BANNER

_

Wartburg 1.3 E85-tel


Ahogy országszerte egyre több E85 töltőállomás van úgy gyarapszik a kísérletező kedvű autósok száma. Vannak akiket egy kis porlasztó átalakítás nem tántorít el a témától. Volt már szó egy kétüteműről, most Balázs is fúrót és gombostűt ragadott amivel E85 üzemre alakította 1990-es négyütemű Wartburgját.

"Január végén kezdett el marni a gondolat, hogy ez az E85 vajon mi a fene lehet. Mondtak ezt is azt is, de konkrétat senki nem tudott a környezetemben. Bementem hát a Kaposvári benzinkútra, ami majdhogynem útba esett akkor, és telepötyögtettem a már ürülőben levő tankom (33 liter a 44 literes tankba). Szomorúan vettem tudomásul hogy rángatott, és nem is igazán volt benne erő. Egész hazautam abból állt, hogy a karburátorom állogattam, de csak hajszálnyival lett jobb. Itthon aztán internet böngészés, és rábukkantam, hogy mit is csinál az Etanol átalakító elektronika (picit több anyagot ad lényegében, de azt is máshogy adagoltatja), innen az ihlet, hogy akkor én is adok neki több anyagot fúvóka méret növeléssel. Mivel alapjáratom volt, és szép volt, ezért az alapjárati üzemanyag fúvókámhoz nem is nyúltam.

Tulajdonképpen 2 fúvóka méretét kell megnövelni, vagy nagyobbra cserélni (fő- és kiegészítő fúvóka).  Gondolom a fúvókákról képet nem kell mutassak, az én esetemben a főfúvóka mérete 110-es, ezt én sacc/ kb 140-esre növeltem (nemes egyszerűséggel átfúrtam, mivel volt kéznél Dremel szett). A kiegészítő fúvóka 30-as, ezt gombostűvel tágítottam meg. Így a motor már tulajdonképpen szépen jár, gyorsul, viszont hidegen (esetleg még hidegebb időkben is) mocskosul nem indul. Előgyújtást járó motornál állítottam, így hallható volt amikor egyenletesebb lett az üresjárat (ha ebből a pontból tovább fordítom akkor túl korán gyújt, ha visszafelé akkor túl későn). Ezt a pontot kell szép finoman megkeresni. Innentől számomra pöcc-röff indul az autó hidegen is, szépen gyorsul, jól megy. Fogyasztásom nekem 7-8 kemény decivel ugrott meg. Így mondanom sem kell hogy megéri vagy sem, mikor havi szinten 3-4 ezer kmet kap. :)

A powered by E85 felirat április eleje óta díszeleg a hátsó szélvédőmön, azóta már tankfedél-humor is felkerült, mivel néha elég szilvapálesz szaga van (pláne mikor megy az autómata szivató is :)

Azóta már nem csak a saját warbym alakítottam át ethanolra, hanem mégegyet, ami szintén ezzel a módszerrel, csak a göröngyös utat kihagyva, célzottan a két fúvókát és az előgyújtást állítva, hibátlanul üzemel."


Üdv.: Shabee

25 megjegyzés:

exphil írta...

gratula!
a hidegben idulás mit jelent a te esetedben?minuszban is próbáltad?úszószintet állítottál vagy hasonló karbis okosságok?

Shabeee írta...

Köszönöm! :) Az ember próbálkozik ha a pénztárcája függ tőle :)
A hideg az esetemben azt jelenti hogy februártól járok tisztán Ethanollal, nagy minuszok nem voltak, max ilyen -3, -4 de őszintén szólva nem emléxem erre pontosan.. de tudom hogy érzetre bizony volt olyanom hogy a 6-os út mellett karburátort kellett szét szednem és kezdtem hozzáfagyni, mire összeraktam (az elején volt 1-2 dugulásom, mert nem cserélgettem szorgosan a benyaszűrőt, és hát eléggé kipucolta a tankomat a szesz)
Úszószintet nem állogattam, valószínűleg szükségtelen, esetemben már évekkel ezelőtt az autó teljesítménynövekedése miatt kevés volt az úszóházba áramló benzin mennyisége, és 150 körül bedadogott, ezért megemeltem a szintet, így megszűnt ez a jelenség.

És télleg ezeknél az autóknál semmi extra, a két fúvóka vagy csere vagy "gányolás" és az előgyújtást kicsit meg kell neki adni.

exphil írta...

@Shabeee: ha így -5 fokig nem volt gond az indítással akkor talán később se nagyon lesz. bár ahova én szánom ott nem ritka a -25 sem. egy ilyen bontott karbi mennyit kóstál? az úszószinten mennyit emeltél korábban?
esetleg ha egy jó árat mondasz akkor lehet, hogy küldhetnél nekem egy készre faragott karbit ezekkel az okosságokkal ;)
az exphil@freemail-en tudsz kapcsolatba lépni velem..
előre is köszi!

firga.tyu írta...

