BANNER

_

Miért nem bírják a VW csoport autói a E85 bioetanolt?


Sok Audi, Škoda, VW jár keverve és tisztán E85-tel. Ezeknél a típusoknál előfordul, hogy már az első tankolás után megáll az üzemanyag-szivattyú. Ez legtöbb esetben az alkohol rovására írható, de vajon mi ennek az oka, és hogy orvosolható?

A tapasztalatok alapján a meghibásodások oka az üzemanyagtartály sajátos felépítéséből adódik. Talán már többen hallottak róla, hogy a VW konszern autóit a gyári előírtnál több üzemanyaggal is fel lehet tölteni. Ki szándékosan, ki véletlenül csinál ilyet, mások benzinkutas trükközésre gondolnak. Foglalkoztatott a probléma, ezért saját magam is csináltam egy hitelesített mérést, amikor egy Škoda Fabia gyárilag 45 literes tankjába 59 liter üzemanyagot tankoltam. Ilyen esetben a tágulási tartályba jut üzemanyag. Ez a különálló egység arra hivatott, hogy a hőmérséklet-változás következtében végbemenő üzemanyag térfogatváltozása tele tanknál se okozzon problémát. Nyilván ebbe az egységbe juttatni üzemanyagot nem szabad, de ennek ellenére előfordul akkor is, ha tankoláskor mi, vagy a kutas csurig tölti a tankot.


Normál tankoláskor nem okoz gondot a szénszűrő, de látjuk a bontott AUDI tartálynál, hogy ha csurig töltjük, oda is juthat üzemanyag

A tágulási tartály a külvilág felé egy szénszűrőn keresztül lélegzik. Amennyiben ebbe a szénszűrőbe valamilyen módon üzemanyag jut, úgy a szénpor bemosódik a rendszerbe, és a tartályban lerakódik.
Itt jön a képbe az alkohol, ami mint egy hígító, miden lerakódást kimos a rendszerből, és gyakorlatilag az üzemanyagpumpán keresztül áramoltatja, és a tapasztalatok alapján ez okoz gondot.
Van olyan átalakító műhely, ami ezeknek a típusoknak az átalakítását csak a tartály tisztításával együtt ajánlja.

Aki így tankolja az autóját, benzines üzemben is számíthat a pumpa gyorsabb elhalálozására

Az említett probléma kizárólag a VW konszern autóit érinti, más japán vagy európai modellnél nem tapasztaltuk. Ráadásul nem kötelező jelleggel fordul elő, azoknál az autóknál, melyeket nem tankolnak mindig csurig, illetve az első kattanáskor leállítják a feltöltést, ez a probléma nem jelentkezik. Sok-sok VW rendszerű jármű fut kevert és tiszta E85-tel évek óta meghibásodás nélkül. A tapasztalatok azt mutatják, ha az első pár tankolás után nem alakul ki a probléma, akkor valószínűleg már nem is fog.

A probléma kicsit részletesebb leírását és a megoldást az autopro.hu oldalon megjelent cikkben részletezem: Miért nem bírják a VW-csoport autói a E85 bioetanolt?

Aki érintett a témába érdemes odakattintani.

11 megjegyzés:

opel16v írta...

Mi főleg skodáknál találkoztunk több ilyen jellegű problémával, mivel azoknál főleg az olcsóbb modelleknél nagyon rossz minőségű a gyári AC pumpa, hamar elkopik a gyárilag alulméretezett kommutátor. Ezek a pumpák sokszor benzin üzemben sem bírják az élettartamukat kiszolgálni.

Névtelen írta...

Nekem van egy Polo Classic 1.4,de azt hiszem engem ez nem érint. Egyik autómat se tudtam teletankolni az elmúlt 6 évben :-)

vomit írta...

sulyosabb sulyossag is van, nagy nyomas es homerseklet mellett megeszi az aluminiumot. meg a sima 5%-os valtozat se tesz jot neki, most a nemetek az E10-tol teljesen fellazadtak. ezert kellett 2003-tol belso bevonattal ellatni a motoron kozvetlenul levo alucsoveket, par nap alatt annyi neki.
"ich weiß aus eigener Insider-Erfahrung (Entwicklung FSI), dass ein höherer Anteil von Alkohol im Kraftstoff unter bestimmten Bedingungen, nämlich Druck und Temperatur, höchst aggressiv auf Aluminium wirkt. Tests beim Hersteller von Kraftstoff führenden Hochdruckrails haben gezeigt, dass E5 bereits ungeschützte Aluminiumoberflächen bei einem Dauerlauf von mehr als einer Woche zum Totalausfall der Kraftstoffversorgung in Folge exorbitanter Korrosion führt. Und zwar reproduzierbar. Bei E10 war es in 2-3 Tagen vorbei.
Als Folge wurden die Rails für die Serienproduktion innen beschichtet. Die Güte der Beschichtung war damals (2003) ein großes Problem."

