BANNER

_

A gyógyító E85


Az E85 üzem kapcsán sokszor szóba kerül az üzemanyag szűrő és annak cseréje. Ha lehetőség van rá mindig javaslom a cserét pár száz alkoholos kilométer után. Néhány típusnál ez egyszerű feladat, de van olyan autó ahol beérik a pumpa alján lévő durva szűrővel és ennek tisztítása van nem szükséges, vagy igen bonyolult. Az alkohol tisztító hatásából következő szűrőeldugulásokról már hallottam de hogy ez fordítva is előfordul, arra álljon itt Sebestyén furcsa története egy Picantoval.



"Minden probléma okozója egy országos kúthálózat benzinje volt. A debreceni kúton tankoltam belőle, de meg is bántam, ugyanis hazafelé Kerekharasztnál megállt az autó. Nagy nehezen kivánszorogtam a közeli pihenőhelyre, ekkor már folyamatosan világított a Check lámpa, az autó szó szerint pöfögött, és nagyon büdös kipufogógázt eregetett magából. Innen egy trailer szabadított ki 35ezer Ft-ért.

Nem tudtam mit kezdjek vele, mert a karácsony előtti szerviz nem esett volna jól, a szállítás is megviselt. Úgyhogy az autó egy darabig a ház előtt pihent, addig ameddig a munkám nem igényelte. Gyertyákat cseréltem, de semmi javulás.  Ahogy elindult az autó mint egy teherautó, rázkódott és amíg be nem melegedett a motor, addig el sem tudtam indulni, mert lefulladt, és kivillant a Check lámpa. Érezhetően egy henger nem ment a négy közül.

Már egy éve télen is hasonló helyzetbe kerültem ugyan ezzel a hálózat benzinével de akkor "csak" hidegindítási problémák voltak. Azt Shell V-Power 95-el kúráltam ki.  Most sokat túrtam az internetet, de végül egy ismerősöm mondta, hogy nem ártana egy tisztítókúra, de ne különböző adalékokkal, hanem tegyek bele E85-t.

Nagy nehezen eldöcögtem a csepeli AVIA-ra, és töltöttem bele 30% E85-t, és 70% benzint. Az autó eleinte rángatott, de később teljesen tünetmentes lett. Azóta 50% E85-öt 50% benzint adok neki és körülbelül 500 km-t tekertem bele gond nélkül. Úgy érzem, hogy sokkal jobban húz, lendületesebb lett a kisautó. Reggel egy picivel hosszabban kell indítózni, de mindig elsőre indul. A fogyasztás minimálisan emelkedett (15% körül). Bár most hidegek is vannak, ilyenkor 95-el is jóval magasabb szokott lenni. Egy 2006-s 999 cm3 Kia Picanto-ról beszélek. Gondolkodom az átalakító beszerelésén. Egyenlőre számolgatok."

Sebestyén
 

7 megjegyzés:

Gergow írta...

És mi volt az a kúthálózat amelyiknek a benzinjével gond volt?

Égő Ákos írta...

Talán valami ukrán :)

Sebi. írta...

Még az is lehet, hogy Lukoil

FülesMackó írta...

@Gergow: Nekem is volt gondom(Saab 9-3,2.t, Nordic Stage1), de én Szolnokon tankoltam. Rángatott az autó stb. amint kipöfögtem belöle legalább félig a rossz benzint, egyből ment bele amit szoktam 98. Csak anyámnál Szolnokon 98as kútról nem tudok. Tapasztalat, ha 95öt kell valamilyen oknál fogva tankolnom csakis minőségi kút. Amúgy E85 el is van storym, de Ákos olvashattad fórumon.

gergo írta...

sziasztok

xsara picasso, 1.6i 8v, 20% etanol (10litert tettem 40liter 95-s melle), 250km alatt semmi tunet. holnap kap egy uj benzinszurot - bar azt tavaly csereltunk amikor vettem (iden lesz 7 eves, lassan 70e fele kozelit), ilyenkor ez kotelezo

se nem lassult, se nem gyorsult, nem tortent semmi. 2decivel eszik tobbet compi szerint egyelore. nagyreszt palyazok

hosszu tavon gondolkozok M85-s atalakitason, bar kerdes, megeri-e emiatt a teljes uzemanyagrendszert atcsovezni

Égő Ákos írta...

@gergo:
"bar kerdes, megeri-e emiatt a teljes uzemanyagrendszert atcsovezni "

Miről beszélsz? Ilyet hol hallottál?
Miért kéne átcsövezni? És mire csöveznéd át?

Dacia Logan MCV írta...

Mielőtt kipróbáltam volna az etanolt sokáig keresgéltem leírásokat Daciához de nem igen találtam , belevágtam ,leírom mit tapasztaltam.Nem vagyok autós szakember nem fogok szelepekről és egyéb alkatrészekről beszélni , egyszerűen "parasztosan" közlöm a tapasztalataimat.

2007-es Dacia Logan MCV 1.4 mpi autóba tankoltam kicsit több mint felesben etanolt mindenféle átalakítás nélkül.
Az autó hangja megváltozott rögtön pár száz méter megtétele után, kicsit csendesebben jár a motor azóta is.Az autót java részben városi közlekedésre használom zömében az alacsonyabb fordulatszámokon amit egyébként tiszta benzines használatkor is meghálált viszonylag kisebb 7l körüli fogyasztással - ez így kevert tankolásnál sem változott semmit.Kicsit talán erősebbnek érzem az autót, alacsony fordulaton jobban megy fel a dombokra mint benzinnel.Nagy böszme autóról van szó ami 3000 fordulat felett sem benzinnel sem pedig 50-50 % keverékkel nem szaggatja az aszfaltot viszont ebben a tartományban is ugyanannyit fogyasztok el vele mint sima benzinnel.Reggeli indításnál sem vettem észre különbséget pöcre indul és nem kell várni mire összeállnak a rettenetes lóerők - azonnal működik az etanol-benzin keverék.
Kényelmesen ,takarékosan vezetek alapból ezen nem változtattam az E85tankolása után sem és azt kell mondjam nem bántam meg az etanolt nem fogyaszt többet az autó , jól indul , jól megy , hibátlan.
Ami nagyon tetszik az az volt mikor egy teli tank 3000 ft megtakarítást eredményezett.

Megjegyzés küldése