Pár napja beszámoltunk róla, hogy az érdi injektor szerviz belevágott a BioEtun átalakító elektronika tesztjébe. Mára megvannak az első tapasztalatok, mérési eredmények.
A legtöbb embert az érdekli, hogy a mindennapokon, a gyakorlatban mire számíthat a motor viselkedése, vagy a gazdaságosság terén, ha alkoholfogyasztóvá teszi járművét.
Egy -családi tulajdonú- Saab 9.3 SE volt az áldozat, amibe -közvetlen tapasztalatszerzés céljából- beszereltünk egy Bioetun v3 átalakító szettet. A műszakilag (is) hibátlan kocsi évjárata 2002, 2,0 literes, turbós, gyárilag 185 lóerős, ez az érték most 220 LE, megtett km-ek száma: 106,400.
A szett beszereléséről itt csak annyit, hogy a "beledobom, csak hogy működjön" és az igényes, szakszerű beszerelés közötti időszükséglet különbség akár többszörös is lehet. De erről lejjebb...
A beszerelés után szinte teljesen leürítettük a benzint, csak annyi maradt benn, hogy az első "alkoholos" kútig kitartson. Alkohol tankolás közben a kutassal beszélgetve elmondta, hogy a hidegebb idő beálltával az E85 eladásaik jelentősen csökkentek, mert "a motorok hidegben nehezen indulnak" A hír nem jó. Viszont gyaníthatóan ebben szerepe van annak, hogy sokan minden átalakítás nélkül tankolnak bioetanolt, vagy a beszerelt szettet nem igazítják megfelelően a motorhoz.
Folytatás az injektor.hu oldalon, katt ide!
1 megjegyzés:
Sziasztok,én is használom az etanolt,igaz még csak fele-fele arányban,őszintén: az inditás lett rosszabb,és néha ritmus zavart produkál.A tejesítmény mintha gyengült vólna.Itt azt irjátok,hogy 35 loerőt kaptatok pluszban. Kérdésem:ha beszereltetem a készüléket(Rácz szervizben)mire számithatok ??
Megjegyzés küldése