BANNER

_

Simson Schwalbe E85-tel


A tél nem szegi kedvét a motoros kísérletezéseknek. Ma hiánypótló írást kaptam Szeged környékéről: Iván Gergő 1977-es Simson Schwalbe átalakírásának részleteit árulja el.
 
„Egyik ismerősöm szólt a bioetanolos üzemeltetés előnyeiről, és olcsóságáról. Először nem hittem el, hogy ez nagymértékben lehetséges, de mégis kíváncsi voltam rá, hogy mit lehet ebből az egészből kihozni. Átépítettem a saját motoromat, és láss csodát tökéletesen működik.

Először is kezdjük azzal, hogy a tankot szereljük le és mossuk ki alaposan etanollal, mert ha nem tesszük, akkor menet közben érhetnek váratlan pillanatok, mikor az etanol által feloldott kosz és egyéb szennyeződés lejut a karburátorba.
Ha a tankkal meglennénk, akkor a gyújtás álligatásával folytassuk (ha benzinnel rendesen üzemelt a motorunk, akkor nem kell bántani). Én a gyári gyújtótekercset jó messzire elhajítottam, mer már eleve rossz volt, és az újak se sokat bírnak ki, ezért vettem egy 51-es Simsonhoz való 12v-os gyújtótekercset, és egy Lada trafót. Az új tekercset beraktam a helyére, és az egyetlen kivezetését rákötöttem a megszakító azon pontjára, ahova ezelőtt a régi tekercs volt kötve, és innen vittem tovább egy vezetéket a trafóhoz. A trafó másik bevezetését a motorblokk oldalához vezetékeltem ( tetszés szerint bárhova lehet, ahol nem olvad meg a vezeték ). A trafó kivezetéséről már mehetünk is tovább gyertyakábellel. A gyújtáspanelt rakjuk fel gyári érték szerint, vagy egy pici előgyújtással. Ezzel megvan a gyújtásunk.
A gyertya elektródáját össze kell ütni 0,3 mm-re, ha kisebb, akkor szaggatni fog a motorunk, ha nagyobb akkor pedig nem fog kiforogni 3-asban.



A karburátor beállításai : A suber tűt a legmagasabb állapotába állítjuk ( a tű tetejétől lefelé számolva a 4. rovátkába kell helyezni a tartópillangóját), a keverék állító csavart behajtjuk ütközésig, és egy negyed fordulatot hajtunk ki rajta. Ezek után az alapjáratot is beállíthatjuk. Ha hidegen állítjuk, akkor hagyjuk egy kicsit magasabbra, mert ha bemelegszik a motor, akkor leesik egy kicsit az alapjárat, és ha hidegen állítottuk pont jóra, akkor melegen nincs alapjárat, és leáll a motor.

Ha ezeket a beállításokat mind elkövettük a motorunk ellen, akkor már tankolhatjuk is a bioetanolt. ( De ne felegyük, ha ezek a beállítások megvannak, akkor benzinnel nem fogjuk tudni üzemeltetni a motort, mer sokat fog kapni, és lefullad,beköpi a gyertyát., Ha mégis visszatérnénk, akkor mindent vissza kell állítani.)



Hidegen egy kicsit nehezen indul el ( olyan 0 fok alatt ) de ha egyszer elkapta, utána már jár. Melegen pöccre indul a motorunk.
Etanolból egy kicsit többet fog enni,, kb. 10%-kal, de még így is sokkal olcsóbb mint a benzin. Ezek után finom cefreszagú lesz a járművünk. :D

Mindenkinek szép időt, és jó motorozást kívánok.

Tisztelettel : Iván Gergő”

19 megjegyzés:

csiky944 írta...

keverési arányra kiváncsi lennék

Atosz90 04 írta...

mármint az üzemanyaghoz az olajat ?
Mert ha igen, azt 1:85-ösbe keverem.

Szsrobert írta...

1:85? Az nagyon durva.
Milyen olajat használsz? Én 1:40-1:50 körül keverem. Most a hidegben, malajban nem kínzom magam, és az MZ-t. Hiányzik is a jó cefreszag.

PankóT1 írta...

mióta használsz bele 1:85-öt?Így sokáig nem fog működni,főleg E85-tel!!!!!!!!!!

Atosz90 04 írta...

mióta tl van azóta keverem ilyenre, melegbe mindig 1:30 ra kevertem, de az benzin volt még.
Arol 2T-s olajat használok

Atosz90 04 írta...

muszály ennyire kevernem, mer egy minimális szinten eszi a váltóbol az olajat

Bishop_civic_turbo írta...

