BANNER

_

Miért öli meg gyerekét az anyja?


Az aktuális alkohol adagomért kanyarodtam ma a budaörsi AVIA kútra. Az E85 215 Ft, ami még az olcsóbb kategóriának számít. Sajnos a kutas megerősített benne, hogy nem sokáig örülhetek, ugyanis a Hungrana 10 forinttal emelt, és ez hamarosan meg is fog jelenni az árban. Vagyis 225 Ft lesz a szesz. Hát ez csodálatos. De mi lesz mondjuk Győrben az Oil-nál, ahol most is 232 Ft, vagy Borsodban a szirmabesenyői AVIA kúton, ahol 237 Ft?

A mostan 10 forint emelés pofon az E85 piacnak. De miért történik ez, hiszen tavaly év végén is volt egy emelés arra hivatkozva, hogy drágult az benzin!

Talán a jövedéki adóemelés miatt?
Nézzük csak a számokat:

A benzin körülbelül 293 forintról 314-re emelkedett. Ez kb. 7,2%. A 215 forintos E85 20% benzin tartama 43 forint. (Most kb. ennyi a benzin az E85-ben) Ez 7,2% emeléssel 46,1 Ft lenne vagyis a reális emelés 10 forint helyett csupán 3!

Persze nem vagyok hozzáértő, csak egy spekuláns, de azt mondom, itt valami nem stimmel. Egy ilyen lépéssel saját maguk alatt vágják a fát. Nyilván egy kutas sem fogja majd teljes egészében benyelni az áremelést, annak ellenére, hogy több mint a duplája a hasznuk az E85-ön, mint a benzinen. Persze, biztos lesz olyan is, aki nem szeretné elveszíteni az oda szokott ügyfeleket, és nem emel 10-zel, de abban biztos vagyok, hogy a 250 forint körüli E85 ár irreális.
Nincs itt csoda, az E85 okozta többletfogyasztás miatt az emberek nem fogják vállalni a vacakolást a kevergetéssel, vagy nem vágnak bele az átalakításba. A tudatos környezetvédelemről nálunk inkább ne beszéljünk. Az E85 utáni érdeklődést csak a gazdaságosság gerjeszti. Ha megölik a fellendülő érdeklődést, úgy járnak, mint tavaly télen, hogy egy csepp alkoholt sem tudnak eladni. A hozzám befutó érdeklődő telefonok alapján mondom, ha nincs legalább 100 Forint árkülönbség a benzin és az E85 között az érdeklődés alábhagy. Már a múlt heti benzinár csökkentésnek is van hatása, kiváncsi leszek mi lesz ha emelkedik közben az E85 is.

Számoljunk tovább a már nevezett kút áraival egy elméleti, 10 l/100 km-es fogyasztással. Benzinnel 100 kilométer 3140 forint lenne.  E85-tel téli 30%-os többlettel régi áron 2795, új áron 2925 Ft. Ez bizony 130 forinttal több 100 kilométerre, azaz 345 forint helyett 215 megtakarítás.

Most végre volt egy jó tendencia, ismét megpiszkálta valami az E85 hangyabolyt. Eddig is tudtam, hogy ez nem fog örökké tartani, de az ilyen lépések csak gyorsítják a folyamatot. Ismerve az eddigi trendet, az kizárt, hogy az E85 ára valaha is csökkenjen, viszont a választások közeledtével jósolható, hogy a benzin viszont fog. Az olló egyre zárul.
 
Az E85 mostani áremelése a lehető legrosszabbkor történt. Micsoda baklövés télen emelni az E85-öt? Pont, amikor többet fogyaszt az átalakított autó, és keverve is nehézkesebb a használat. Ha egy kicsit bírják, és kivárják a meleget, amikorra még tovább fokozódhat az érdeklődés, akkor az áremelés talán nem fog eltántorítani annyi embert, mint most. Mert aki egy kicsit megízlelte az E85-ös autózást, az nem szívesen adja fel.

Amíg egy cég monopol helyzetben van, úgy alakítja az árakat, ahogy akarja. De azt nem szabad elfelejteni, hogy az E85 nem benzin, csak egy alternatíva. Van, aki tűri az emelést és bizakodik, de van, aki egyszerűen elfelejti. Csak ne az utóbbiak legyenek többen.

20 megjegyzés:

csak john írta...

Majd ha az állam nem tud elég széndioxid kvótát értékesíteni, akkor talán rájuk dörren. De addigra már késő lesz! Az E85-nek a szomszédos országokban mennyi az ára?

FM2k írta...

Hungrana weboldal: "A termék ára úgy kerül kialakításra, hogy a fogyasztó számára a benzin árával versenyképes legyen."

Időnként így van. Időnként. Időnként, tehát ritkán.

Amerikában még rosszabb a helyzet, ott átlagban 12%-al drágább csak a benzin, tehát náluk egyáltalán nem éri meg, csak a környezettudatosaknak e85prices.com/

németeknél, franciáknál 0.85...1.01 között mozog az E85 ára, de ott drágább a benzin : 1.35

Égő Ákos írta...

