Ha ilyen a tanksapka, akkor gyárilag E85-ös |
Ez érdekesség az, hogy bár különleges gépekről szólnak az elbeszélések, mégsem alakulna másképp bármely jobb minőségű hasonló korú benzines autó esetében.
Chrisler Cirrus |
A tünet tipikusan az elégtelen keverékképzésre utal. Üzemmeleg állapotban a gyári motorvezérlő megpróbálja úgy dúsítani a rendszert, hogy az E85-tel az üzemanyag levegő arány megfelelő maradjon. Hidegen ez katasztrófa, nem tud mit kezdeni vele ezért is van a hibajelzés. Pár liter motorbenzin rátankolástól a helyzet némileg normalizálódik. Hasonló esetekkel találkoztam elsősorban nagyobb kategóriás Mercedes és BMW gépkocsiknál. Volt, hogy egy taxis tulaj csak a hidegindítás miatt döntött az átalakítás mellett, váltig állította, hogy melegben tisztán is tökéletesen működik. Az esetekkel kapcsolatban tudni illik, hogy a tapasztalatok szerint az E85 extrém szegény keverékben sem biztos hogy károsítja a motort, viszont a káros anyag kibocsátást tekintve már nem ilyen jó a helyzet. A szegény égés a nitrogén oxidok jelenlétének növekedését okozza, ami rendkívül káros.
Chevrolet Camaro |
"Tömény E85-el járatom. Reggel nagyon sokat kell indítózni, de utána egyenletesen jár, van ereje. Mintha egy picit torpanna nagy fordulaton és gáznál, nem biztos, de ez már nem a polgári üzem…"
A tapasztalat ugyanaz, mint a Cirrus esetében, valószínűleg itt is szegény a keverék. A hosszú indítózás sok szempontból nem tesz jót a motornak. Nemcsak az indítórendszert veszi jobban igénybe, hanem a sok üzemanyag kenési gondokat is okozhat, stb. A tulajdonos ezért sajátos megoldással indítja az autót:
Párszáz forintból hidegindító szett |
Fogtam egy gázöngyújtó töltőt, ráraktam egy szívószálat, és indítás előtt belefújtam vele a szívónyílásba. Az autó 2 másodperc indítózás
után indul (ezt csak a Chevy-n próbáltam).
Persze most meleg van. De a módszer tovább fejleszthető, pl. egy hosszabb csővel az utastérből is adagolható a gáz. Egy gáz forrasztólámpát rákötve pedig jobban szabályozható, amíg a járó motor magához tér.
Egy 6-8 hengeres autónak drágább az átalakítása, és addig is ezzel a módszerrel szerintem lehet barátkozni az alkohollal. A tél eldönti, kell-e átalakító, vagy maradhat így. Lehet, hogy így kevesebbet fogyaszt, mert azért melegen is egy picit alultáplált a motor."
Csak egy spricc és indulhat |
A megoldást érdemes lesz tesztelni extrém hidegben is, de ezért ha nem is átalakító elektronikával, hanem valamilyen más módon, javaslom a többlet üzemanyag biztostátást a járműveknek, szerintem meghálálná. Mindenesetre az öngyújtógáz - szívószál kombó nagyon ötletes.
2 megjegyzés:
Mióta járatom már a szám a gázos indítással....
Erre feltalálják a spanyolviaszt.
+25-42 %-kal nagyobb kapacitású injektorok, + ellenállás rendszer a motor hőérzékelővel sorbakötve. Az egyik megoldás 100 % E85 használatra, a hidegindítási gondokra.
Megjegyzés küldése