A múltkor a Vaterán egy egészen új E85 elektronikára leltem. A képek alapján kisszériás magyar gyártmány és hihetetlenül olcsó. A Vatera szabályzata szerint az eladó kiléte titkos de nem tartott sokáig, hogy kinyomozzam ki lehet. Még aznap jött levelemre a válasz, tényleg jó helyen érdeklődök. Kértem a gyártót küldjön róla bővebb információt.
Az átalakító elektronika egy magyar villamosmérnök saját fejlesztése. A FlexPro fantázianévre keresztelt készülék ugyan azon az elven működik, mint az összes ilyen jellegű átalakító. Az eredeti motorvezérlő befecskendezési idejét az elektronika eltolja annyi százalékkal, amennyit beállítanak rajta. Ennek a plusz dúsításnak a mértékét a FlexPro egy tekerő potméterrel határozza meg.
A gyártó az alábbiakban jellemzi a készüléket:
Előnyei:
- Potméteres szabályzás, amivel 10-ed pontos többlet üzemanyag százalék értéket lehet megadni 1-50%-ig.
- Mivel nem a vízhőfok és egyéb szenzor jelét tolja el (ellenállás, vagy feszültség osztós módszer), így a motorvezérlő mindig a korrekt üzemanyag-levegő keveréket számolja ki. Sokan a szenzorok
"becsapásával" is ugyan azt az eredményt érik el, csak azt nem tudják, hogy pl hidegebb vízhőfok esetén, vagy nagyobb terhelés mellett a lambda szonda jele nincs belekalkulálva a befecskendezési időbe, így ezeknél az eseteknél a katalizátor fogja megsínyleni a "sufnyi tuningot".
Hátránya:
Nincs gyári csatlakozó, ami egyben egy kis előnyt is jelent. A legtöbb autóbab van egy előtét ellenállás az injektor pozitív ágában. Ha ide kötjük be az elektronikánk tápját is, akkor az feszültség osztót képez, és az elektronikának annyira le tud esni a feszültsége, hogy az kikapcsol.
Azért is ajánlják más elektronikáknál, hogy 10 Ohmos injektor ellenállás alatt nem ajánlott bekötni.
A ProFlex elektronikát a gyártó szerint bármilyen gépkocsiba be lehet szerelni.
Jelenleg a típusválaszték központi injektoros, illetve hengerenkénti befecskendezésű autókra terjed ki. A központi illetve 4 alapáras a 8 hengeres változat esetén felárat számolnak fel.
Két opcionális egység kapható a készülékhez: hidegindító elektronika és rajtprogram.
Hidegindító modul
Hidegindító:
A hűtővíz csőre kell rácsavarni egy drótot, aminek a közepén van egy hőérzékelő ellenállás (NTC). Ha a hidegindító program nem aktív - mondjuk 30 fokra van a billenési küszöb beállítva az elektronikán lévő trimerrel és a motorvízhőfok 31 fokos vagy egy kapcsolóval ki van kapcsolva - akkor a potméteres szabályzás aktív. Ilyenkor 1-50% plussz üzemagyagot lehet juttatni a motornak, ahogy már fentebb is írtam. Ha a szenzorokból a motorvezérlő kikalkulálta, hogy 8ms befecskendezés kell, akkor cirka 8ms - 12ms-ig lehet a befecskendezési időt kitolni. Etanolnál a labda értékét ideálisnak érzékeli a motorvezérlő és továbbra is a benzinhez szánt befecskendezési időt fogja beállítani, amit a ProFlex elektronika szintén eltol.
A hidegindító felprogramozása:
- Kikapcsoljuk a hidegindítót (eltekerjük a hőmérséklet szabályzó potmétert).
- A többlet üzemanyagot állító potmétert olyan állásba tekerjük, hogy a motor könnyen beinduljon, és szépen járjon.
- Megnyomunk az elektronikán a nyomógombot, amivel a potméter értékét eltároljuk az eepromban.