Köszönöm!!!!! A fent leírtak szerint jártam el a varesz átalakítása során, és nagyon tuti lett. Nekem nem nagyon van megfelelő célszerszámom, de megoldottam. És bizony jó érzéssel tölt el hogy amíg mások tankolnak kb. 350-ér, én megoldom 244-ből /liter.

Még egyszer nagyon köszi!!!!

kino írta...

Sziasztok! 1.1 trabanttal járok hasonló cipőben... Szóval első körben cseréljek főfuvit? Nincs valaki Heves megyei? :)
Most kb. 80% E85 van benne és hát rángat-rángat, de van alapjárat és padlón is szépen, egyenletesen jár.

Shabeee írta...

@kino: Szia!
Kicsit késve, de érkezik válasz:)
A főfúvókát nem feltétlen kell kicserélned, csak ha tolod neki mint a meszes, és érezhető hogy dedog padlón (nincs elég anyag), a karbiba ha belenézel felülről, akkor a két egymás mellett lévő fúvókából az anyós ülés felőlit kell megtágítanod, vagy cserélned, vagy ha egyiket sem akarod babrálni, (a teljesítmény némi rovására persze) elég ha csak a pillangószelepet megtámasztod valamivel, hogy ne tudjon kinyitni teljesen, így nem több anyagot hanem kevesebb levegőt adsz neki, vagyis szinte ugyanazt éred el, kipróbáltam ezt a módszert is egy szűz karbin, tök jól működik, csak hát végsebességre nagyon nem ott van ahol kéne..
Sok sikert: Shabee

waresz írta...

most vettem egy 1.3 wartburgot és szeretném átalakítani én is e85-re.a kérdésem,hogy a fúvóka cseréhez le kell szedni a karbit?és,hogy a gyújtást merre fele kell tekerni?a hütő fele vagy a tűzfal fele?köszi a választ!üdv

Névtelen írta...

shabee keress meg : kolozsvari.rudolf@freemail.hu

Névtelen írta...

én is elkezdtem az átalakitást de nekem sehogyse akar mukodni....

Névtelen írta...

Szerinted ha maradok benzin en engyenlőre a fő fúvóka cseréjével eleve növelhető az autó végsebessége illetve gyorsulása? (Persze megfelelő hátsó folytás nélkül, sportdob stb, és megfelelő légáramot biztosítva a motornak. Pl: Sport szűrő)? :D A fogyasztás gondolom megnőne egy kicsit ekkora fúvókánál.

waresz írta...

sikerűlt az átalakítás úgy néz ki.ma reggel -8.8 fok vot.másodjára el indúlt szépen.hál isten! :-) nekem a fogyasztás 1lityivel több de ez még így mindig meg éri.így 8l a fogyasztás.szóval én csak havi 1700km megyek.majd egy hónap múlva jelzek,hogy mik a tapasztalataim.üdv

Névtelen írta...

Tiszteletem mindenkinek Először is Grat a Technikához:))) engem 9is eléggé érdekelne ez az E85 história !t trabirol volna szó : tehát tisztán is elmegy vele ... csak ugye a fent leirtak szerint nos én a karbin a keverőcsavaron a szivató alatt ki tekertem egy fél menetet ki előgyujtás utána már jó volt igaz 70km/h felé nem nagyon megy de alapjárat minden a legnagyobb rendben van :)
És itt jön a kérdésem ,: hogy 1.3 wartburg karbit kompletten nem e lehet átrakni??? tehátés akkor semmi babrás meló csak cserélgetni ha benzin akkor a gyári ha e85 akkor warbi ??? tood nincs különbség a két karbi közt csak tán a fúvókák???
Előre is köszönöm ...
trabis_jozsika245@hotmail.com (ha lehet akkor ide külld már a választ mert nem hiszem ,hogy mindig nézem ezt az oldalt mert most találtam rá őszintén megvallva :(:s ) köszi elöre is.
Józsi :)

Névtelen írta...

Sziasztok!
Sikerült az átalakításom. Hetekkel ezelőtt bementem egy motoros boltba, ahol vettem MZ ETZ-nek a 135-ös főfúvókáját, azt szereltem be a wartburg karbiba, emeltem egy kicsi az úszószinten is mert benzinnél is régen megcsinálta nekem hogy 130km/h-nál bedadogott, aztán így raktam össze. Tökéletes, tépi az aszfaltot. Szerelő ismerősömnél meg ráállítottuk a gyújtást. Örülök ennek cikknek és nagyra tartom mert-e nélkül bele sem kezdtem volna.
üdv: Gábor (vaspörgető)

Névtelen írta...

szerintem meg baromság e85-el hajtani a verdát. nekem 1évi üzemelés=komplett motorujítás.
ha takarékoskodni akartok akkor warbira tarabant 1.1-es karbit kell tenni
nekem azóta 6literből kijön 100-on és repül mint rakéta

Égő Ákos írta...

Akkor nem az E85-től ment tönkre a motor, ha igen akkor valamit nagyon elszúrtál.

