A napokban egyre több észrevétel érkezik hozzám a megemelkedett fogyasztásról és a hidegindítási nehézségekről.
Persze itt az ősz, szerelhetném le az elégedetlenkedőket. Mindenki megszokta a nyári fogyasztást a hidegebb napok beköszöntével nyilvánvalóan fogyasztás növekedés tapasztalható.
Na ez elméletben igaz is, de valahogy mostanában minden furcsábban alakul. A dolog ott kezdődik, hogy nyáron is több volt a túlfogyasztás, mint amire számítottam. Több évre visszamenőleg van összehasonlításai alapom és rendszeresen naplózott tankolás állt mögöttem két autó esetében is. Átlagban legalább egy literrel többet eszik környezetem minden tisztán E85-tel üzemelő autója, mint egy évvel ezelőtt. A fogyasztás kérdése összetett dolog, nehéz pontos számokkal és hiteles mérésekkel alátámasztani. Az én esetemben leginkább a hangulatomtól függ, szóval magamat sosem tudom referenciának tekinteni. Viszont az egyre több megkeresés és hasonló tapasztalat mindenképpen figyelemre érdemes.
A bili akkor borult ki igazán, amikor megjelentek a hidegebb reggelek és az egyébként jól beállított autók nem igen akartak indulni, többek között az enyém sem. Na de mi történt? Tavaly mínusz nyolcban is ragyogóan indult, filmem is van róla. A legutóbbi posztra is elkeserítő kommentek érkeztek, volt aki elbúcsúzott az E85-től. A hazánkban legtöbbet eladott e85 átalakító a Hunflex gyártója is hasonló tapasztalatokról számolt be.
Üzemanyag minták a környező országokból
A téma körüljárásán egyébként már rég óta dolgozunk. Nekem az adta a lökést, amikor saját autómon tapasztaltam, hogy a külföldi E85-tel megdöbbentően jobb fogyasztási érték született. Mint mondtam én nem lehetek viszonyítási alap, de a különbség olyan nagy volt, hogy elhatároztuk valahogy mérni fogjuk az energia tartalmat. Üzemanyagot mérni házi körülmények között lehetetlen. Komoly elemzések rengeteg pénzbe kerülnek, vagyis számunkra ez az út nem járható. Próbáljuk megtalálni a lehetőségeket, akik lelkes szakemberek és segíteni tudnak a mérésekben. Talán erre is lesz lehetőség.
Természetesen közöltem észrevételemet a gyártóval, ahonnan azt a visszajelzést kaptam, hogy szívesen benne vannak egy összehasonlító mérésben, mert nekik is érdekük, hogy kiderüljön mi van a háttérben. A Hungrana üzemanyag laborjában jelenleg is vizsgálják a környező országok E85 üzemanyagjait, amiből a mintákat a rendelkezésükre bocsátottuk.
A gyártó elmondása szerint az utóbbi időkben nem változtattak a technológián. Az viszont tény - és mérések nélkül is előre prognosztizálható - hogy a hazai E85 biztos kicsit más mint a külhoni. A hazai törvények például előírják a denaturálást miközben az országhatáron kívül mindenhol elfogadják a motorbenzint denaturálószerként. Nálunk ez nem megy ilyen rugalmasan.
A MSZ CWA 15293:2006 szabvány következőképpen rendelkezik a denaturálószerekről:
Általában úgy tekintik, hogy az EN 228 szabványnak megfelelő motorbenzin jelenléte elegendő ahhoz, hogy az E85 termék denaturált legyen. Ha a jelen lévő motorbenzint az illetékes nemzeti hatóságok nem ismerik el az etanol denaturálószereként, a gépjárműmotorokkal és az üzemanyag-ellátó rendszerrel szembeni anyag-összeférhetőségi problémák elkerülésére denaturálószerként csak metil-terc-butil-éter (MTBE) és/vagy etil-tercbutil-éter (ETBE) és/vagy izobutanol és vagy terc-butil-alkohol (TBA) használata javasolható.
Ezen denaturálószerek bármelyikét vagy mindegyikét szabad használni egyenként vagy többet együtt, kivéve az izobutanolt, melyet könnyen el lehet távolítani, emiatt ennek használata csak más denaturálószerekkel együtt javasolható.
A denaturálószer(ek) mennyiségét a nemzeti hatóságoknak kell eldönteni.
A hazai törvények sajnos két denaturáló anyagot is előírnak, melyek 2%-ot jelentenek a Green Power E85-ben. Gondolom mondanom sem kell, hogy ez abszurd. Vajon ki az, aki valamilyen rafinált módon az E85-ből kivonná a benzint és utána megissza? Mert, ha van is ilyen ember, annak már 15% benzin nem sokat zavar, így is, úgy is meg fogja inni. A túlbuzgó szabályozás és az ésszerűtlen törvények megint többet ártanak, mint használnak. A denaturáló anyagok drágák, ezeknek az árát nyilván a vevőre hárítja a gyártó.
