BANNER

_

A koszos üzemanyagszűrőről újra


Régebben írtunk róla, hogy az alkoholos használat megkezdése után néhány száz kilométer megtételét követően feltétlen érdemes üzemanyagszűrőt cserélni. Az alkohol mint a hígító kimoshatja a szennyeződéseket a rendszerből. Főleg idősebb autóknál igaz ez amikor idejét sem tudjuk mikor volt cserélve, ha volt egyáltalán. Természetesen ez igaz arra az esetre is ha valaki átalakítás nélkül használja az autót csak fele-fele arányban keverve az E85-öt a benzinnel.

Maga a szűrő nem drága darab és legtöbb esetben könnyen hozzáférhető, két csavarral oldható. Nyugodtan magunk is cserélhetjük, de arra számítsunk, hogy nyomás alatt van a rendszer, a vezetékek oldása után spriccelhet az üzemanyag és rendszertől függ mennyi folyik ki belőle.

Én a motortérben illetve az autó alatt hátul a benzintank közelében találkoztam a szűrővel. Most egy régi 900-asban cseréltek szűrőt, én meg azonnal rávetettem magam a kiszerelt eszközre, hogy szétszedjem.

Az autó 1984-es K-Jetronic rendszerű Saab 900-as, április óta nagyjából mindig fele-fele keverékkel üzemel. A szűrőn látszott, hogy nem gyári és azt tudtuk hogy az elmúlt 5 évben biztos nem volt cserélve. A kibontás gyorsan ment,  egy csípőfogóval hajtottam ki a peremezést, utána egyszerűen széthúztam,  még fűrészelni sem kellett. Érdekes hogy a szűrő belseje teljesen más volt mint a régebben szétvágott Bosch. Ez inkább a légszűrökhöz hasonló megoldás, és szerintem nem olyan hatékony mint a másik.

Az eredetileg világos barna szűrőpapír most korom fekete volt. Letépdestem a papírt, aminek a belső fele valamivel jobban nézett ki vagyis azért ebben az állapotában is szűrt. Munka közben  mintha korommal dolgoztam volna úgy koszolt. Készítettem videót egy letépett szűrőpapír felhasználásával.

http://files.indavideo.hu/player/gup.swf?b=1009

Tanulságos eset, és persze nem tudni mennyi köze volt az elkoszolódásnak az E85-höz de az tény, hogy egy öreg autónál ne hagyjuk ki a szűrő cserét. Csak hasznunk származhat belőle.

A napokban kaptam egy telefont egy tulajdonostól aki szeretné kipróbálni az E85-öt Suzuki Ignisbe, de tudomása szerint nincs üzemanyag szűrő benne ezért kicsit fél. Én ezen nagyon meglepődtem, de sajnos nem tudtam segíteni, nem ismerem a típust. Örömmel venném ha valaki megosztaná Ignises E85 tapasztalatait és elmondaná tényleg szűrőmentes e?

 

5 megjegyzés:

prokee írta...

Valóban nincs üzaszűrő az Ignisekben, ahogyan a SWiftben, Wagon-R-ben, Altoban, SX4-ben Splasben sincs.
Az AC-pumpánál van egy sima előszűrő, és ennyi. Azt viszont nem egyszerű cserélni - igaz, nem is nagyon kell.

suzukat.prokee.hu/ignis/39.htm

Égő Ákos írta...

Akkor már csak az a kérdés, lehet e bele rakni esetleg pluszba? Van e hely?

A régi Swiftben sincs?

Süni25 írta...

A régi Swiftben van, hátul a kerékdobban.

prokee írta...

Ákos:
A régiben van, Lianában is, a WR-rel szoktak le talán róla.
Fel lehet tenni egy szűrőt, de minek ? Az AC előszűrője a gyakorlatban - bármilyen furcsa is - kiválóan működik.
Az etanol által feloldott szennyeződéseket, amiket a gyári előszűrő átenged, nem feltétlen lehet megfogni papíros szűrővel sem.

Vagy nem tudom... :)

martinsalak írta...

Helló most keveredtem ide ,de megnéztem rögtön, nincs az ignisbe üz a szűrő

Megjegyzés küldése