- Ha a hidegindítót visszakapcsoljuk (hőmérséklet potméter), akkor már az eepromban eltárolt értéket fogja figyelembe venni.
- Ha fut a hidegindítás - amit egy LED is jelez - , akkor, a potmétert nem veszi figyelembe csakis az eepromban eltárolt értékkel számol. Ez azért jó, mert ha beállítunk egy 11%-os többlet üzemagyagot, akkor a többlet üzemanyag potmétert nem kell elcsavargatni a hidegindítás miatt, ha azt egyszer már bekonfiguráltuk. A többlet üzemanyagot pedig úgy lehet nagyon pontosan beállítani, hogy a potméter feszültségét megmérjük. Ha 1.25V rajta a feszültség, akkor 12,5% a többlet üzemanyag. Szóval így tized pontossággal lehet szabályozni.
Az igazi érdekesség – amivel még E85 elektronika esetében nem találkoztam - az a rajtprogram.
A rajtprogram elektronikája 8 előre beállított fordulatra van felprogramozva 2600 - 5000-es fordulatig. 3 kapcsolóval a 8 beállítás kombinációja előhívható, és a kuplung benyomásakor aktiválódik. Ilyenkor lehet teljes gázt nyomni.
Mivel az etanol elektronika a befecskendezést vezérli, így a kiegészítő elektronikával a fordulatszám tiltás megvalósítható.
Például az egyik beállításnál 5000-es fordulaton elkezdi tiltani a motort. A kuplung felengedésével a tiltás kikapcsol és tovább engedi a motort pörögni. A 8 beállított érték pedig segít a különböző talajon a lehető leggyorsabban elindulni.
Gázelvétel nélkül is lehet váltani, mert a kuplung újra lenyomásával újra aktiválódik és nem engedi váltásnál szétforgatni a motort.
FlexPro integrált hidegindítós elektronika
Az alap FlexPro készülék ára központi injektoros autóhoz 12000 Ft, hengerenkénti 2-4 injektorhoz 14000 Ft. Ebben a konfigurációban kapcsolóval készült, és 3 előre beállított értékre van hangolva. Pld.: 12%, 30% 0%. A hidegindító modul és a potméteres dúsítás szabályozás 1000-1000 Ft plusz.
Vagyis egy 4 hengeres hengerenkénti befecskendezésű autóhoz 16 000 Ft egy komplett rendszer egy év garanciával. A következő alternatíva a Hunflex de Luxe átalakító 39 500 Ft-ért 5 év garanciával ahol kicsit más elven de szintén két potméterrel állítható a dúsítás illetve a hidegindítás. A legdrágább a BioEtun v3 csatlakozók nélkül 45 000 Ft, örök garanciával ami ipari alkatrészekből, gépi beültetéssel készült professzionális elektronika számítógéppel programozható paraméterekkel és igen jól működő hidegindítási algoritmussal. A napokban kaptam hírt hogy ezeken kívül készülőben egy másik programozható doboz aminek 4 hengeres változata a tervek szerint 42 500 Ft lesz.
A hazai kunkurensekhez viszonyítva a FlexPro jelenleg a legolcsóbb, sőt a leírtak alapján akár tökéletes is lehet főleg ha egy adott típusra kikísérletezik a beállításokat. A tapasztalataim alapján viszont látatlanban azt mondom, az univerzális működéshez nem baj ha egy kicsit összetettebb a rendszer.
50 megjegyzés:
Hol lehet a FlexPro-t beszerezni,van hozzá részletes bekötési leírás?Szerinted,müködne az Octaviában is?Robi.
Engem is érdekelne a szerkezet...
Zseniális a termék. Itt én a benzines autókra is gondolok, mert tuninghoz is fel lehet használni a potival állítható többlet üzemanyagot. Mindenképpen kipróbáljuk asszony autójával ezt a cuccost. Kár hogy a gyújtást nem lehet módosítani ezzel...
Erre valszeg rámozdulok, és ha már egyszer építkezik, akkor a teljes rendszer lesz. Az a 2000 Ft nem oszt nem szoroz.