Itt készül az E85 Green Power
Itthon a megengedett legtöbb bioetanol, azaz 85% van az E85-ben. Plusz két % denaturálószer, valamint egyéb adalék, ami elviekben a motor megóvásáért felelős. A Hungrana a szabványban előírt gőznyomást egy speciális technológiával valósítja meg, míg külföldön a benzintartalommal állítják be.
Minél kevesebb benzin van az E85-ben, annál kisebb az energia tartalom, illetve a hidegindítás annál nehezebbé válik, ugyanis hidegben a benzin játszik szerepet az induláskor. Ahogy látjuk a hazai E85-ben viszonylag kevés a motorbenzin. Ami persze jó, mert büszkék lehetünk rá, hogy a leginkább környezetbarát üzemanyag és a vegyes E85/benzin használat esetén ez a legelőnyösebb. A tiszta E85-öt használóknak viszont már nem ilyen rózsás a kép. Átprogramozható a rendszer, ha olyan a technika, de ez nem minden átalakításra igaz.
Mit lehet ilyenkor tenni?
A válasz egyértelmű: benzin kell az E85-be.
Nem sok, akár két liter egy tankhoz, de ha ezer forintél tankolunk, akkor semmire nem lesz panasz. Kipróbáltuk és a módszer bevált, a fogyasztás lejjebb ment, az autó ismét azonnal indul. Hosszútávú tapasztalatok még nincsenek. Persze ezzel jóval bonyolódik a tankolás, rossz esetben kétszer kell fizetni.
Sárkány ellen sárkányfű.
62 megjegyzés:
Én csak azt nem értem, hogy ha ez a szabály 2006-os, ráadásul bevallásuk szerint nem változtattak a technológián, akkor hogy lehet, hogy eddig jó volt, s csak mostanában változott valami?
Regebben a Hungrana is maskeppen keverte az E85-ot. De elmondasuk szerint az utobbi egy evben nem volt valtoztatas. Szoval a dolog tobb mint termeszertfeletti.
fogyasztásmérés 2009:
1576g E85 / 1150g Benzin = 37 súly%+
fogyasztásmérés 2010 (új dugattyúgyűrűk):
1490g E85 / 1050g Benzin = 42 súly%+
a hőmérsékleteket is figyelembevéve:
2009: 32.0% többletfogyasztás
2010: 35.3% többletfogyasztás
A mérések ugyanazon a szakaszon fix óra szerinti 100-as tempónál történtek, átlag 25% motorterhelés.
Ezzel szemben az egyetemi (66% motorterhelés) vizsgálaton 30% többlet volt.
Tavaly egy másik autónál 25.5% többlet adódott padlógázas vizsgálatnál.
Összegezve, valamint az indítózási tapasztalataimat is figyelembe véve, idén rosszabb minőségű az E85.
Én is, sok idő után most először tankoltam tele az autót benzinnel 44 l, majd amikor 217 km-t mentem, betettem 15,5 l etanolt. tisztára mint az átalakítás előtt.
Ha ez nem hoz ki extra nagy költséget, akkor ez marad, egyébként megpróbálom a sok e85, kevés benzin megoldást...
valahogy vissza kell hoznia az átalakítás árát! :)
Én is pislogok egy ideje - nálam a motor javítás után nőtt meg a fogyasztás. Eddig a gépben kerestem a hibát, de most már kifogytam az ötletekből... Ha kiürül a tank benzines menet fog következni.
Vicc de én is azt okoskodtam ha keverek benzint az E85-höz akkor nagyon jól beáll a fogyasztás.Nekem a 7-8 liter/tank arány vált be.
A március végét én is megerősítem, nekem előtte városban 9 litert evett az autó tisztán etanolból, azóta ez 11-12 között áll. :(
Érdekes, nekem pont március óta alacsonyabb a túlfogyasztásom, azóta stabilan 34% benzinhez viszonyítva (tankolási naplóval dokumentálva).
Más: A max. 85% etanoltartalomban már benne van a denaturáló szer is, így a szénhidrogén tartalom biztosan eléri a szabványban rögzített min. 14%-ot. Biztos vagyok benne, hogy a gyártó nem állít elő szabványon kívüli üzemanyagot, ez neki sem érdeke.
@THFerenc: Igen, én is így gondolom azt kizártnak tartom, hogy szabványon kívüli lenne. Az fel sem merült bennem. A szabvány valóban minimum 14% benzint ír elő. De akkor hol van a kutya elásva? Nagyon kevés hozzáadott benzinnel is óriásit javul minden paraméter.
Tatabányán van autószerelő ismerős, akinek sok kuncsaftja felesben járt E85-tel. Mára már felesben sem tankolnak. Itt tartunk.
baz-megye balfsz kútja: AVIA szirmabesnyő
e85: 263
benzin: 331
Van egy olyan gyanúm, hogy mivel az alkohol megköti a vizet, (pontosítható kijelentés) a kutasok erősebben vizezik az etanolt, mint a benzint.