Névtelen írta...

Szia! Miért pont az etanoltól ment volna tönkre a motor? Ha gázzal hajtod a kocsid akkor sincs kenés, mégis a végtelenig bírja a motor. Valami sportlégszűrővel nem próbálkoztál? Mert az eszi meg a motort hamar. Wartburgba meg nem kell komplett trabant karbit átrakni, elég csak a fúvókákat a trabi méretére kicserélni. Aki meg nem bízik az etanol kenésében az pedig teli tankoláskor öntsön mindig egy deci 2t-s olajat a tankba és akkor nyudodt lehet a szíve.
üdv: Gábor (vaspörgető)

waresz írta...

hát nekem csak jók a tapasztalataim.idáig mentem tisztán e85-tel 3700km.szűrőt 1szer cseréltem.ezt leszámítva hálisten megy a wartburg mint a távirat!ja és tartsa a 8lityis fogyasztást de ez vegyes mert város is van minden nap.üdv

Shabee írta...

Ha szétment a motor az biztos nem az e85nek köszönhető.. február végéig volt benn nekem a gyári 1.3, a mai napig működik a motor, csak elgurult a gyógyszerem, és másik motort kapott hengerenkénti befecsivel, V4es bioetunnal (köszi Ákos ;) ) A gyári motorommal nagyjából 5300 liter ethanolt autóztam el, 60 párezer km megtétele során, a fogyasztásom valamivel 8 felett volt, bár amikor egyhuzamban nagyobb távot mentem normálisan akkor volt 8 alatt is, ha rövidebb távon toltam mint a meszes akkor 9 felett is, de ezt normálisnak mondhatom.
Jelenlegi rendszerem kb ugyanezt a fogyasztást hozza a bioetunnal, bár még elég friss (alig több mint egy hete van benn és még csak 1700 km megtételét jelenti, egy egyébként bejáratós motorral :) )

Névtelen írta...

üdv!
én is próbálkozok egy jó ideje tisztán bioetanollal több kevesebb sikerrel, jelenleg egy 1.3-as wartburg motorral, 5ös váltóval, trabant kasztniban.
Eleinte kis fordulaton rángatott, és a gyorsulás sem volt túl meggyőző. A főfúvóka méretét emeltem 130ról 140re, így már a kis fordulaton való rángatás szinte teljesen megszűnt, viszont a fogyasztása már közelít a 9 literhez, amiből azért pusztán gazdasági okokból jó lenne lefaragni valamennyit...
Szeretném felvenni a kapcsolatot a cikkíróval, vagy valakivel, akinek van egy jól és takarékosan üzemelő bioetanolos rendszere, hátha tudna nekem segíteni.
E mailem a következő: dave1987@itromail.hu
köszönöm előre is

Névtelen írta...

Sziasztok!
Tudom nyár van!
HIDEG INDÍTÁSHOZ egy tipp...
Egy kapcsolón keresztül közvetlen +12 V kapcsolása a gyújtótrafó "+" oldalára.
Önindítózáskor a feszültségszint lecsökken és a gyújtáshoz nem marad elég energia, főleg hidegben.
Nekem -20ban is két pedálpumpa után pöccre indult, pedig vagy 350E km van benne!!!
Üdv András

vecsernyes írta...

Valaki van aki pécsi és ráhangolná az 1.1-es trabimat E85-re még nemigen értek hozzá és nem szeretném elszurni. vagy ha valaki tudna ajánlani egy ehhez is értő emberkét pécs környékén, előre is köszi

waresz írta...

ez egy jó tipp vólt!köszi.nem tudja valaki,hogy mikor drágúl 50ft vel az etanol?akkor már sajna nem éri meg:-) sziasztok!ez egy jó tipp vólt!köszi.nem tudja valaki,hogy mikor drágúl 50ft vel az etanol?akkor már sajna nem éri meg:-) sziasztok!

Névtelen írta...

Üdv!

Megcsináltam így a wareszt,bár a mellékfúvóka mérete maradt. Viszont az alapjáratom nagyon gyatra,felpörög majd szinte leáll aztán ismét felpörög.Próbálkoztam gyújtással,de mindhiába.

Névtelen írta...

Metanollal(Faszezs) nem E85 valaki próbálkozott már??Most tervezem egy 1.3 as waresz beszerzését és arra gondoltam hogy tisztán metanollal hajtanám.

Letsgo írta...

Sziasztok!

Meg csináltam én is az E85 átalakítását! Eddig 2 nap állás után -14 fokban másodikra indult. De még ki kell tapasztalnom hogy kell indítani. Hidegen kicsit magas az alapjárat, de mikor narancs lámpa ki gyullad onnantól kezdve 900-1000-re be áll stabilan. Nagyon új a gépben egyenlőre ennyit tudok... Most jön a fogyasztás mérés... Ha lesz infóm meg írom mit hogyan csináltam mert én a fogyasztás csökkenésre utazok... Érdemes meg csinálni!

Megjegyzés küldése