Sziasztok!
Régóta szemezek én is valamelyik eszközzel de ennek az ára csábító. Tudtok segíteni hol lehet beszerezni és beszereltetni?Köszi.
Tudomásom szerint sikerül megállapodni egy tuning céggel amin keresztül fogják forgalmazni. Remélhetően ez nem jelenti majd az áremelést is. Amint van valami hír jelzem.
A doboz, kapcsolók plusz kábelek kb. 2000 a NYAK 1000, az ültetés vagy kézi, vagy legalább 1000, az alkartészek mondjuk (nemtudommibolvan) de legalabb kb 2000. Ez mar 5-6000. Valaki dolgozott is vele, összeszerelte. A végár 12000. Plusz szervezés. Ebbe már egy tuning cég nem nagyon fér bele.
Hirtelen nagyon sok megrendelés érkezett.
A nyákgyártónak most fogok leadni egy nagyobb mennyiséget.
Nemsokára a torsenracing kft-től lehet a terméket megvásárolni.
2 hét, mire megtörténik az átszerveződés.
Addig is kis türelmet kérek.
Üdv.
Egyenlőre egyeztetés alatt van a dolog, hogy kinek mi lesz a dolga.
Az ár valószínű annyiban fog módosulni, hogy ez nettó ár lesz a számlázás miatt.
Engem is érdekelne. :)
Szia!
A kérdésem az lenne,hol lehet a Flexpro-t beszerezni?Jo megoldásnak tartom,igy elmondva!A beszerelésekkel is foglalkoznék!Válaszod köszönöm!
Megerősítem,avia-kútnál 16000+áfával,beszerelve!
Üdv Mindenkinek!
Torsenracing Kft-t felhívtam, nem foglalkozik a FlexPro-val mert kímélni akarja az idegrendszerét (?) ezt nem igazán értettem, főleg hogy itt fent van a címe.
Budapesten (vagy a közelében) hol lehet megvenni és beszereltetni? Sürgős lenne...
Most 1/3 benzin 2/3 e85 keverékkel autózok (nyáron 1/5 benzin és 4/5 e85 az arány), az autó nagyon jól megy és sosem gyullad ki a check-engine, csak a hidegindításnál kell hosszabban köszörülni. Kell attól tartanom hogy ez így károsítja a motort?
A hosszú indítózás több szempontból sem ajánlott. Ilyen esetben az hengerbe jutó nem elégetett üzemanyag lemossa a hengerfalról az olajfilmet és amikor elindul az autó gyakorlatilag szárazon teszi meg az első ütemet. Ezen kívül a rengeteg üzemanyag a kipufogó rendszerbe majd a katalizátorba jut majd indulás után ott elégve sokkal jobban szennyezi illetve akár károsíthatja is.
Ha másodikra nem indul inkább hanyagoljad az alkoholt, vagy válassz olyan elektronikát ami komoly hidegindítási programmal működik.
Miskolcon lehet még kapni az aviánál?
Köszi a választ, jelenleg nincs semmilyen etanol-elektronika az autómban. Épp ezért szeretnék valami (Miskolcnál közelebbi) forrást találni a FlexPro-hoz, hogy megszűnjenek a hidegindítási gondok, és persze hogy ne kelljen méregdrága benzint tankolnom az e85-höz. A hosszabb indítózás azt jelenti hogy míg tiszta benzinnel kb 2-3 másodperc után indul be a motor, az etanolos keverékkel 4-5 másodperc alatt és nem olyan hirtelen pörög fel hanem lassabban, fokozatosan, utána meg kb 1 percig hullámzik az alapjárat 1500-2000 között (benzinnel egyből 2000-re ugrik fel és ott is marad kb 1 percig). 0 fok alatt néha előfordul hogy elsőre nem indul be, másodikra viszont azonnal. Nyáron meg szinte ugyanúgy indul mint benzinnel.
Sziasztok!
Miskolcon nincs jelenleg, és 26+áfa beszereléssel együtt.