@Einstein: nem vizezik egyiket sem ez már korábban kiderült ;)
én úgy tudtam, hogy a törvény szerint nem a benzin minimális mennyiségét adja meg, hanem az alkohol minimumát...
remélhetőleg hamarosan "téliesítik" az E85 összetételét, én alapvetően örülök a magas alkohol tartalomnak, az elektronikákat meg át kell programozni. a fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, mert érdemben április óta nem volt jó az autóm(a mai napig sem az)
én már csak a környezeti hatása miatt is inkább maradok a szesznél, pláne hogy lassan nem is megy majd 95-össel a kocsi :)
üdv!
Ma 50 liter etanolhoz kevertem 5 liter benzint. Nagyon kíváncsi leszek elsősorban a fogyasztás alakulására, mert a hidegindítással eddig sem volt gond.
Kaposváron járva én is tankoltam egy ezresért benzint, majd koppra E85.
Meglátjuk mi változik...
Más :
Úgy döntöttem diszkvalifikálom az Ag_ip kutakat egy darabig, és tudatosan a kisebb és olcsóbb kutakat ejtem majd útba. Felháborít az a 20Ft/literes extra nyereség amit Ag_ip rátesz.
Pest megyében lehet tankolni 235-ért is E85-t, mégis Ag_ip majdnem egységesen a 255-ös árra állt rá.
Nekem az agip kutnál tankolva soha nem gyullad ki a sárga motor visszajelző lámpa.Ha viszont más neve nincs kútnál tankolok akkor igen.Talán más minőség lehet azért olcsóbb?Az Agip igaz drága de azzal nincs gond.
@BigO: Én már fél tankot elhasználtam a benzinnel dúsított (5 liter/55 liter) koktélből, de a szintjelző szerint nincs érzékelhető változás...
E 85 minőségrolmásról tapasztalat:
turbómotor, 2000ccm
korábban 95-ös benzintől alacsony fordulaton, terhelésnél motorkopogás;
Később 1/3 e85 és benzin keveréssel kopogás megszűnt.
Most felesben megy az E85 és ismét kopog a motor. Hova tűnt az oktánszám?????
Lehet hogy érdemes lenne visszavenni az arányt harmadra, mert a szegényesebb keverék miatt is kopoghat...
@opel16v: a feles arány előtti tankolásnál is 1/3 volt csak az E85, akkor még jobban kopogott, ezért próbáltam - a hidegebb idő ellenére - felesben.
Akkor a megoldás a hidegebb idő lehet, hidegebb beszívott levegővel megnő a kopogási hajlam is tudtommal. Ez is lehet oka.
Sziasztok!
1.4-es G astrát augusztusban alakítottam át etanolosra. BioEtun átalakító. Eddig 7-7.5 litert evett mikor tisztán benzinnel ment. Azóta elkocsikáztam 3000km-t, egyszer volt idáig után állítás. Az átlagos fogyasztás 9.6 liter +- 0.5 a körülményektől függően. Kicsit sokallom, mert ez bőven több mint +20-25% főleg, hogy városban jóformán nem is használom és próbálom kerülni a satufék-padlógáz kombókat. Most kipróbáltam teletankból(52liter) 6.5 liter benzin több etanol. 9.7et evett úgy, hogy kb 400km autópálya 120km/h sebesség mellett amit igyekeztem tartani. Úgy látom a kis benya az üdvösségért elmélet nem működik. Kinek van tapasztalata ilyen kocsival, meddig lehet lemenni fogyasztásban? üdv!
Hmmm. 3 liter benzin, többi E85 -tel kijártam egy tankot. Most némileg jobb lett a fogyasztásom, mondhatni szinte rendben. Most 5 liter 95-öst tankoltam, utána megpróbálom 6-7literrel, majd összevetem melyiket válasszam télire.
@Einstein: Agp etanol volt, madaras tecso benzinnel. A benzinnel azóta sincs gondom.
Úgy néz ki egyenlőre beválni látszik a 6 liter B95 plusz 49 liter E85 kombó. Ezzel a fogyasztásom is lejjebb ment, és a reggeli hidegben az indítózásaim is pöccre történnek. Alig érek hozzá a kulcshoz már jár a motor.
Ez így most nekem E85 helyett E75-öt jelent, tavaszig ezzel a kombóval járok, így most nekem ez lesz a téli etanol arányom.
Én kb. pár hete építtettem be átalakítót 1.4-es Berlingomba.Eredmény: 12L fogyasztás, nehezen indul + 15 km utáni leállást követő indítás is nehézkes.Eddig sajna elég negatív..
Most tankoltam a 3. tank E75-ös kombót, a fogyasztásom 9.2 lett, ami kifejezetten jó érték, legalábbis az 1.4-es mocitól városon ez nagyon jó eredmény. Tiszta E85-tel járva 10 körül volt a fogyasztásom.
Azóta is pöccre indul, és nincs az első 1-2 percben sem az a szokásos téli lefulladási hajlam.
