BANNER

_

Toyota Yaris E85-tel


A hazánkban elsősorban két benzin/E85 átalakító elektronika van forgalomban, a HunFlex és a BioEtun. A mostani tapasztalatot Kata küldte, ő akciósan vásárolta 20 000 forintért HunFlexet és kalandos úton szereltette be autójába.
A beszerelés előtt megkeresett, mi a véleményem az átalakításról mert az ő szerelője nagyon rosszakat mondott. Nem volt hajlandó beszerelni, mert szerinte a bioetanol tönkreteszi a szelepeknél a tömítéseket, a csöveket és aztán jönnek a nagy problémák az autóval és a horribilis javítási költségek.  Sajnos az ilyen hozzáállás tipikus eset, nem a gondoskodásról, hanem a hozzá nem értésről ad tanúbizonyságot. Mondja inkább azt a szerelő, hogy nem ismeri az üzemanyagot, nem tudja milyen dobozt adott kezébe a kuncsaft ezért nem vállalhatja a felelősséget, de felkészültség nélkül riogatni nem túl szép dolog. Sok mindenért támadható az E85 de magalapozott tények nélküli szóbeszédekre támaszkodva nem. Ezért is hoztam létre ezt a blogot, hogy aki ide téved lássa, az E85-öt nem az UFO-k hozták és nem a föld gépjárműparkjának megsemmisítése a céljuk.

Persze egy dolgot nem szabad elfelejteni, ahogy minden tuningnál az E85 átalakításoknál is figyelemmel kell eljárni. Még az egyszerűbb autók működése is igen összetett, ha bárhol beleavatkozunk a rendszerbe annak  következményei vannak. Ha valami kevesebbet tud valamiből, azt valahogy kompenzálni kell. Sokan takarékosságból próbálkoznak az alkohollal, egy helytelen átalakítás vagy átalakítás nélküli autózás tiszta E85-tel valóban okozhat problémát és a spórolásnak meg lehet a böjtje..
A hosszú bevezetés után lássuk, hogy alakult Kata története.





"Mikor először hallottam erről a bioetanolos dologról, nem gondolkodtam sokat, hogy megvegyem a Hunflex szerkezetet, hisz a benzin árak kicsit elszaladtak az utóbbi időben. Ha járhatok olcsóbban is - és még a környezetem sem szennyezem -, akkor miért ne???
Bar, hallottam sok rosszat, hogy ez nem jó az autónak stb.. Itt ezen az oldalon is sok hasznos dolgot olvastam és meg lettem győzve! Megvettem és nagy nehezen tálaltam is valakit, aki beszerelte.
Egy 2001-es Toyota Yaris 1.0 autóm van.
Rögtön a beszerelés után öntöttem bele 5 liter etanolt (ekkora kannám volt). Ekkor a tankba lehetett kb. 1-2 liter benzin. Félve indítottam be és mentem vele egy kört. Semmi negatívot nem vettem eszre: a motor csendesen ment, jól húzott a kocsi. Az első 3-4 tankolás az 80-20-as aranyban ment, de most tisztán tunkolom etanollal.
Az első ilyen alkalommal kijelzett a motorhiba lámpa, amitől meg is ijedtem, de megnyugtattak, hogy csak dúsítani kellene az anyagot. Megtettem - a képen latszik, hogy áll most -, s szépen megy.



Reggel csak második indításra indul el a motor, de ennyi az össz negatívum.
A fogyasztás:
Szinte csak városban használom. Kb. 1 literrel nőtt meg, de ez szerintem teljesen jó, nézve az árkülönbséget a két anyag között.
Eddig nekem nagyon bevallt, remélem, a későbbiekben sem lesz probléma. A telet varom kíváncsian..."


 

7 megjegyzés:

NitroX5 írta...

Ha már most másodikra indul akkor a telet felejtsd el :D. Valamit még kéne azon tekergetni mert nem fog elindulni. 15° pöccre kell indulnia. (nekem sem megy így de átalakítóm sincs, habár a hunflexre azt mondták indításkor is jóval túldúsít)

Lacilee írta...

Egy tank E85-höz /30 liter/ hozzáöntöl kb 5 liter benzint, és akkor télen is simán indul.
Ha nem is 15° hanem 30°ra.Legalábbis nálam ez bejön.

NitroX5 írta...

Najó, keveréssel jóhogy. De itt kütyüvel tisztán kellene tudnia... vagy nem tudja? mert akkor miért fizetek érte 40ezret ha utánna macera van a tankolással keveréssel.
Máris jobb az etun.

Lacilee írta...

Én például a kütyüt másfél éve vettem, azóta classik néven fut ez a kapcsolos változat utáni kiadás. Sajnos nincsen benne
hideginditási program. Amejikben van akkor
azon kettő potméternek kell lennie. Az egyik felel a hideginditásér ugy 30c vizhőfokig. A másik meg utánna. Nekem is rá kellet állitani kb anyit mint itt a képen is látható szintén 1.0 literes auton.
Tiszta E85 tel csak az hideg inditás ami 15 C fok és az alatti amikor nem indul elsőre meg másodikra sem, de ha már elindult és kicsit járt a motor utánna minden okés, talán jobban is megy mint benzinel. Hát ugye Braziliábol vették átt a hunflexet és ott nem igen van hieg. De az újabb kűtyüknek már ez sem gont, itt a cikben ha jol olvasom akcios kütyüt vettek 20 ezerért
ami szerintem még a régi classik fajta ami még hagy némi kivetnivalót maga után.

NitroX5 írta...

Akkor akinek classicja van ráfaragott :D.

Lacilee írta...

Igen, igy igaz..... De hozzá lehet szokni.

Piem írta...

Én csak most lettem etanolos egy II. - s suzuki swift - el, de elégedett vagyok nagyon, még finomhangolni kell egy kicsit a verdát, de simán minden okés.

Megjegyzés küldése