Talán holnapra lesz ha Amaton küldött, ha ige előre is köszi neki!!!
Jó a cucc!!!
Igen felment az ára.Valakinek van már tapasztalata a kütyüvel?
Laceko te jártas vagy az ügyben?
A félreértések elkerülése érdekében:
A torsenracing kft-nél nincs beszerelés. A tulaj azért tépte már a haját, mert elég sokan hívták beszerelés miatt, amit itt a kommentekben elég sokan félreértettek.
Az a megállapodás, hogy kapni fog egy nagyobb mennyiséget, amit csak forgalmaz.
Az AVIA kútnál továbbra is van beszerelés.
Szerintem az ár korrekt beszereléssel együtt, szóval az árak nincsenek elszállva.
16000Ft + 10000Ft beszerelés + ÁFA
Szóval az ár ezen a szinten fog maradni.
Sziasztok!Nekem 1 90-es inyektoros Mitchu.Lancer van.Erre a tipusra is alkalmas ez az átalakító?
Sziasztok! Egy seat altea 1.6 benzinesem van egy ilyen kaliberü átalakitó kellene beszereléssel együtt.Aki tudna segíteni kérem jelentkezzen.Köszönettel imo
Tisztelt Amarton!
4 hengeres hengerenkénti befecskendezésű autóhoz szeretnék rendelni egy FlexPro átalakítót potméteres dúsítás szabályozással.
Sziasztok!
@Amarton szeretnék 1.4 16v Skoda Fabiához rendelni FlexPro intregnált hidegindítós elektronikát.
Köszönöm.
@Amarton_:
Szia!
Légszi vedd fel velem a kapcsolatot, mert bele tettem egy saab 9000 esbe, és köhög prüszköl a gép hirtelen gázadásnál, bárhová a csavarom!!!
Ha finoman nyomom a gázt akkor jo, csak akkor hogy előzök?
mail:
laci@drnona.eu
Üdvözlöm Kedves Amarton!
Az elektronika után érdeklődöm,Renault Laguna I.1.8 központi befecskendezősbe szeretném.Hogyan tudom a kapcsolatot Önnel felvenni?
Köszönöm válaszát,Üdv Bogi
Helló mindenki!
flexproe85@freemail.hu
címen lehet rendeléseket regisztrálni.
A levélben legyen benne, hogy központis, vagy hengerenkénti.
Autó évjárat
Típus
ccm
motorkód
Ezután felveszem mindenkivel a kapcsolatot, a részletek átbeszélése miatt.
Üdv A.
A Saab 9000-es nem ilyen. Ebben az autóban 14 Ohmos injektorok vannak. A peak and hold rendszer lényege, hogy kis injektor impedancia esetén (1-4 Ohm) adnak egy csúcsáramot (peak) aztán egy jóval kisebb árammal meghúzva tartják az injektor tekercseit (hold). A tapasztalat azonban az, hogy kis injektor ellenállás esetén egy előtét ellenállást alkalmaznak az autókon, amitől az még nem peak and hold rendszerű.
Hoppá! Elnézést, én Bogi001 levelére reagáltam volna, csak biztos elnyomtam. Szóval a Saab persze hogy nem, nekem is az van :)
A Laguna központisra gondoltam az valószínűleg peak and hold.
De az nyagyon fontos, hogy erre a rendszerre CSAK olyan elektronikát szabad használni amin például a két fázis programozható. A tapasztalat azt bizonyítja hogy tönkremegy az injektor. Az ellenállás nem megoldás. Ez nem elmélet, kéretik vigyázni!
Csak a korrekt tájékoztatás végett mondom, de mindenki azt tesz amit akar. Végül is nem drága egy központi injektor és elég egyszerű cserélni az út mellett is :)
A Saab elég könnyű eset, (kivéve ha nem Aero) nagyon sokféle megoldás létezik az átalakításra, szerintem a FlexPronak is jól kell működni vele.
Helló!