Télire maradok így E75-ön:)
December közepén alakitották az autómat(Fiat Grande Puntó)át.Akkor félig volt benzinnel.Tele tankoltam E-85-tel.Reggel pörcre indul.Mikor félig kifogyott a tank,újra tele töltöttem E-85-tel,azóta sincs gond a reggeli inditással.A fogyasztása 6,2-ről,6,4-re emelkedett.Eddig nagyon megvagyok elégedve az átalakitóval.
ha kiszámolja az ember és kever hozzá benzint és belegondol hogy kitudja mi baja lesz a kocsinak töle,nem éri meg az egész!eleve ha hozzá kever az ember akkor max egy tankon benzinhez képest,fog ugy 3500ft ot,igen ám de 100on alapbol kb 2 literrel többet eszik igy egy tank benzinnél városban durván 8-9 helyett -10-11et betol ami 500 kilométeren ha két liter /100al számoljuk 10 liter igy ha kiszámoljátok szinte semmi haszon nincs az egészen és még az átalakitás is pénzbe kerül,ami szinte alig alig jön vissza,és a kocsi is kitudja milyen kárt szenved hosszú távon!ez csak ugy érné meg ha tisztán etanollal mennénk,de ugy meg hidegbe nem indul,fullad stb!ki van ez találva:D
Nekem a V6-os Omegám simán elment E85-tel amikor anno elkezték a TESCO-nál árulni...
Majd telt múlt az idő és kb 1 éve hidegben kezdett nem indulni, alapjáraton mekegni pár percig. Hibajelzés nincs, de akkor is... valamit vegyészkedtek.
Milyen átalakítót szereltettél be?
1.4 daewoo kalos 8 szelepesem van tisztán bioetanolt tankoltam bele mindenféle átalakító nélkül és semmi gondom vele. Reggel indul a fogyasztás is jó. Miért kell hozzá átalakító? Valamit tönkre tesz a motorban vagy az elektronikában?
A Kalost nem lehet átalakítás nélkül használni! De erre te is rá fogsz jönni a második tankolás után.
Én autóba még nem próbáltam az E85.De 2010 nyrán 2ütemü 25ccm fűkaszát kipróbáltam tisztán E85 bekevertem 2ütemü motorolajjal.A tankból kifogyott a benzinkeverék fűkasza megállt megtankoltam az E85+olaj keveréket a kasza beindult de a karburátoron kicsit kellet állitani,hogy rendesen pörögjön vigye a füvet.Rendesen lehetett vele dolgozni mintha benzin hajtotta volna.De a szesszagot nagyon nyomta.Utána kifogyott a tank megvártam még lehűlt és újboli inditásnál állitani kellet a karburátoron,hogy rendesen járjon a motor az E85+olaj keverékkel.
Sajnos nekem is rossz tapasztalataim vannak az Agip kuttal, kutakkal kapcsolatban ... extra profit, és hallottam benfentes emberektől h bizony bele-bele kerül egy kis viz az etanolba, mert azt nem egyszerü kimutatni: Jobb "üzlet" mint a benzinbe viz .... Itt élünk, itt tartunk :(((((
1.6-os G Astrám van. Régen gondolkodom azon, hogy át kellene alakítani etanolra. A szerelő, aki korábban több ilyen műveletet is elvégzett, nem ajánlotta az üzemanyag rossz minőségére hivatkozva. Az Ő elmondása szerint egy ezres Suzuki fogyasztását nem tudták levinni 10 liter alá, csak a motor rángatása árán. A jelenlegi téli átlagfogyasztásom 7.8 liter. Olyan 20%-os fogyasztásnövekedéssel kiegyeznék, másképp nem igazán érné meg. Merjem átalakítani a kocsit?
20% többletfogyasztás csak álom. Hosszú távon mérsékelt tempónál, melegben külföldi üzemanyaggal. 25% alatt nem fogsz kijönni.
No én egy 1.3-as 2005-ös Hyundai Accentbe tettem 2/3-1/3 arányban E85-öt, mentem vele eddig 250 km-ert. Eddig semmi rossz változást nem veszek észre a motor járásában egy hangyányi alacsony-fordulatszámos erőcsökkenésen kívül. De ez tényleg csak nagyon kicsi és csak abban a tartományban. Indulás simán, még a napokbani viszonylag hidegek ellenére is. A fogyasztásra a tank ürülésénél igen kíváncsi leszek. Erre viszont még kell várni 1-2 hetet :)
Korábban is próbáltam már az E85-öt, azt a a 98-as Volvo S40-es 1.8 gdi Mitsubishi motorja nemigen szerette, max. 1/3 etanolig, utána már köhögött-fulladozott tőle a motor és elgyengült. Nagyon változó, hogy melyik motor szereti, melyik nem az etanolt. Ki kell próbálni, és okosabb lesz az ember.
