BANNER

_

Az új alkoholos Saab 9-5 BioPower


Egy modern nagynyomású injektoros motor vezérlése kicsit másképpen történik mint a hagyományos injektorosoké. A rendszer sokkal összetettebb, mivel nem a szívócsőbe hanem közvetlenül az égéstérbe fecskendezik az üzemanyagot, ráadásul nem is csak egy ütemben hanem több fázisban változó mennyiséget. Működés közben részterheléskor szegényebb a keverék mint teljes terhelésen, ami rendkívül előnyös a motor hatásfokát tekintve viszont a káros anyag kibocsátás szempontjából problémákat vet fel. Többféle módszer van a szennyező anyagok semlegesítésére, minden márka más-más utat választ.

Nincs ez másként a gyárilag E85-ös üzemű járműveknél. Én eddig két megoldást láttam közelről az Audi A4 E85 technológiáját, illetve most a legújabb Saab 9-5-öst. Ami igazán érdekelt, az a motor működése E85-tel. A jármű még nagyon új, szinte alig szivárogtak ki róla technikai adatok, így aztán fékpados mérésre vittük, hogy vizsgáljuk egy kicsit az alkoholos működést. Nem az autó teljesítményére voltunk kíváncsiak, hanem az új, közvetlen befecskendezésű motor működésére. Az autót részterhelésen és teljes terhelésen vizsgáltuk, csatlakoztunk a gyári rendszerre és közben figyeltük a károsanyag-kibocsátásokat.

Az erről szóló cikk az AutoPro oldalon olvasható: Vallattuk az új alkoholos Saab 9-5 BioPowert

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése