Az etanol kutasok mesélik, hogy sok motoros tankol E85-öt. Én egyszer véletlenül tankoltam alpesi dízelt a Monsterbe, de azt utálta. Etanollal még nem próbáltam. Viszont annak idején a TotalCaron megjelent használt etanolos cikkre jött ez a levél. Ajánlom mindenkinek.
Üdv!
Én is elég kísérletező kedvű vagyok. Ezért egy 81'-es MZ TS 125-ös motort tankoltam meg E85-el.
A motor teljes rendszerében olyan tömítéseket raktam amik Etanol, benzin (ez nem vicc kaptam olyan tömítést ami megdagadt és szétmállott a benzinben :-) ) és klór, sav és lúg álló. Ezért nem pánikoltam attól hogy bármit feloldana.
Ezen felül nagyobb 20% al nagyobb főfúvókát raktam bele az etanol miatt. 30%-ra lett volna szükség, de olyat nem kaptam és a karbi egyébb beállításaival is egész jól utána lehetett menni.
Minőségi ELF félszintetikus 2T olajat kevertem neki a szokásos 1/50-es arányban. A tapasztalatam rendkívül pozitívak.
Eddig sem volt jellemző a füstölés mert jól be van állítva a motor és nem alapjáraton használom, de etanollal szinte friss hegyi levegőt pofogott ki. Őszintén az injektoros katalizátoros F Astrám, sokkal büdösebb pedig teljesen korrekt zöldkátyája van.
Enyhe kocsmaszaga ellenére nekem nagyon tetszik.
Menettulajdonsága kb 10% al javult. Lényegesen jobban gyorsul és a végsebessége a max 90-ről 100-ra nőt, autópályán (lehet hogy kis hátszél is volt) 110-ig felgyorsult könyedén. Felső fordulatszám tartományban egyértelmüen rápakolt.
Ehez 30%al nagyobb fogyasztás párosult.
20 liternyi E85öt használtam el, ez kb 2 tank és 500km. Ez alatt csak egyszer volt gondom. kb 350km-nél olyat csinált mintha kifogyott volna az üzemanyag. Kiderült hogy eldugult a karbi, egy méz szerü csapadéktól ami az etanoltól vált ki az olajból. Nem tudom mi lehetett, de a motor kenésével nem volt gond. Miután kiöntöttem a trutyit tovább mentem. Ez után a víz zsákot 2 naponta kiborítottam, ezért a karbiba már nem jutott a trutyiból.
Előzetes keverési vizsgálatoknál nem volt keveredési gond, ezért gyanítom több nap alatt csapódik csak ki. A trutyi benzinben tökéletesen oldódott.
Nem probáltam ki hagyományos 2T olajjal és full synt olajjal sem, lehet hogy csak ebből az olajból csapódott ki valami adalék.
Mondják hogy az etanol megmarja az alu alkatrészekt. Ennyi idő alatt nem tapasztaltam ilyet. Marás nyom volt, de azt a karbiban maradt benzin!!! okozta a téli álláskor.
A tankom sem rozsdásodott meg, bár ennek az olajos keverék is lehet az oka.
Ami miatt visszatértem a benzinre, hogy nehéz beszerezni az etanolt, mert a legközelebbi kút eléggé kisik nekem. Egyszerübb benzinnel járni.
Tisztelettel: KL
www.szocimotoros.hu
3 megjegyzés:
Ezt egy új gsx-r-en kéne kipróbálni :D
Űdv!
Én helikoptermodellezek, és a modellezésben A leggyakrabban használt üzemanyag a Metanol!
Ez nagyon hasonló az etanolhoz, de kisebb az égéshője, így több is kell belőle mint etanolból!
A helikopteremben egy 7,5 ccm-es kétütemű motor van.
Viszont!
Én 20 % növényi, és szintetikus olaj keveréket szoktam használni kenésnek!
Ezért füstöl mint az állat!, de csak így lehet megoldani a kenést!
Mégpedig azért, mert az alkohol jobban oldja a kenőolajat, és az oljamolekulákat jobban közrefogják az alkohol molekulák, mint pédául a benzin.
Ezért több kenőolaj kell egységnyi térfogatú alkoholhoz mint benzinhez, különben nem lesz elégséges a kenés, és hosszútávon károsodhat a motor!
Na, most már nekem is elegem van a drága benzinből.
Eddig néha én is rakosgattam bele etanolt általában 50/50% ban, de most már nem fogok kiadni 400ft ot 1l benzinért. Múlthéten kb 80/20 % ban kevertem etanolt/benzint, akkor kicsit detonált, meg nem nagyon akart menni, holnap feldobom a 24-es karbit, félig nyomom etanollal, és a gyújtást belövöm, aztán majd kiderül mi lessz, talán átfúvókázom.
Már eltelt az etanol bevezetése óta 3év, és nem nagyon volt senkinek gondja a szimmeringekkel, gondolom ez is ilyen tévhit volt.. :)
Megjegyzés küldése