Suzuki. jelenleg átalakitva felment a fogyasztás lo literre télen tizedikre indult mire kapott 5 liter benzint.Igy most már indul elsöre.Most fogyasztom ki az etanolt és jön a benzin.Indokolatlanul idönként legyengül a motor nem ugrik, most volt beállitáson semmi változás.Stilo : 2o liter etanol és 3o liter benzin,negyedik tankolás persze a computer jelzi l. liter a plusz fogyasztás, ez még jo is, de most a negyedik tankolás után 278 Ft kiirja hogy motor hiba,szerviz / 45oo Ft az állitás, a szervizben ugy hogy itt is elfeledve az etanol a benzin szüröt még megnézetem.75 ooo van benne
Ford ESCORT l993-as l,4 es VCR motor átalakitva 2olo / oktober.238 Ft volt akkor az etanol eleve ez szereti az üzemanyagot 9 körül lehet vele járni benzinnel,átalaklito mellé be lett rakva a TOP tunning is.Érdekes a benzines 3 literrel azonnal indult elsöre télen. de mig el nem indult a hömérö addig csak cammogni lehetett vele,mert gázadásnál bolingatott és nem ment. Menet tulajdonságaira nincs panaszom, de idönként legyengül / hegymenetben / ami gond.fogyasztásra kiváncsi leszek, mert felment l2-re a TOP elött ezt most tettem be igy majd meglátjuk.Most 2o fok van .Probálok maradni az etanolnál,de valami nagy minöségi romlás lehet,rossz nyelvek szerint sok benne a viz.....
SUZUKI 10 éves, átalakitoval,mostanáig felment a fogyasztás 10 literig most már meleg van, igy nem tudom. Inditási gond megoldodott az 5 liter benzinnel beállitás,átalakitó ellenörizve müszeren,jó,a károsanyag kibocsátás 0 ez jo.Most probálkozom a TOP-pal talán jelent valamit.Országuton 5-6 liter között elment a 95-ös benzinnel és ezt a lo-et sokalom és árban is már több az etanol ára.Nem szabad azt tankolni, nem beszélve csepegö kipufogoról.Mint egy kut.......,majd jön a rohadás......Valami van az etanolunkal.Ákos ur mit kellene csinalni ,latom fenti irásokat?,
No, elmentem a tele tankot 2/3 etanollal benne, a Hyundai Accenttel. A motor semmi rosszalkodást nem jelzett az etanolos üzemmel, a fogyasztás pedig kereken 7 l-re jött ki az 1341 cm3-is motorra. No, ez lesz az etanolos referencia, most jön a 95-ös benzinnel a referencia tank, mert nemrégi az autó és az etanolos volt az első teletank :)
2/3 etanollal, 1/3 95-ös benzinnel a 40 l tank 12.465 Ft volt, ugyanolyan benzináron számolva (persze közben feljebb ment 1-2 hét alatt) a következő, csak 95-ös benzines tank 15.120 Ft. Tehát 2655 Ft a különbség a két tank ára között, durván 450 Ft/100 km.
Most erre a fogyasztásra leszek nagyon kíváncsi.
Ha a tisztán benzines fogyasztás 6 liter körül alakul, akkor még megéri etanolozni, 5.5 liternél már nem.
A 2/3-os aránnyal erős 1 liter etanolos plusz fogyasztásig éri meg, afelett már nem. Valszeg majd kipróbálom a nagyobb etanol-arányt is később.
Olvastam a "pajtás " értekezését, teljes mértékben igaz,2/3 bio és l/3 95- ös ,igy elmegy, de itt is jelentkezik a megnövekedett fogyasztás, durván másfél liter computer kikirja. gond egy két tankolás után nem tetszik neki az üzemenyag keverék motor zavar jelszóval a német szó inkább zürzavart jelez.Most tiszta aranyáras benzin van benne semmi gond. Fogyasztás 6,8 liter / loo km.Pajtásnak, a gondok majd második harmadik tankolás után fognak jelentkezni.Én már tulvagyok mindezeken,a tény rossz lett az etanol minösége volt olyan kocsim ami 3-4 literes tulfogyasztást produkált.Persze uj beállitás után ez csökkent háromra.Mai árak mellett ez is sok.Nem irtam itt egy stiloról van, szó a computere nem szereti az etanolt és ennek ára l6o ooo ha feldobja a talpát.Szerelö szerint, 6, 8 literes fogyasztásnál nem szabad játszani. igaza van.Itt nincs üzemanyag szürö csak elektromos szivattyu hátul / 6o ooo / de nem sorolom.Stiloról kitiltva az etanol.Ez a kocsi inditáskor át néz mindent és kiirja, minden oké mehet,ez mindennél többet ér.Van bicigli is falura ez a kocsi is csak már 2ookm megy havonta. ide jutottunk.
Központi befecskendezéses,átalakitott FORD Escort -toppal javit valamit a dolgon,a kocsi dinamikus, megy de csak akkor ha meleg a motor,néha minden indok nélkül leáll,vagy lelassul alapjáraton ,ujra kell inditani most lett beállitva müszeren minden ,természetes O a szennyezöanyag kibocsátás ami nagyon jó,pláne egy öregebb autonál De a fogyasztás az elörejelzett 2o-25 százalékot tartja még mindig.Most jön majd a 95-ös koktélozás,itt majd kiderül, hogy mennyi legyen az az arány amikor még megéri, most 5 liternél tartok. Inditási probléma nem volt a télen.Most már olyan áron van a benzin ami minden km megtételét gondolkodásra készteti az embert.A bioetanol áremelkedése vajon kinek jó,hiszen nem köolajipari termék./ kutasoknak /Szomszédomtól kaptam 2o liter osztrák ÖMV etanolt,ezzel semmi gond nincs közölte / matiz / kiváloan megy a kocsija a fogyasztás is jó egy két decivel több. és indul is / kiváncsi leszek majd mit fog csinálni a ford,ha belekerül megirom..Nem kéne itt is valami rendet vágni ?Ha ürül a tank átmegyek én is tankolni az biztos.....De most alszik a kolcsi.......
