BANNER

_

Mitől más a gyári alkoholos üzemanyag-szivattyú?


Mindig izgatott, hogy mi a különbség egy mezei és egy gyárilag alkoholos autó (FFV) között. Van hozzáférési lehetőségem a Saabok alkatrészbázisához, így elvileg egy napot rászánva végigtúrhatom a BioPower alkatrészeit fiaskót keresve. A sajtókommunikáció rengeteg apró különbséget említ, de tartok tőle, egy kezemen megszámolhatnám a speciálisan alkoholra fejlesztett egységeket. Az biztos, hogy például a Saab 9-5 BioPower injektora nem tud semmi különlegeset, és nem ellenállóbb, mint társai, ugyanazt szerelik szinte mindegyik benzines Saab modellbe.


Balra az alkoholos, jobbra a benzines pumpa alkatrészek

A napokban érdekes levelet kaptam. Mint kiderült, Magyarországon, Székesfehérváron  a Visteon Hungary Kft-nél gyártják egyes FFV Fordok üzemanyag-szivattyúit. Mihálkovits Kálmán, a Visteon kutatás-fejlesztés vezetője meghívott az üzembe azzal, hogy szívesen megmutatnák a különbséget a benzinre és az alkoholra fejlesztett pumpa között.

A folytatást a vezess.hu oldalon olvasható:
http://www.vezess.hu/magazin/miben_mas_gyari_flexfuel/20409/

2 megjegyzés:

Gyurma73 írta...

és mi a különbség?

Bishop_civic_turbo írta...

Nagyon jó cikk! Végre gyakorlati és tudományos tényekkel találkozunk! Nos én valbro pumpát használok, eddig semmi gond vele, de az igaz hogy nem is ellenőriztem a tankban úszkáló cuccokat hogy oxidálódnak e vagy sem. Öröm hallani, hogy a gyár pozitívan áll hozzánk "alkoholistákhoz" és bevallom érdekel is az pumpa. Pláne azért mert családtagjaim és pár ismerősöm is bátran tolja a "lötyit" az autóba, és ha netán meghibásodna az üzemanyag pumpa, legalább tudjuk mi kell helyette.

Köszi az infót Ákos, igazán hasznos volt!
Ha esetleg lesz valami tapasztalat vagy további infó az injektort illetően akkor arra is vevő vagyok. Elméleteket hallottam, hogy nem szabad tartósan 85% nyitvatartás fölött használni, meg az e85 túl száraz és nem keni úgy, de még senkiről nem tudok akinek gondja lett volna vele.

Megjegyzés küldése