BANNER

_

Suzuki Hayabusa E85-tel


A múltkor amikor tankoltam látom hogy a mellettem lévő kútoszlopról a tulaj E85-öt töltött az utánfutóra kötözött krossz motorba. Na mondom, megindult a tudatos krosszozás, nekem is régi vágyam a csendes környezetbarát terep motor. Mikor visszajött a pénztártól a ember kérdezem mit alakítottak át a kis Yamahán. Néz rám bután, és nézi a kútoszlopot. Ja nem 85 95-ös? Mindegy nem számít és beült a kocsiba.


A profi E85-ös motorkerékpár átalakításoknak több módszere létezik az üzemanyag rendszertől függően, karburátorosok egyszerűbb vagy bonyolultabb átfúvókázásoktól a motorvezérlő cseréig, gyakorlatilag mint az autóknál. A tesztmotor.hu-val közösen átalakított Bandita után most a sportúra gépek egyik uralkodóját a Suzuki Hayabusát alakítottuk alkoholossá egy 8 hengeres BioETUNnal.

Az átalakítást pontos mérés és teszt előzte meg. Maga a rendszer beépítése kevesebb ideig tartott mint a beépítés előtti teszt. Ne feledjük a Suzuki GSX1300R Hayabusa volt első sorozatban gyártott motorkerékpár ami 300 km/ó feletti sebességre képes. Ez a jellemző a gyorsulására is igaz, vagyis az, hogy pár másodpercig mérjünk egy terhelt állapotot közúton finoman szólva lehetetlen.

Akit érdekelnek az átalakítás részletei, miért kell nyolc hengeres elektronika egy négy hengeres motorhoz, illetve kiváncsi a végeredményre kattintson ide és a tesztmotor.hu oldalon elolvashatja.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elírtad, így nincs a sztorinak értelme: Ja nem 95-ös?

Égő Ákos írta...

na jó, igaz :)

Névtelen írta...

Ákos,

hogyan érhetek el olyan embert aki az én busámba is megbízhatóan berakná az etanolt??
segíts kérlek

üdv BB bbala1@freemail.hu

Megjegyzés küldése