Vajon mit szól az öreg BMW az alkoholhoz? Tamás bátran telitankolta.
Na, én is csatlakoztam az E85-pionírokhoz egy próba erejéig. 1982-es 318i BMW-m kapott egy tank etanolt, hadd lássuk, mi történik alapon. Gondoltam, nagy baj nem lehet.
Nagy baj nem is lett, viszont az első pár száz méter után, amikor ez első korty E85 megérkezett a K-Jetronic torkába, jött a gyengeség és a szörnyű rángatás. Csak teljes gáznál nem dadogott a motor, a diagnózis egyértelmű: több kéne az anyagból a hengerekbe, meg talán el kéne tolni az előgyújtást egy kicsit.
Mivel a BMW-re most csupán a belvárosba való bejutás, majd az onnan való kijutás idejére volt szükségem (Budaörsön átültem egy tesztautóba), egyelőre pihen szegény.
Otthon aztán utánanéztem ezen az internet nevű dolgon, hogy mi a helyzet, de semmi biztatót nem találtam K-Jethez. Mindenesetre a napokban megnézem, mit tud előrehozott gyújtással, aztán ha semmit, leszívom belőle az anyagot, és majd kis adagokban hozzáöntögetem a jól bevált 95-öshöz.
Vagy van valaki nálam képzettebnek jobb ötlete?
Rácz Tamás - totalcar.hu
8 megjegyzés:
Talán vízzel kéne felhigítani :D
nagyobb injektorok biztos segítenének, bár akkor a két üzemmód (benzin/etanol)nem lenne könnyen váltogatható.
vagy a légtömegmérést kellene megbolondítani egy kicsit, hogy az ECU a valósnál nagyobb levegőmennyiséggel számoljon és emiatt több üzemanyag kerüljön befecskendezésre. szerintem ez jó lehet, és akár kapcsolható verzióban is meg lehetne csinálni.
mindkét megoldás prototípusért kiált! :)
ugyanis szerintem egyszerűen sovány a keverék, mivel etanolból kicsit több kell a zavartalan működéshez, mint benzinből.
gondolom a Hunflex a K-Jetronichoz nem jó, mert annál folyamatosan nyitva vannak az injektorok? (de lehet, h rosszul emlékszem, akkor viszont az a legegyszerűbb megoldás)
Jól emlékszel, a K épp a continous németül (nem tom, mi az), vagyis hogy folyamatosan nyitva van a spricni.
akkor megérzésem szerint van elektronikus megoldás, a légtömegmérőt (v. más nevű de hasonló funkciójú szervet) kell kicsit tudatmódosítani, hogy a többnek érzékelt levegő mellé több spirituszt nyomjon a gép. valószínűleg jobban is menne tőle. és akkor már érdemes a gyújtáson is állítani. na a gyújtásáról végképp nem tudok semmit - de a VGC-s srácok biztos megoldják ezt, sőt akár a légtömegmérő becsapását is, de erről biztosat ők tudnak mondani).
Elektronikus megoldás biztos nincs, a K-Jetronic hidromechanikus rendszer. Sem ECU, sem másmilyen elektronika nincs benne. A befecskendező szelepek valóban folyamatosan nyitva vannak, de a K betű az állandó (németül konstant) rendszernyomásra utal, amely itt alapvető fontosságú, hiszen kismértékű ingadozása is a keverési arány nemkívánatos változását vonja maga után.
A K-jetronic fejegységén az adagoló fej és a torlótárcsa között van egy állítási lehetőség kialakítva. Ez egy kis furat, amelyen egy vékony csavarhúzóval be lehet nyúlni. Állítani lehet a torlótárcsa állását (érzékenységét) ezáltal a benzin-levegő keveréket. Nyílván előgyújtást is változtatni kell.
ps: kicsit megkésve írok erre a posztra. Történt már valami azóta?
Úgy tűnik van rá megoldás. Érden van egy szakember aki a saját autóját már megoldotta. A múlt héten telefonált, hogy kész, csak nem volt még időm elmenni. Hamarosan beszámolok róla.
Megjegyzés küldése