Beraktam a kocsiba ezt az elektronikát, egy 800 cm3-es hengerenkénti injektoros matizról van szó, szenved, rángat, dadog, nagyon gáz. Próbáltam hívni az eladót (a vaterán vettem), a telefont nem veszi fel. Van erre valami megoldás? Nézem itt a kommentek között, hogy előtét ellenállás... Az mi? És hova kell rakni? És hogy lehet azt kideríteni, hogy a kocsimba kéne, vagy nem? Vagy már az is megfordult a fejemben, hogy ez az elektronika rossz, vagy az összes rossz. Van itt olyan ember, akinek van ilyen a kocsijában, és működik?
Szia!
Légszi vedd fel velem a kapcsolatot, mert bele tettem egy saab 9000 esbe, és köhög prüszköl a gép hirtelen gázadásnál, bárhová a csavarom!!!
Ha finoman nyomom a gázt akkor jo, csak akkor hogy előzök?
meg van itt egy pár hozzászolásom, keress rá
@laceko:
Ezeket láttam, de nem derült ki belőle, hogy ez most hengerenkénti injektoros? Hogy kötötted be? A jelenség ugyanaz mindkettőnknél.
És Amarton-nal sikerült beszélned? Vagy reagált valamit?
Válaszolt is. Azt tartja valószínűnek, hogy valamit elrontottam a bekötésnél. Visszaveszi, bár én jobban örülnék neki, ha segítene inkább, hogy működjön. Szóval laceko türelem, ha meggyógyul az enyém, akkor segítek majd neked, ha meg nem, akkor marad a benzin. De az azért megnyugtató, hogy korrektnek tűnik ez így elsőre.
Ja, ha valaki tudna segiteni, szivesen kipróbálnám, hogy másfajta motyóval mit csinál!
Hétvégén Miskolc, hétkötznap pest!
Olyan nincs, hogy az autó nem szereti az etanolt. Ha az autó benzinnel hibamentesen működik és megfelelő módon van átalakítva akkor annak jól kell működni E85-tel is. Függetlenül a hengerek számától és a lökettérfogattól.
Ha hibátlan benzinnel a kocsid akkor tuti. Labda, kipufogó, vákuum minden rendben? Melyik motor van benne? Amikor FlexProval vacakol nincs hibaüzeneted?
Hát a szegény keveréknek 12223 a villogási kódja, a dúsnak 12224. Mind két esetben felgyullad a Check Engine lámpa. A 6 és 7 nemtom hogy jött ki. Na de mindegy, mem akarom Saabos témával szétzúzni a hozzászólásokat. Ha ég a lámpa baj van, ne járj vele úgy semmi esetre sem.
@laceko:
Holnap délelőtt nekifekszek, mégegyszer átnézem az összes csatlakozót, rákötöm egyenesen az aksira, hogy tuti meglegyen neki minden, és kipróbálom úgy. Ha akkor sem jó, akkor visszaküldöm. Nekem azért érdekes ez, mert én beleraktam az elektronikát, de e85-t még nem, nekem már sima BENZINNEL rángatott. Ahogy lehúztam róla az elektronikát, rendbejött. Tehát itt csak az lehet, hogy elrontottam valamelyik kötést (pl. gyenge a testelésem), vagy kifogtam egy hibás kütyüt. Én az elsőben reménykedek.
Amartontól ezeket a tanácsokat kaptam:
1. az akkumulátorra közvetlenül kötöd rá az elektonikát.
2. egyszerre csak egy hengert kötsz be.
3. a potmétert lekötöd róla és a potméter középső lábát leföldeled.
4. kipróbálod az összes csatornáját az elektronikának ugyan azon a hengeren.
Ezzel gyakorlatilag egy az egyben ugyan úgy kapcsolgatja az injektorokat
az elektronika, ahogyan a motorvezérlő jelzi neki.
Ebből kettő nekem is eszembe jutott, de az 1. és a 3. nem.
Holnapra okosabb leszek.
Amúgy ez is érdekes volt, hogy hibaüzenetet nem kaptam az ECU-tól, pedig 20 km-t mentem vele erősen rángatózva. És ismetlem, ezt csak benzinnel.
