) és egy teljesítménymérő segítségével pontosan meg lehetne határozni, hogy 1000 gramm üzemanyagból melyik csodaszer mennyivel több kWh teljesítményt képes kicsiholni. Gyanítom hogy a műszerek hibahatárán belül eső eltéréseket kapnánk.
Ha már az adott csodaszer hatása nem látszik egy ugyanolyan autós esetben... akkor kérdem én mi értelme még tovább forszírozni?
Ha így nem jelentkezik számottevő különbség (bár miért is lenne..) felesleges a témát tovább boncolgatni. Nem ezek a hatásfoknövelők.
NitroX5
Kedves Miki!
Mi a véleményed az EcoTek CB-26 P-ről?
http://akciosbolt.hu/category.php?bid=f801f714e894d91beebe6034dccedc6f
Esetleg teszt?
Köszi,
Zoli
A Spuri tökéletesen megszünteti az üzemanyag rendszerben keletkező lerakódásokat, elindítja az eltömődött részecskeszűrőt.. Jó cucc, jaa és a kék spuri úgy seggbe rúgja az autót, hogy ha az sem javítja a teljesítményt, akkor mindenki vak:-)
Hiteltelen trollkodás!
Nem kérte fel senki Égő Ákost, hogy a hiteltelen, rövidtávon végzett tesztjeivel megtévessze az internetező közönséget. Továbbá hazudik is.
Megjegyzés küldése