"a computere nem szereti az etanolt " - hát ez óriási badarság. Mi az, hogy nem szereti a kopjuter? Mi történik vele szétmarja a kondikat?
Bármi mást lehet mondani de hogy az ecu megy szét az abszurd. Ha meg igen akkor nem az E85-től.
Ákos ur lehet hogy igaza van, de a stilo compjutere a 2o liter etanol és 3o liter 95-ös esetén a harmadik tankolás után jött elö.az,alábbi: németül kiirja, motor zavar és ekkor le is áll,ez menet közben is elöjött 2-3 másodperc. a tizedik ilyen jelzés után már kigyulladt a motor diagnosztikai jelzés.Szerviz. kijelzi 668-as hiba , ilyen n incs mert a kodkönyvben 665-ig majd 67o- töl vannak a hibák.megoldás ha ki lehet törölni akkor ez bermuda háromszög hiba, kilehetett törölni, most benzhin van benne csak és minden rendben már 2oo km futott, Inditáskor,kontrolálja rendszert,majd jelzi oké és lehet inditani....kiváncsi vagyok a véleményére ?Természetes ezek után nem lett átalakitva> .Ennél a kocsinal az éves szerviz is kiirodik kilométertöl függetlenül és csak a szervizben lehet kitörölni.Persze van átalakitott kocsim Suzuki10 éves ,lásd fenti hozzászolás.
Ez stimmel, de ez nem a kopjuter hibája hanem az elégtelen keverékképzésé. A kompi csak okos és szól hogy gáz van. De ezzel kinyírni nem lehet.
Induláskor - főleg hidegben - érzékenyebb a szegény keverékre. Lehet, hogy simán eljárna az említett keverékkel részterhelésen, de bizonyos fordulattartományokban, terheléskor illetve induláskor lehet kevés neki.
Az átalakítás pont arra való hogy ne forduljon elő a szegény keverékképzés, és az utólagos elektronika biztosítja a plusz üzemanyagot. Egy hjó átalakítás és beállítás után nincs hibajelzés semmikor.
Köszönöm Ákos. Igy értem is, de az igazság,az, hogy éppen készültünk az átalakitásra,de a leányom lefujta, övé a kocsi,mivel a 6UZUKI lo éves megviccelte lásd fent, benne azóta egy l6 top is most már a suzukiba igy kezd javulni a fogyasztás.Inditás, dinamikus menet jó.Persze 5 liter benzin is kell.Ha kifogy a tartály beszámolok a fogyasztásról is.Talán ha valakit érdekel a TOP 16- be lett rakva a feleségem kispolskijába elsöre indul 4 liter körül fogyaszt,szoval szinte hihetelen.41 ooo km-es polski....garázsban tartott.kitünö foprmában.
Ford escort 1,4. átalakitott és lett beletéve egy TOP tunning is./ lásd elözö jelentkezésemet/ Tegnap tankoltam, meleg idöben járt a kocsi észrevételeim: a fentiekkel csökkent a fogyasztás kb 2 literes a plusz ami nagyon is elfogadhato a mai uj árakkal szemben.Ujra be lett állitva müszeren a szerkezet,oké /beépitö szervizben/.dinamikus,menettulajdonságai megfelelöek.Persze betartva a korábbi jelzéseket 5 liter 95-ös és 45 liter E 85-ös lett beletéve.Elsö pöcre indul, persze otthagytam az AGIP kutat és egy kisebb kutnál tankolok.Itt még olcsobb is a bioetanol.Persze ez falu és mindenki mindenkit ismer.Egyértelmü a benzin ára menni fog tovább,megoldás a bioetanol,korábban gázzal jártam,pesze másik kocsival, és ott is voltak gyermekbetegségek.Megnyugtat, hogy ez a kocsi BIOETANOLOS, szoktam mondani emelhetitek a benzint engem nem zavar.Benzin sapkánál van is egy matrica.A kutas tette oda.Ne legyünk maximalisták.Most öntöttem bele az osztrál 2o litert is.hihetetlen, sokkal dinamikusabb lett a kocsi , harap " szokták volt mondani.A sogorok bioja doppingszer lehet.
Üdv mindenkinek, Ladát alakítottam át. Egyszerű átfúvókázással lett megoldva. Az eddigi fogyasztás 8 literről felment 9.5-re. Azt hittem sok, de olvasva a sorokat elégedett lehetek? Ennek ellenére megpróbálom egy kis finomítással lejjebb vinni. Amúgy sokkal jobban megy, mint benzinnel, ezért gondolom, hogy lehet még egy kicsit visszább venni. Van valakinek Ladás tapasztalata?