@Atosz90 04: Tényleg ne vedd belepofázásnak, de az E85 még szárazabb mint a benya, sokkal több kenés kéne mellé mint eddig. Felőlem olyan aránnyal használod amilyen neked megfelel de én az öreg jáwámat 1:40-essel szoktam. Igaz én terhelem is, nem csak díszmotorozom vele mint egyesek akiket ismerek. A schwalbe az még a jól megkonstruált simpson star blokkra épül ha jól emlékezem, ami jobban tolerálja ezt a kenési "problémát" de meglehet csökken az élettartama, ami most még nem is oly szembetűnő.

Atosz90 04 írta...

@Bishop_civic_turbo: Nem veszem belepofázásnak, ez még nekem is kisérletezés alatt álló dolog, és szívesen veszem a segítségeket, vagy az észrevételeket. Amint a képen látod énse dísznek tartom, elég rendesen van hajtva, még így hidegben is a napi 100 Km megvan.

kokesz írta...

simson ba 1:40 es keveréket kellene tölteni, benzinből, E85tel még több olajat...el fognak kopni a gyűrűk...meg még egy két dolog, főleg ha szereted a motorféket használni, ilyenkor ugyanis minimális a kenése mert nem megy bele annyi olaj+benzin, mint amennyit pörög...és kopik..
persze ez 2000km után érezhető, mikor szembe fúj a szél nem fog menni..:-)

Atosz90 04 írta...

@Bishop_civic_turbo: Neked a karbiban mekkora fúvóka van ? Mer nekem egy 62 fúvoka van egy 4 lukas gyorsítószáron.

Bishop_civic_turbo írta...

Mekkora a fúvókám? Hmm.. még a gyári, de nem tudok most tesztelni az időjárás miatt. Valszeg kevés lesz, de nem tökölök vele mert másik karbi lesz rajta, másik szívócsonk, és a blokkba és belenyúlok kicsit, mert kicsit szeretném hatékonyabbá tenni. A 350-es jáwámmal nagyon meg vagyok elégedve e85-ös üzemmel azért gondoltam, hogy a babeszon is kipróbálom.
Én egyébként úgy gondolom az olaj keverési arányt, hogy mivel többet kap üzemanyagból (ezáltal az olajból is) én megtartottam a gyári 1:35-1:40-es arányt. Másnak is kevésbé füstöl e85-el mint benzinnel ? Haverom ugyanilyen motoron jön velem de benzinnel és neki kegyetelnül füstöl az enyémhez képest pedig ugyanazt az olajat és ugyanazt az arányt használjuk. Mintha az e85 égése hatékonyabb lenne vagy nem tom.

86c írta...

üdv

érdeklődni szeretnék, hogy a huzamosabb használat során korrodálódott-e a tank?

gruppenfamily írta...

@Bishop_civic_turbo: Üdv egy kis segitség kéne nekem is van 1 210 babettám és én is kipróbáltam E85-tel adtam hozzzá olajat át el nekelidult de meni nem akart csak lassan de én semi átalakítást elöte nem végeztem.Aztán még öntöttem hozzá keverék benzint és ugy jó lett.De nekem igy nem jó mert az volna a jó ha tiszta etanolal menne szóval othol még nem kellene benyát adni hozzá.Ezért kellene a segitséged milyen átalakítást végeztél a motoron szal letudnád e nekem írni?Köszi

DilisGábor írta...

@Bishop_civil_turbo: Szia, Nekem is kellene a leírás Babi 210-hez. Szívtam már eleget vele, jó lenne egy tuti módszer rá. Ha blogot nyitnál neki, sokan meghálálnák neked, mivel van egy pár Babi még kis országunkban.

Névtelen írta...

Hello! nekem is babetta 210 hez kellene a bioetanolos átalakítás valamint romethez

Unknown írta...

Szia!

Tudtommal az alkohol nagyon szépen lemossa az olajat minden felületről, ahol kenésre lenne szükség. Nem félted a motorod tartósságát?

Üdv: Csabi

Égő Ákos írta...

Hogy mosná le amikor az bejutó üzemanyag végzi a kenést is? A kenési rendszere ugyan olyan mint benzinnel. Nincs különbség. A probléma az E85 és a 2T olaj keveredése lehet. De megfelelő olajválasztással ez sem gond.

Dávid írta...

Habár az vicces, hogy te 1:85-höz kevered miközben az olaj nem is oldódik fel az E85-ös üzemanyagban!!!:D

Névtelen írta...

Ajánlatos hogy az olaj legalább megüsse az APi-TC minősítést. Én is most tankolok a babszimba etanolt és úgy fogom kipróbálni,hogy kb 2-dl benzinhez hozzátöltöm a bekeverni kívánt olajat jól összerázom majd bele a tanba ezután rá a tiszta etanol. Így állítólag sok állásnál sem válik ki az olaj belőle .De ez majd nemsokára kiderül :) meg hogy kell-e fúvókát cserélnem

Megjegyzés küldése