Égő Ákos írta...

milyen nagy nyomás? Három bár? Amit írtál az FSI-re vonatkozik nem? Kis nyomáson nincs ilyen jelenség. Csúnya is lenne.

vomit írta...

nemet biztositok abbol a legrosszabb forgatokonyvbol indulnak ki, hogy az autok 80 szazalekanak baja lesz az E10-tol.

"Gesternabend habe ich ein guten Freund besucht. Er arbeitet als Schadenexperte für Autoversicherer; er macht nur die schwierige, teuere Schaden. Sein Hobby ist basteln an ne alte Ford Mustang. Ich fragte ihm wie er dass machen wird wenn auch hier nur E10 getankt werden soll. Seiner meinung nach wird E10 Benzin nicht lange bleiben.
Aber die Versicherer haben jetzt schon schwarze Szenariën entwickelt und rechnen damit dass 80 % aller Kfz Schaden bekommen werden!! Nur wegen dieser grüne Giftbenzin! Alles wass auf Hartgeld geschrieben wurde von kaputte Gummischlaugen, 'gestresstes' Motormanagmentsystemen und spezielle Alu-Beschichtung wusste er schon. Da habe ich nur gestaunt. Es ist schlimmer als ich gedacht habe."

gyors forditas:
"tegnap este felkerestem egy jobaratomat. karszakertokent dolgozik biztositoknak, csak a nehez es draga ugyeket csinalja. a hobbija egy oreg ford mustang szerelgetese. kerdeztem tole, hogy mit fog tenni, ha itt mar csak E10-et engednek tankolni. az a velemenye, hogy az E10-es benzin nem fog sokaig maradni.
a biztositok mar most sotet forgatokonyveket dolgoztak ki es azzal szamolnak, hogy az autok 80 szazaleka karosodni fog. es csak emiatt a zold meregbenzin miatt. mindenrol tud mar, amit irtatok, tonkremeno gumicsovek, megkinzott motorvezerlok es kulonleges alubevonatok. nem kicsit csodalkoztam. rosszabb a helyzet, mint gondoltam."

Égő Ákos írta...

Ezek a történetek nagyon hasonlítanak arra amikor megszűnt az ólmos benzin. Én még emlékszem arra az időre amikor profi szakemberek is komoly aggodalmukat helyezték ki, hogy mi lesz az öreg autókkal, mert mind tönkre fog menni. Egy időben még divat volt az ólompótló adalék (nekem is van még a polcon) de ma már ilyet senki sem használ. Ez az egész E10 riogatás idősebb autók esetében óriási badarság. Hogy az FSI esetében mi a helyzet az más kérdés, de az a technológia egyébként is több szempontból aggályos.

Égő Ákos írta...

Ja és hogy a biztosítók mit dolgoznak ki az röhej, nemár a biztosító mondja meg, hogy mi működik, haha. Tönkremenő gumicső, már megint ez a téma? Ne vicceljünk már, ez is tökéletesen minősíti a szakértelmet.

iqlight írta...

Az ólompótlás nem volt véletlen. Az ólmozatlan üzemanyaghoz más geometriájú és anyagminőségű szelepek kellettek, de ez már a múlt. Jó régen volt, a kutya sem emléxik már rá szerencsére.

vomit írta...

csak nem akarjak a jot a nemetek, es rarohad a finomitokra meg a kutakra az E10. probaljak occsitani az arat, de nem veszik. par het meg, es megbuggyan a kevercs a tartalyokban. mar most szazmillio euros kart okozott kozutalt benzin eroltetese.

Oil companies react to Germans' distrust of E10 fuel
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6488750,00.html

Égő Ákos írta...

Ez is a szakértő sajtónak köszönhető elsősorban, akik benyalnak mindenkinek.

Névtelen írta...

Égő Ákos azt szeretném meg kérdezni,hogy tankolhatok E85-ÖT A SKODAFABIA CLASSIC ba 1.4 16v 6 éves

Megjegyzés küldése