Az USA ártérkép: www.e85prices.com/

Égő Ákos írta...

Az már durvább, hogy a svédeknél van olyan kút ahol 200 forint körül van az E85 ára.
Igaz ők a brazil szeszt árulják.

Gyurma73 írta...

Nem sokára dunaföldváron felépül a gyár.talán lesz valami.

Indy_ írta...

Az hagyján, hogy Győrben az egyik legdrágább az országban a szesz, de sokszor nem is lehet kapni. A múltkor is kénytelen voltam benzint tankolni, ma ismét kiugrom, megnézem mi a helyzet. Félek, csalódni fogok. :(

Bishop_civic_turbo írta...

Most alakítottam át a babettámat is E85 üzeműre, hogy majd dejó lesz nekem, de kezdek kétségbe esni hogy ezt a kis örömet is elveszik lassan. Ennyi, még mindig magyarországban vagyunk...

gatsy írta...

mi a helyzet az Agippal? Gondolom beszerzésileg ők uis a Granához kötődnének, de esetleg mennyiségi kedvezmény miatt lejebb tudnának maradni.
Ill. esteleg a Grana is alacsonyabban tudná tartani az árait, ha nagyobb volumennel tudna dolgozni.

Indy_ írta...

@gatsy: Szoktam! ;) De mivel ott a legolcsóbb a benzin, mindenképpen megyek. Az legalább nem szokott elfogyni. :(

Égő Ákos írta...

@gatsy: Az AGIP-pal helyzet van. Mondom a híreket de csak elsején. Addig embargós.

P_G írta...

EZ olyan jellemző,ami történik,ha van egy kis kereslet, gyorsan felverem az árat...
Még az elején leölöm...
A környezettudatosság nem számit senkinek, bár nekem minden járművem etanollal megy.
Ha nem volna még az a 105-ös oktánszám, tán tényleg nem kéne senkinek.

kokesz írta...

A Magyar ember sokat akar kis idő alatt kaszálni, ezért nem megy a biznisz, a multik nem igy csinálják......
Éppen most akartam átalakitót vásárolni, hogy tudjak E85-öt tankolni, de ezeket a hireket olvasva nem fogok venni, 250 es ár már irreális, tankolok benzint továbbra is!
Ha meg fogja érni természetesen vásárolni fogok átalakitót,de igy nem...kivárok
eleve azért vesz benzines autót valaki hogy nem megy sokat az autóval, gondolok én itt 25ekm max. És akkor meg már nem fogja megérni, ha kevés lesz a külömség a benzinnel. Ha e fölött közlekedik valaki akkor meg dizelt kell venni..föleg hogy most lehet lejebb megy a benzin ára áprilisban..

Szsrobert írta...

"Most alakítottam át a babettámat is E85 üzeműre,"
Mit alakítottál rajta?

FM2k írta...

Kőbányai út - Hungária krt kereszteződésben van egy AGIP kút. Tegnap cimkézték fel az egyik kútoszlopot E85-tel. beszélgettem a dolgozókkal, nem tudnak még semmit. Mondom nekik, környezetkímélő. válasz: az nem érdekli az embereket.

Ma vizsgálgattam a s.t.keverékillesztést. Alapjárat, 1.000 lambda, üzemmeleg motor, csak E85. 9-11% többletigényt jelzett ha az etun-t 25% kompenzációra állítottam és 31-33%-ot, ha az etun-t kikapcsoltam. Biztos nyomatékszegény az autóm ;-)

Indy_ írta...

Ha vegyesben akarok tankolni, akkor a fizetés praktikusan hogy megy? Először tankolok mondjuk 30 liter etanolt, fizetek, átmegyek a másik kútfejhez, ott is tankolok 30 liter benzint majd megint fizetek? :)

gatsy írta...

@Indy_: Nekem Kecskeméten egy fejről tankolva megoldották. A kutas beszólt a pénztárosnak, hogy üsse ki az egyik gépen az egyikat, a másikon meg addig ment a másik.
Flexibilitááás.... :)

Szsrobert írta...

@Bishop_civic_turbo: én az MZ-n emeltem a tűn, és nagyobb főfúvókát szereltem be, illetve dúsabb alapjárati keveréket állítottam.

Égő Ákos írta...

A cikk kész, csak egy gombnyomás. Tegnap beszéltem az illetékessel de kért, hogy még várjak mert az engedélyezések elhúzódtak.
Szól ha mehet. Szerintem pár nap.

Daret írta...

A győri OIL!-os honnan szerzi be az E85-öt? Biztos, hogy Hungranás? Egyébként nem kispályás a tulaj!

Névtelen írta...

nem egy kuton voltam mostnaban, ahol kozoltek hogy vegleg felhagynak az E85 arusitasaval, koszonhetoen a 40-50Ft os jovedeki ado emelesenek...:((

Unl

Megjegyzés küldése