@wolfcsaba:
Hát nekem is érdekes! De nekem benzinnel tutira működik!
Csak etanollal nem :(
Nekem elektronika nélkül szépen működik a kocsi, benzinnel természetesen, de ahogy ráteszem az elektronikát, rángat és erőtlen, bárhova is tekerem a potit. És ezt tiszta benzinnel.
Nem jutottam semmire sem a délelőtt során, a csatlakozások jók, helyesen van bekötve, kipróbáltam minden lehetőséget, de nem történt változás. Elektronikával rángat, nélküle jó.
hát ez édekes! nekem csak etanollal!
Szerintem neked a potinál lesz valami gond. Megmérted a feszültséget ott? a GND és a középső láb közti feszültségnek kéne 0-5V közt változnia. Ha 0V folyamatosan és bármilyen állásban, akkor azért nem megy E85-el. Merthogy akkor nem ad többletüzemanyagot.
a poti tökéletesen működik, sajnos villamosiparit végeztem, tehát azok voltak az első dolgok!
Szerintem ehhez autohoz többet kellene késleltetni!
Igaz egy kicsit lekezelő volt az Amtron, mert azt irta nincs ideje rám! Visszont én korekt vagyok egy darbig!
Mondtam neki, hogy el is megyek hozzá, hogy közösen megnézzük, de nem ér rá!
Csak az a baj, h elfogy a türelmem, nem tudja a távlatbol, hogy aki vásárolta az kicsoda is valójában! Mert én például, már nem a szakmámban dolgozom!
Engem mindig szídnak a munkám miatt!!!
HEHE
Van egy eladó flexprom, 4 henger, hengerenkénti!
@czetkás: 1 hete megtörtént a flexpro beszererelése a Kiámba. miskolci Aviánál 26 ezer (+Áfa)ha papír is kell.
A dolog 2óra alatt megvolt,pöpecül az utastérbe,a kesztyűtartó alá került a doboz,a poti is jó helyen van felette.
Most még felesben van benne az üza,de első perctől jól viselkedett tőle a picanto.(hidegben is) Ha majd kijárom belőle a benyát,mérek fogyasztást,és leírom tapasztalataimat ide a tiszta E85 üzemről is.
üdv
nekem egy napja szerelték be a flex pro-t egy mercedes A160-classic-ba.
a nagy hideg miatt nekem nagyon nehezen indul/inult bár az igazsághoz tartozik,hogy még nem igazán tudtam beállítani a hidegindítást.
miután beindul járatom a motort kis ideig és csak utána indulok útra.
eddig minden gond nélkül simán megy az autó,útközben semmi gond nem volt.
Hy. Nekem csak teljesen feltekert potival indul rendesen, még melegben is. Meleg motornál indul rendesen (15-20 százalékos dúsításnál). Menetközben teljesen jó. Van valakinek valami jó ötlete a hidegindításra?
Sziasztok! Valaki meg tudná írni hogy tudom elérni a gyártót? Az enyémben meghalt egy Chip.
Az E85 Power a legjobb, legkiforrottabb! Én bátran ajánlom mindenkinek! Nekem ez van beépítve, és tökéletesen működik! Ez az egyetlen dinamikus (és nem statikus) dúsítású átalakító, ami ráadásul nem csak a fordulatszámot veszi figyelembe, hanem sok mindent. Ez által nem a fordulatszámtól, hanem a motor terheltségi fokához igazítja a dúsítást! Mindig pont annyi a dúsítás mértéke, amennyi kell, se több, se kevesebb! Van eco és sport funkciója is! Üzemanyag takarékos, és tuning funkció, ami nem károsítja a motort, csak a bioetanolos üzemeltetés előnyeit használja ki maximálisan, és hozza ki a legjobbat kocsiból.
Szia!
Hol lehet megvenni ezt a készüléket?
e-mail: gyugyu53@freemail.hu
Köszi!
-Gy.
Megjegyzés küldése