Ladás Barátomnak irom :Én a kispolskit üzemeltetem bioval jobban megy, fürgép de van benne top lo-is Elsöre indul ami ennél a tipusnál ritka.Itt is a karburátor lett megbuherálva,SZERELÖVEL..Most már l6o km-nél tartok és várom az elsö tankolást ujra.Kocsi sokkal dinamikusabb,ami hihetetlen.
Szorul a hurok etanol...
Anterasnak !Igazad van, a kutasok kapzsisága, az ára,indokolatlan emelése, betehet neki.Nem köolaj termék,akkor miért tart már 28o felett.....Plusz fogyasztás belezavar a dol logba, meg a lerontása bioetanolnak. / lásd fent /Szemben velem / falu / már az átalakitott kocsi is csak áll csak áll.Csak temetésre járunk már vele mondják.....Az emberek kezdenek leszokni az autozásról.Már ez is sok.....szorul a hurok etanol......igazad van
Sziasztok!
Ha valakit érdekel, az elmúlt egy év etanolozással kapcsolatos tapasztalataimat összefoglaltam a nevemnél található linken.
Amúgy a bioetanol minőségének romlásában lehet valami, mert a meleg beköszöntével nem a várható mértékben csökken a fogyasztásom.
Ákos véleményére kíváncsi lennék az írásommal kapcsolatban.
Péter
Névtelen: Gombi elolvastam remek cikkét az etanolos szuzukiról ,érdemes volt>sokat tanultam öreg fejemmel./ lásd ESCORT l,4-es l992-es átalakitott,tunningolt top lo-zel megjegyzésem feljebb/ minden hasonlo a tapasztalat szerint az ön irásához.Ez is öreg auto,a játékot nem sajnáltam kb 45 ooo volt a ceh.Tanulságnak megérte,eladni ugy sem lehet.Most benzines uj kocsival járok loo /km / 6,6 liter,igy már a bioetanol el van felejtve 286 Ft miatt,mert hát a ford megeszi a 11 litert is a biobol. ez pedig drágább mint az uj kocsi 6,6 liter benzine.Ezt hivják a 22 csapdájának.De a játékot nem bántam meg,szeretek tisztán látni.Az escort akkor megy csak mikor vonohorog kell ,ez pedig 5-6 alkalom egy évben az az egyszer kell tankolni totál bioval.15 évig jártam LPG -vel semmi gondom nem volt ott is emelkedett a fogyasztás durván két literrel,más gond nem is volt. / BX /240 000-nél vittem roncstelepre a kocsit.Ezután jött a megkimélt escort ,de ez a benzint is szereti ,de nagyon.Sajnos a benzin ár menni fog feljebb és feljebb,igy egyre több kocsi megy alvoba.Ezért érdekes minden megoldás.
93-as Daihatsu charade 1.3 as benzinnel 6liter etanollal 10liter a fogyasztás átalakitóval.Hidegen nehezen indul rángat melegen kis fordulaton erötlen.Nem szereti az etanolt és igy már drágább mint tisztán benzinnel.Ha valaki tud megoldást írjon.
Azt hiszem a jövedéki ado az etanolra/lásd parlamenti törvénytervezet /betesz az egész dolognak,mivel most már ismert 25-3o % többlet fogyasztás a mai ár 3oo Ft / agip/olcsobb ha az ember vesz egy olyan járgányt, ami 6 liter körül elmegy.Megkimélt szuszukig tömkelege elado, 9 literes öreg benzines átalakitott etanolos l2 literes kocsim ment a bontoba és jött egy suzuki ami 6 körül fogyaszt benzinböl./alkuval 4oo ooo Ft volt 6o ooo km volt benne vidéki kocsi / rengeteg ilyen volt, persze még jött az átirás , eredetiség, de hát ez mindenütt van.Mi ebböl a tanulság, el kell felejteni a lerontott bioetanolt már most nem pedig akkor mikor a jelenlegi 9o forintos külömbség eltünik a bevezetésre kerülö jövedéki adó miatt .Nem tudom, hogy miért követte a benzin árát,de most azután megnézhetik a kutasok a jövedéki adoval megtüzdelt etanol forgalmát.Egy kis számitás itt 6 liter benzin 4oo-as áron 24oo / loo km,l2 liter etanol 3oo Ft-tal 36oo Ft / loo km. ez már most is világos.Suzuki etanol üzemben is produkál lo literes fogyasztást átalakitott !Uraim elbucsuztam a torzotól örökre ,igy kell egy jó dolgot szép lassan tönkre tenni.minöségromlás, áremelés, de miért ? / 23o-nal kezdtem az etanolt /A régi suzukik közöl nagyon sokat lehet jó állapotban meglelni vidéken 3o - 6o ooo km között./Van egy stilos barátom 6,5 megy a kocsi !!!!Nem lehet hazudni a computer kiirja.sporolni kell és egy ilyesmit venni ha autozni akarsz.Örüljünk miénk a MOL. megint !!!
