Annak idején teszteltem az E85 Motorsport etanolos bejáró autóját és a verseny Ladát is. Azóta eltelt egy kis idő, a Ladából Ford Fiesta lett. Az alkohol viszont maradt, sőt míg a verseny Ladában csak 30% volt a Fiesta tiszta E85-tel jár.
Kaszab Pisti folyamatosan tájékoztatott az építésről és meghívást kaptunk az autó tesztelésére. Remélhetőleg hamarosan ellátogatunk Nyíregyházára de addig ne maradjunk információ nélkül, érdemes elolvasni a duen.hu oldalon az E85-ös rali Fiesta riportot.
Ami talán a legérdekesebb és a cikkben is megemlítik: a Fiesta gyári etanolos kittje négy injektorból és egy elektronikábol áll. Ennyit a téveszmékről.
- Azt olvastam a bioetanolról, hogy bizonyos alkatrészeket károsíthat.
- Nézd, mi vettünk egy teljesen utcai Ford Fiesta ST-t. Az M-Sporttól rendeltünk kit-et hozzá. Mindent megkaptunk: bukócsövet, első-hátsó lökhárítókat, biztonsági öveket, tehát gyakorlatilag a teljes felszereltségét az autónak.
Ezen kívül pedig az E85 kit-et, ami azt jelentette plusz opcióban, hogy adtak hozzá négy injektort, nagyobbakat, a több üzemanyag eljuttatásához és a computer-t, ami a benzin-levegő keverékét korrigálja. Ennyit kaptunk hozzá gyárilag. Sem külön üzemanyagrendszert, sem külön dugattyúkat, tehát minden maradt széria. A gyár ennyi átalakítást ír elő. Sokan mondják, hogy saválló rendszer kell, de nem. Ami bírja a benzint, az bírja a bioetanolt is. Az a lényeg, hogy benzin és olajálló legyen. Az E85 nem rág szét semmit, nem tesz tönkre semmit. Ezt már hallottam én is, de nincs ilyen probléma a kocsival. Például a gyári műanyag tankunk is van, mivel az autó N-es, és annak sincs baja.
» tovább a duen.hu riportra
BANNER
_
Etanolos rali Fiesta
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
2 megjegyzés:
A biguli is elment volna tisztán E85-tel.
Vagy tévedek?
Elment volna, persze, de a raliautóból nem tudták kihozni azt a teljesítményt mint verseny üzemanyaggal. Csak a bejáró autót használták tisztán.
Megjegyzés küldése