http://www.etanolblog.hu/2011/06/mennyit-erne-az-e85-jovedeki-adoja.html
Tisztelt etanolos Barátaim !Valamikor irtam fentiekben az öreg escort átalakitásáról,nyár van meleg és megy mint a rakéta ,visszaváltásra itt is kell ügyelni,mert szereti a pon tos fordulatot. semmi gondom vele most.Fogyasztás:hát valamit csökkent kb 2,5 liter a plusz de a normál benzinnel lomha kocsi repül ez tény az etanollal.Néha nem akarom elhin ni.Jövedéki kérdés, hát ez sajnos be fog tenni ennek a környezetbarát üzemanyagnak 4o Ft+ áfát ez már nem birja elviselni, ha figyelembe veszsük a plusz fogyasztás, mert egy kis számolás most 37o a benzin 9 liter anyag ára : 333o Ft etanol 285 Ft l2 liter: 342o Ft persze ez a mai ár esetén ha hozzá teszem az 5o Ft pluszt akkor ez már 335 Ft és ez szorozva l2 -vel akkor ez már 4o2o Ft tehát ,miröl is beszélünk EZ AZ ETANOL VÉGE hiszen drágább vele az üzem mint aZ OLCSOBB BENZINNEL ÉS NINCS SEMMI GOND.Sajnálom a dolgot,de legközelebb már megy bele a benzin.Nem hiszem, hogy aki ezt az eredményt hozta ért a bioetanolhoz. csak ide kellett volna kilkkelni és elolvasnia.Viszlát etanol !
No, mentem most már többféle üzemanyag összetétellel is az autóval (Hyundai Accent 1.3).
Csak 95-ös benzinnel, nem nagy tempóban (országjárás) 6.2-6.5 l körülire lement a fogyasztás.
Majd próbáltam csak etanollal is (már 2 tankot is), egy gyorsabb, autópályás verziót 115-120-as sebességgel és egy országúti nyugist, kis városi üzemmel, mindkettő 8 literes fogyasztásra jött ki. Elég jelentős a fogyasztásbeli különbség a benzinhez képest, kb. 25 % plusz. A 40 literes tankot E85-el (290-el számolva) 11600 Ft-ért töltöm tele, 95-ös benzinnel (390-el számolva) pedig 15600 Ft-ért.
Csak etanollal a 40 l-es tankkal kereken 500 km-t tudok menni 11600 Ft-ért, benzinnel pedig durván 620 km-t 15600 Ft-ért. Ha a kettőt elosztjuk per száz km-re vetítve, akkor csak etanollal 2320 Ft-ba kerül 100 km út megtétele, benzinnel pedig kb. 2500 Ft-ba. Ez már elég közel van egymáshoz.
Etanol tapasztalatok: indítás borzalom, tisztán E85-el harmadikra indul a verda. Ellenben melegedés után semmi gond, az autó érezhetően jobban megy, nagyobb a nyomaték, olyan emelkedőkön is simán megy 5-ben 90-100-al az autó, ahol előtte ez max. csak 80-al sikerült 5-ösben, vagy négyesben kellett jól meghúzatni, hogy elérjem a 90-et. Végsebességet még nem próbáltam az autón, erre nincs összehasonlításom :)
Úgy néz ki, valahol el kell találni az arany középutat az etanol-benzin aránnyal, amikor még megéri utazni etanolt is használva.
Tapasztalataim szerint ez vhol az 1/3 benzin, 2/3 etanol környékén lesz. Az etanol áremelésig...
Egy éves tapasztalatom etanol használatról, ha megbizható müködést akarok 5o -5o % az arány,igy semmi hátrány nincs / van benne átalakito /káros kibocsátás minimális, elég szépen gyorsul,és minden etanol gond megszünt, még talán kicsit olcsobb is az üzem a mai horibilis áraknál.a nagyobb fogyasztás miatt is,tehát 25- 25 liter a tankolás, bár hozzá tartozik a dologhoz MINIMÁLISRA redukáltam a kocsi használatot.
csatlakozom a névtelenhez /ESCORT /lásd korábbi beirásomat, 25 liter- 25 liter arányban kitünö möködés és csak csak olcsobb még.Nem bántam meg,hogy átlakitottam. fogyasztás is beállt 9-lo körülire.ez a kocsi igy is szereti a benzint.
látom nem igen van kommentár,kár a tapasztalat az jó dolog, egy éve járok 5o %-5o % arányban benzinnel és etanolal semmi gondom,kétharmad egyharmadnál voltak porblémák.és akkor tértünk át e fenti arányra.... és a mai viszonyok között ez 25oo Ft megtakaritást jelent egy tankolásnál,ami már pénz.természetes hogy átalakito van a kocsiban, mert az kell, bár sokan enélkül használják,,mert ez a megbizhato müködés felétele,kemény hidegben is elsöre, pöccintésre indul és mindenben kitünö a kocsi.igy tökéletes.kitudja, hogy benzin ára hol áll meg a jövöben, de én végigpróbáltam minden verziot és ez vált be.
Megjegyzés küldése